Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Mevroi Kruim
#349408
Jahaaa, dat van die havermout herken ik onmiddellijk! Da's echt troostvoer voor mij als ik me minnetjes en niet lekker voel. Met bruine suiker ;D

Over dit onderwerp (zelf-medicatie en gezondevoeding van dieren dus, niet havermout) heb ik (in m'n vakantie) een fantastisch boek gelezen. Het heet Wild Health, (ondertitel Lessons in natural wellness from the animal kingdom), van Cindy Engel. Zij is biologe en heeft enorm veel onderzoeken bij elkaar gesprokkeld over voedingsgedrag van allerlei diersoorten, zelf-medicatie e.d. Dit zijn dus wetenschappelijke onderzoeken, compleet met statistiek e.d. en gepubliceerd in peer-reviewed tijdschriften. Dus geen zweverige zaken za'k maar zeggen, maar harde wetenschap ;D
Absolute aanrader vind ik.
Laatst gewijzigd door Mevroi Kruim op ma 11 jul 2005, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
#350076
[quote="Hitam"]
Er is natuurlijk verschil tussen echte behoefte en verslaving!
Ik heb ook wel eens zin in vette en zoete dingen. Dan heb ik energie nodig, meestal heb ik dan een maaltijd overgeslagen.

En die havermout van jou, Syl, is niet zo gek. Dat is heel voedend en wordt in de Chinese geneeskunde ook veel gebruikt.

Ik hoor dus van klanten geregeld dat dieren wel de kruiden uitzoeken die ze nodig hebben.
Breezer at longkruid toen hij longproblemen had en nu eet hij paardebloem bladeren.
Of een kat die vrouwenmantel at bij diarree.
[/quote]

Hoho hoho, zou je ajb niet willen spotten met mijn dagelijkse chocoladbehoefte ;D :P

Zeg wat zit er dan in tomaten dat ik daar af en toe een halve kilo achter elkaar van op eet vraag ik me af?
Ooo en augurken, daar kan ik ook af en toe een pot van leeg eten en ansjovis!!Mjum!! Maar dat is gewoon lekker zout denk ik 8) Dat waren mijn verslavingen zo'n beetje denk ik.
O nee, kaas, soms eet ik echt achter elkaar een halve blok kaas op. Terwijl ik kaas niet heel super lekker vind. Misschien heb ik dan calcium nodig of zo, want ik eet verder geen melkproducten.

Interessant!! Zo heb ik weer goede redenen om vrolijk verder te snoepen ;D
Door Jolly
#350089
[quote="Helen"]
Hoho hoho, zou je ajb niet willen spotten met mijn dagelijkse chocoladbehoefte ;D :P

Zeg wat zit er dan in tomaten dat ik daar af en toe een halve kilo achter elkaar van op eet vraag ik me af?
Ooo en augurken, daar kan ik ook af en toe een pot van leeg eten en ansjovis!!Mjum!! Maar dat is gewoon lekker zout denk ik 8) Dat waren mijn verslavingen zo'n beetje denk ik.
O nee, kaas, soms eet ik echt achter elkaar een halve blok kaas op. Terwijl ik kaas niet heel super lekker vind. Misschien heb ik dan calcium nodig of zo, want ik eet verder geen melkproducten.

Interessant!! Zo heb ik weer goede redenen om vrolijk verder te snoepen ;D
[/quote]

weet je zeker dat het snoepen is? en niet om een andere reden? ;D

sorry moest er ff uit, als ik dit alles ga eten wat jij nu zegt, dan is dat zeker het geval, lust namelijk dit alles niet.
Door Helen
#350094
[quote="Jolly"]
weet je zeker dat het snoepen is? en niet om een andere reden? ;D

sorry moest er ff uit, als ik dit alles ga eten wat jij nu zegt, dan is dat zeker het geval, lust namelijk dit alles niet.
[/quote]

Ieks Jolly, gelof me, dat is zeker niet het geval!!Moet er niet aan denken, brrrrr.
Ik heb sowieso een hele rare smaak. Ik eet gerust een boterham met hagelslag en tussendoor ff een hapje haring, want dat lag nog in de koelkast.
Door Jolly
#350101
[quote="Helen"]
Ieks Jolly, gelof me, dat is zeker niet het geval!!Moet er niet aan denken, brrrrr.
Ik heb sowieso een hele rare smaak. Ik eet gerust een boterham met hagelslag en tussendoor ff een hapje haring, want dat lag nog in de koelkast.
[/quote]

oww iekssssssssss nou moet ik ff rennen denk, jakkie zeg

ships te laat Afbeelding
Door Doedels
#350165
[quote="Helen"]
Hoho hoho, zou je ajb niet willen spotten met mijn dagelijkse chocoladbehoefte ;D :P

Zeg wat zit er dan in tomaten dat ik daar af en toe een halve kilo achter elkaar van op eet vraag ik me af?
Ooo en augurken, daar kan ik ook af en toe een pot van leeg eten en ansjovis!!Mjum!! Maar dat is gewoon lekker zout denk ik 8) Dat waren mijn verslavingen zo'n beetje denk ik.
O nee, kaas, soms eet ik echt achter elkaar een halve blok kaas op. Terwijl ik kaas niet heel super lekker vind. Misschien heb ik dan calcium nodig of zo, want ik eet verder geen melkproducten.

Interessant!! Zo heb ik weer goede redenen om vrolijk verder te snoepen ;D
[/quote]Mmmm, na een grondige analyse is dit de conclusie: je eet erg veel natrium (zout) en dat compenseer je af en toe met een flinke dosis kalium uit tomaten om de natrium/kalium pomp in je lichaam in balans te houden. Dit om uitdrogen van je weefsels te voorkomen.
Door Helen
#350169
[quote="Doedels"]
Mmmm, na een grondige analyse is dit de conclusie: je eet erg veel natrium (zout) en dat compenseer je af en toe met een flinke dosis kalium uit tomaten om de natrium/kalium pomp in je lichaam in balans te houden. Dit om uitdrogen van je weefsels te voorkomen.
[/quote]

Ooh, verrek, daar had ik zelf idd nog niet aan gedacht. Ik heb een vrij lage bloeddruk (bovendruk inrust vaak onder de 100), dus mijn theorie is dat ik daarom veel zout eet. Ik weet dat het fabeltje dat zout je bloeddruk verhoogt ontkracht is. Het verhoogt de bloeddruk bij slechts een klein percentage mensen die grote hoeveelheden zout gebruiken. Maar misschien werkt het bij mij wel ??? Maar ja, je kalium moet dan idd ook op peil blijven.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door