Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1313144
[quote="petra-amsterdam"]
;D ;D ;D
Ik ben meteen met je eens dat barfen ''het'' best haalbare feest is voor je hond of kat maar daar is ,om het verantwoord te doen, toch iets meer ervaring voor nodig dan Sandra nu (nog) heeft toch?


[/quote]

Nou, nee eigenlijk. Ervaring niet, wel informatie om het goed te doen. Hier hebben ze ook nooit kvv gehad, ik heb de hele bubs cold turkey overgezet op barf. Wel met een goede handleiding, en die van BP is nog veel beter. Eigenlijk kan er dan niks mis gaan.
Je honden en katten barf voeren is makkelijker dan een goed en verantwoord mensen-menu samenstellen voor je kinderen en toch doen de meeste mensen dat zonder er verder moeilijk over te hoeven doen.
#1313504
[quote="Mevroi Kruim"]
Nou, nee eigenlijk. Ervaring niet, wel informatie om het goed te doen.
[/quote]
Ik bedoel ook eigelijk voldoende kennis van... en dat is niet voor iedereen even simpel , ben daar zelf ,n voorbeeld van. Ik neem niet makkelijk geschreven info in me op dus dan wordt het ,n hele klus.
Bovendien....en dit is ....bijna....vloeken op BARFplaats ws :biggrin2: zie ik de noodzaak er niet echt van in om volledig over te gaan ipv het mezelf wat simpeler te maken door een zo afwisselend mogelijk kant&klaar menu te voeren met regelmatig ,n uitstapje , ben voor mezelf ook niet zo kritisch, eet gewoon zo gezond mogelijk.
Mijn DH-pup is mijn eerste hond die alleen bij de fokker brok heeft gehad . Bij de anderen heb ik op verschillende manieren een duidelijke verbetering gezien na het overstappen op vers en dus de uitsluiting van brok.
Voor mij is dat voldoende, ik ben hier tevreden mee.
Ik voel niet, zoals zovelen hier wel doen, de uitdaging van het barfen en dat zegt m.i. niets over mijn wel of niet goede zorg voor mijn honden.
En ik ben eerlijk gezegt altijd al heel tevreden als ik iemand heb kunnen overtuigen van het nut van vers voeren en zolang dat verantwoord gebeurt maakt het mij geen snars uit hoe ze dat verder in willen vullen....barf of kvv....allebei prima.
#1313557
ja het is echt fantasich , hoe Amigo reageert op vers vlees ..de kleine hondjes eten de bak ook er bijna bij op ..die vinden smul dier lekkerder als Rodi ..ach ja kies keurige kleine verwende hondjes ..ik zal binnen kort eens een foto plaatsen maar me camara is in de maak.'

het Barfen ..dat ga ik inderdaad nog even niet doen ..ik ben me erst maar eens aan het verdiepen in het kant en klare vlees want dat is al een groot assortiment en of ik ooit ga barfen durf ik niet te zeggen , Hij doet het nou al heel erg goed op rodi en smul dier vanavond krijg ik een pup pakket van naturis dus ik ben zeer benieuwd.

Ik vind het super hoe de meeste hier heerlijk Barfn met hun doggie en mooi om te zien de foto's en de hondne zien er inderdaad prachtig uit die glans en spieren enz enz maar ik hoop dat de mensen die al zo stoer zijn om op vers vlees over te stappen kant en klaar dat die ook gerespecteerd worden  ;) want dat is een hele stap zeker omdat de maatschappij ,dieren winkels ,dierenartsen er min of meer tegen zijn .. zoals ze bij mij in de dieren winkel zeiden ..als je van je honden houdt geef je brokken  :-X

Ik zie dus inmiddels dat mijn honden er het erg goed doen op het verse vlees dus ik weet na een week wel beter ;)

