Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#152107
Bedankt voor je verhaal Tieneke... phew niet gemakkelijk van Kobus.... je hebt nu gelukkig wel 2 kanjer zie ik :)

Daarom ben ik ook blij dat ik het toch weer ben gaan proberen met vers... ik voel 'gewoon' dat het veel beter is dan brokken, ik wil uiteindelijk overschakelen op barf maar wel gewoon stap voor stap. Ik ben ook zo blij als ik hem met genoegen op z'n lamsbotten zie knagen... om daarna lekker voldaan in slaap te vallen.....

Jolly & Sunshine ook bedankt voor jullie feedback.

Vwb de stank heeft het bezoekje aan de trimster geholpen want het is tot nu toe nog niet teruggekomen, het haarverlies is ook minder alleen de jeuk is nog steeds aanwezig... wij houden vol.


groeten,
Freddy
#152697
Hai Freddy,

Ik denk dus ook aan ontgiften ;)... Mijn hond had chronische diaree vanaf de dag dat we hem kregen en kreeg er ook vreselijke allergische reacties bij op zijn huid ( jeuk, rode plekken en hij krabte en beet zichzelf helemaal kapot )... Heb hem toen na 100 DA bezoeken en prikken en AB kuurtjes overgezet op vers. Het ontgiften heeft bij dos vrij lang geduurt ( denk een maand of 5 ) .. In die periode werd de jeuk in eerste instantie erger, hij verhaarde ook als een gek, kreeg vieze ogen en stonk uit zijn bekkie en huid ;) :-X..

De diaree was na 2 dagen verdwenen ;), kreeg een totaal nieuwe vacht... en langzamerhand werd de jeuk minder, en verdween het stinken ;) ;D !! Dus vol blijven houden he ;) !!!

Ik weet niet of dit bij jou ook van toepassing is, maar in de zomerperiodes heeft dos meer last van jeuk ... Ben er sinds kort achter dat dit te maken heeft met het te lang nat blijven van de huid/ vacht na een lekkere zwemparty.... Ik droog hem nu dus goed af na elke zware regenbui en elke zwemparty.. Misschien heb je hier ook wat aan ;) ;D

Succes !!
Laatst gewijzigd door Eidos op vr 03 sep 2004, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
#155015
Mijn Ashley kreeg vooral héle vieze ogen tijdens de ontgiftingsperiode, die toch gauw zo'n 3 maanden heeft geduurd. Angel heeft eigenlijk nergens echt last van gehad, alleen is haar vacht nu 10x mooier dan toen ze hier kwam. Ze lijkt nu net van wit fluweel :)
#155017
[quote="Eidos"]
Hai Freddy,


Ik weet niet of dit bij jou ook van toepassing is, maar in de zomerperiodes heeft dos meer last van jeuk ... Ben er sinds kort achter dat dit te maken heeft met het te lang nat blijven van de huid/ vacht na een lekkere zwemparty.... Ik doorg hem nu dus goed af na elke zware regenbui en elke zwemparty.. Misschien heb je hier ook wat aan ;) ;D

Succes !!
[/quote]Kan helemaal kloppen Bar! Alle honden met een dubbele, dikke vacht kunnen hier last van hebben, het gaat broeien en kan tot hot spots leiden. Dus altijd lekker afdrogen na een zwempartij! :)
#165804
:) ... thx da's sowieso een goede tip denk ik!

Het gaat overigens prima nu. Nog wel jeuk en zelfs viezigheid uit de oren (dat had hij nooit) maar we houden de boel gewoon goed bij en in de gaten ... zijn lol om vers te eten is echt enorm.

We waren de afgelopen dagen in Frankrijk en daar heeft hij enorm genoten van het knagen op vleesbotten ;D ... eenmaal weer thuis heeft hij alweer een paar dagen kvv in z'n buikje ... ik denk dat de stap naar zelf samenstellen toch niet meer zo heel lang op zich zal laten wachten. :P

groeten,
Freddy
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door