Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#165489
[quote="Unique"]
[quote="Lizzy"]
Oh vertel, wat kreeg je voor post van Ing Nic DHont? Ik mag toch aannemen dat hij ook anti was (hij schrijft tenminste ook niet positief - toentertijd al niet - over ethoxyquine!).
[/quote]

Nou Lizzy,ik heb toen die tijd zoveel post van Ing.d'Hondt gekregen dat ik het allemaal niet meer weet. Ik werd bestookt met boekjes over de voeding van honden,niet te geloven.Maar de chemische troep en BHA en BHT waren wel de hoofdzaak.Een proces tegen Hokamix heeft hij glansrijk gewonnen.Ik zal eens even zoeken,hoor.Ik heb zoveel van hem.Toevallig heb ik al het engelstalige vorige week weggedaan,omdat ik dat moeilijke woorden engels toch niet kon lezen.
[/quote]

Wat gaaf! Dhont is toch wel een van onze favoriete schrijvers dus dat moeten juweeltjes zijn, zijn schrijven! Jammer wel dat je die Engelse weg hebt gedaan :'(. Ja, vaag staat me iets bij over de rechtzaak tegen Hokamix... helaas kan ik me geen details meer herinneren. Waar ging het ook alweer over?
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 12 sep 2004, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#165491
Dat moeilijke engels ging over ethoxyquine en de opname door ratten,die allemaal het leven lieten na 23 dagen ethoxyquine.Kun je nagaan wat voor troep het was en is.En dat zouden wij onze honden moeten voeren ??? nooit en te never. Bij Welkoop en Boerenbond verkopen ze kenner,ook allemaal troep.De vrouw bij Welkoop in Dinteloord wilde mij het aansmeren,nou mooi niet,ik weet wat voor rotzooi erin zit.Een kennis heeft haar zak Kenner teruggebracht na mijn pleidooi.Het was bestemd voor 2 W.H.W terriers.Ik heb een boekje overFokken en voeding,De voeding van de hond,en nog een boekje over de voeding van de hond,en nog 1en nog 1 over de voeding van een puppy,allemaal geschreven door Ing.N.Dhont.Dus wat wil je weten. ;D
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#165493
Over dat proces van Hokamix kan ik wel terug vinden, want dat heeft in het VDH.blad gestaan,maar daar moet ik wel even naar zoeken,want het jaar is mij niet meer precies bekent.Hokamix was gewoon een zooitje kruiden van niets noemende aard,en had helemaal niets met de honden huid te maken,zoiets was het.Maar ik zoek het op,zeker weten.Ook de stukjes in het VDH blad van Ethoxyquine kan ik terug vinden en mijn eigen geschreven stukjes kan ik zo plaatsen want ik ben zelf de auteur. ;D ::)
Door Paul_Barte
#165511
Lia,

Voor mij mag je het op BP plaatsen hoor hahaha ;)

Als je het niet aandurft wil ik het ook graag ontvangen als je tijd hebt.

Heb hier veel over gehoord van 'onze Bertus' mar nooit de kans gehad om het te lezen....dus...........
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#165522
[quote="Paul_Barte"]
Lia,

Voor mij mag je het op BP plaatsen hoor hahaha ;)

Als je het niet aandurft wil ik het ook graag ontvangen als je tijd hebt.

Heb hier veel over gehoord van 'onze Bertus' mar nooit de kans gehad om het te lezen....dus...........
[/quote]

Ik ga het vandaag opzoeken,maar ga nu eerst even een nachtje slapen.Tot straks ;)
Laatst gewijzigd door *Lia* op ma 13 sep 2004, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#166193
[quote="Lizzy"]
Oh vertel, wat kreeg je voor post van Ing Nic DHont? Ik mag toch aannemen dat hij ook anti was (hij schrijft tenminste ook niet positief - toentertijd al niet - over ethoxyquine!).
[/quote]

Ja,Dhont was heel erg anti.Ik heb nog wel wat in het engels,maar zooo moeilijk te lezen.Ethoxyquine alone induces preneoplastic changes in rat kidney whilst preventing induction of such lesions in liver by aflatoxin B1................zo begint het dus.
Door diana
#168489
ach
die oude good old Bertus.
hij heeft mij er destijds wel van overtuigd
dat ik beter niet en/ en kon blijven voeren
maar de brokken te schrappen .
geen complete brokken dagen en daarna bibi dagen
dat hij dat zonde vond van zijn product .
tja
van Bertus hebben we toch best veel opgestoken
ignit ook
Laatst gewijzigd door diana op za 18 sep 2004, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nic.dhont
#807773
[quote="Unique"]
Nou Lizzy,ik heb toen die tijd zoveel post van Ing.d'Hondt gekregen dat ik het allemaal niet meer weet. Ik werd bestookt met boekjes over de voeding van honden,niet te geloven.Maar de chemische troep en BHA en BHT waren wel de hoofdzaak.Een proces tegen Hokamix heeft hij glansrijk gewonnen.Ik zal eens even zoeken,hoor.Ik heb zoveel van hem.Toevallig heb ik al het engelstalige vorige week weggedaan,omdat ik dat moeilijke woorden engels toch niet kon lezen.
[/quote]

