Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door deja
#1341596
Ik heb een vraag:
Ik heb iemand op straat ontmoet met een witte jonge herder was ong. 7 weken geleden hij was toen ong. 8 a 9  weken dus is nu ruim 3 maanden weegt 13 kilo hij wil van de brokken af en wil over op vers kompleet voorlopig daarna misschien barf.
Hij had wat info verzameld en zij dat hij dacht dat zijn pup 2 ons vers voer per dag mocht.
Hij vond dat erg weinig ik ook mijn hond was al op gewicht toen ik overstapte dus ik weet het eigenlijk niet maar wat is de richtlijn voor een pup van 13 kg.
Door ibbi
#1341623
geen idee - vanaf welke leeftijd gaat een hond minder qua lichaamsgewicht eten?
was ik eigenlijk ook wel benieuwd naar voor onze pup.
Koda krijgt nu nog 7 % - en is 12 weken.

2 ons lijkt me veel te weinig, dat moet denk wel 5 a 6 ons zijn? ( of nog meer ? )
#1341837
Twee ons zit nog onder het ggewicht wat je aan een volwassen hond van dat gewicht heeft. Vraag me dus echt af waar hij zijn info vandaan heeft en watvoor kvv hij voert/wil gaan voeren als er blijkbaar niets op de verpakking staat. Tijd om 'm even hier langs te sturen :biggrin2:

Bij zo'n formaat hond op die leeftijd kun je uitgaan van 7% á 8%  per kilo lichaamsgewicht.
Door deja
#1342122
[quote="Angelique"]
Twee ons zit nog onder het ggewicht wat je aan een volwassen hond van dat gewicht heeft. Vraag me dus echt af waar hij zijn info vandaan heeft en watvoor kvv hij voert/wil gaan voeren als er blijkbaar niets op de verpakking staat. Tijd om 'm even hier langs te sturen :biggrin2:

Bij zo'n formaat hond op die leeftijd kun je uitgaan van 7% á 8%  per kilo lichaamsgewicht.
[/quote]
Ja ik weet ook niet waar hij dat vandaan heeft maar kreeg vanmorgen een mail van hem en daar stond weer in dat hij zich had vergist en dat de hond nog 3 x daags eten kreeg en dan 3 x 200 á 250 gr. dus dat zit beter in de richting hij is nu 15 weken las ik, maar ik zal hem proberen te overtuigen dat hij bij barfplaats langs moet.
Hij wil ook als de hond wat ouder is gaan barfen.
Door Nynke
#1342124
[quote="deja"]
Ja ik weet ook niet waar hij dat vandaan heeft maar kreeg vanmorgen een mail van hem en daar stond weer in dat hij zich had vergist en dat de hond nog 3 x daags eten kreeg en dan 3 x 200 á 250 gr. dus dat zit beter in de richting hij is nu 15 weken las ik, maar ik zal hem proberen te overtuigen dat hij bij barfplaats langs moet.
Hij wil ook als de hond wat ouder is gaan barfen.
[/quote]

2 x goed !!!!!  :) :) :)
#1342150
Hoi Deja,
Wij hebben een pup van 18 weken en is een Old English Sheepdog. (dus qua grootte vergelijkbaar met een herder). Zij weegt nu ruim 17 kilo en krijgt 800 gram KVV/Barf per dag. Ze is erg slank en beweeglijk. Ze krijgt nu nog 3x per dag eten. Grotendeels Carnibest, aangevuld met kippennekjes en wat spiervlees.

grtz,
Elles
#1342224
[quote="deja"]
Ja ik weet ook niet waar hij dat vandaan heeft maar kreeg vanmorgen een mail van hem en daar stond weer in dat hij zich had vergist en dat de hond nog 3 x daags eten kreeg en dan 3 x 200 á 250 gr. dus dat zit beter in de richting hij is nu 15 weken las ik, maar ik zal hem proberen te overtuigen dat hij bij barfplaats langs moet.
Hij wil ook als de hond wat ouder is gaan barfen.
[/quote]

Owwww....3 x 200 gram is natuurlijk een heel ander verhaal :biggrin2:  Niettemin, wil hij BARF gaan voeren... Afbeelding  naar  barfplaats.nl
Door deja
#1343673
Ja ben ik al mee bezig ik heb hem verteld dat hij hier met al zijn vragen terecht kan dus maar even afwachten.[quote="rheawithpixels"]
Hoi Deja,
Wij hebben een pup van 18 weken en is een Old English Sheepdog. (dus qua grootte vergelijkbaar met een herder). Zij weegt nu ruim 17 kilo en krijgt 800 gram KVV/Barf per dag. Ze is erg slank en beweeglijk. Ze krijgt nu nog 3x per dag eten. Grotendeels Carnibest, aangevuld met kippennekjes en wat spiervlees.

grtz,
Elles
[/quote]
Ja dat zal ik hem ook adviseren af en toe een kippennekje en misschien ook een karkasje in ieder geval bedankt voor je uitleg.
Groetjes Marjan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door