jammer genoeg zijn al deze data vergaan bij het verhuizen van mij ouders.
zelf was ik toen en puber,nu veel ouder en met dieren bezig.
ook ik had nu graag de spullen van mijn vader gehad,maarja helaas.
en sommige stoffen(chemische) daar zijn wij mee opgegroeid als DIE GEBRUIK JE NIET.
nu ik met duiven bezig ben tipplers(langduur vliegers) kom ik ook terecht in voeding.
dat is ons met de paplepel ingegoten,geen sucses zonder goede voeding,en je bent wat je eet.
Door Femke
#811774
[quote="nic.dhont"]
jammer genoeg zijn al deze data vergaan bij het verhuizen van mij ouders.
zelf was ik toen en puber,nu veel ouder en met dieren bezig.
ook ik had nu graag de spullen van mijn vader gehad,maarja helaas.
en sommige stoffen(chemische) daar zijn wij mee opgegroeid als DIE GEBRUIK JE NIET.
nu ik met duiven bezig ben tipplers(langduur vliegers) kom ik ook terecht in voeding.
dat is ons met de paplepel ingegoten,geen sucses zonder goede voeding,en je bent wat je eet.
[/quote]

in dat geval begrijp ik helemaal niet waarom je elders op dit forum brokken aanraadt, dat is imho onmogelijk als je je verdiept hebt in het wezen 'hond' en een stevige portie verstand gebruikt.
Door Irish
#818363
Ik krijg het niet uit dit topic uitgevist, maar zijn jullie nou wel of niet positief over Energique m.b.t vermindering van hyperactiviteit bij de hond?
Door Lizzy
#818637
[quote="Irish"]
Ik krijg het niet uit dit topic uitgevist, maar zijn jullie nou wel of niet positief over Energique m.b.t vermindering van hyperactiviteit bij de hond?
[/quote]

Wel. En niet op Energique specifiek maar rauwe/verse voeding in het algemeen. En natuurlijk geldt dit ook weer niet voor alle hyperactieve honden.... Er zijn natuurlijk ook hyperactieve honden die hyperactief blijven op verse voeding. Maar net zoals kinderen baadt hebben bij een natuurlijke voeding, die biologisch past bij de mens, zonder onnatuurlijke geur, kleur en smaakstoffen: zo lijkt dat voor honden dus ook te gelden.
Door Minna
#818678
Ik heb in praktijk heel wat probleemhonden meegemaakt die met rauw al aanzienlijke gedragsveranderingen hebben leten zien, dus ik geloof echt wel dat voeding meespeelt in het hoe een hond zich gedraagt.
Door oebaya
#819070
[quote="yalla"]
Ben wel benieuwd naar iets meer informatie over dit onderzoek. Hoeveel honden hebben hier aan meegewerkt en wat zijn de uitslagen? M.a.w.: kan nu significant aangetoond worden dat er een relatie bestaat tussen bepaalde vitaminen/mineralen en gedragselementen? Dat is dan weer iets wat mij zeer interesseert.
[/quote]

Vitamine B6 en L-tryptofaan werken op het gedrag, onder meer vermindering van agressie. Het kan best zijn, dat de natuurlijke vitamine B6 in kvv beter aanslaat, dan de aan de brokken toegevoegde B6, maar qua hoeveelheid is er niet veel verschil tussen brokken en kvv.
L-tryptofaan maakt het lichaam aan uit koolhydraten.
Bij COAPE waar ik mijn 2e opleiding op het gebied van diergedrag deed, wordt een dieet besproken om agressie, angst e.d. aan te pakken. Het werkt met hoge dosis B6 en een 3e maaltijd van alleen koolhydraten, in dit geval gekookte pasta van harde tarwe.
Ik heb er nooit mee gewerkt, want de meeste mensen vinden het te veel gedoe, dus raad ik dan ProQuiet aan, waarin veel B6 en L-tryptofaan. De berichten uit Engeland over de werking van het dieet zijn goed, maar je moet dan wel granen willen voeren natuurlijk.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door