Groetjes Sandra

ik merk trouwens ook dat jullie je er al heel veel in verdiept hebben ..van wat er wel of niet in mag zitten enz enz en dat vind ik inderdaad erg moeilijk om dat allemaal in me koppie te krijgen ..ik bedoel ben ook met de opvoeding bezig van de puo die dalijk uit zal groeien tot een kalf en ik heb nog 3 kinderen rond lopen en nog 2 verwende hondjes hahah
#1313653
Hoi welkom en wat leuk dat je zo enthousiast bent! Ja er is inderdaad erg veel info hier, maar je bent al heel goed bezig hoor!
En als je er wat meer thuis in raakt en meer ervaring krijgt en leest, kan het zomaar zo zijn dat je over een tijdje opeens aan het barfen bent.
En zo niet: wat je nu voert is al zoveel beter dan de brokken  ;)
Je kunt evt een simpel lijstje aanleggen met wat wel goed is en wat niet. Dan wordt het misschien wat overzichtelijker voor je.
#1313738
[quote="petra-amsterdam"]
Ik bedoel ook eigelijk voldoende kennis van... en dat is niet voor iedereen even simpel , ben daar zelf ,n .
Bovendien....en dit is ....bijna....vloeken op BARFplaats ws :biggrin2: zie ik de noodzaak er niet echt van in om volledig over te gaan ipv het mezelf wat simpeler te maken door een zo afwisselend mogelijk kant&klaar menu te voeren met regelmatig ,n uitstapje , ben voor mezelf ook niet zo kritisch, eet gewoon zo gezond mogelijk.

[/quote]

Nog even helemaal afgezien van allerlei gezondheids-aspecten (en die zijn er) is het ook gewoon stukken leuker om je hond barf te voeren. Dan zie je pas echt hoe moeder natuur het bedoeld heeft.
#1313969
Mevroi Kruim schreef: Nog even helemaal afgezien van allerlei gezondheids-aspecten (en die zijn er) is het ook gewoon stukken leuker om je hond barf te voeren. Dan zie je pas echt hoe moeder natuur het bedoeld heeft.
Dat vind jij...en dat is ook prima maar daarnaast is het ook een persoonlijke keuze :)
En wat de bedoelingen van moeder natuur betreft....tja....als je daar goed over nadenkt zijn wij allemaal nogal fout bezig met onze geciviliceerde hondjes die getrimt en wel naar de dierenarts gaan etc 8)
Maarruh...ik vind het stoeien met zo,n lap vlees of karkas ook ,n genot om te zien hoor....ik maak er alleen niet zo,n punt van om dat dagelijks te doen ;)
Ik vind overigens dat Sandra hier wel ,n punt maakt :
Ik vind het super hoe de meeste hier heerlijk Barfn met hun doggie en mooi om te zien de foto's en de hondne zien er inderdaad prachtig uit die glans en spieren enz enz maar ik hoop dat de mensen die al zo stoer zijn om op vers vlees over te stappen kant en klaar dat die ook gerespecteerd worden  want dat is een hele stap zeker omdat de maatschappij ,dieren winkels ,dierenartsen er min of meer tegen zijn .. zoals ze bij mij in de dieren winkel zeiden ..als je van je honden houdt geef je brokken 
Ik geef je hartstikke gelijk Sandra en ik wens je alle succes met deze nieuwe manier van voeren.... Ben ook benieuwd wat je pup van zijn pup-pakket vind en wat daar inzat. Ik kreeg nl een gevarieerd pakket zodat ik van alles kon proberen...nou ja m,n honden natuurlijk he :D
#1314164
Hey petra

en zo te zien heb je prachtige honden , Iza je Duitse herder .Lijkt erg op Mij Duitse herder Bobby die is vorig jaar helaas overleden aan Kanker in zijn koppie.

ze zouden vanavond om 18.00 een proef pakket komen brengen ik zat er al helemaal klaar voor maar ze zijn helaas nog niet geweest dus ik hoop dat ze nog komen.

Maar ze hebben vanavond dus weer lekker Rodi op en ze liggen heerlijk voldaan te slapen :biggrin2:

Maar ik hou jullie op de hoogte en zal zo snel als dat kan Foto;s plaatsen van mij 3 kanjers
#1314197
Welkom hier Sandra en wat leuk zo'n enthousiast verhaal! Ikzelf heb niet zo'n grote hond, maar een kleine cavalier. Gelukkig kwam ze van een fokker die vers voerde in dit geval Energique. Na ongeveer een half jaar ben ik overgestapt op Carnibest en daarna op Bibi, wat ik hier in Den Haag bij de da kon krijgen. Na aanschaf van een grote vriezer ga ik nu regelmatig naar Hoogvliet en sla daar samen met mijn vriendin Bibi in.
Toen Petal nog klein was, gaf ik haar af en toe een kippenek, maar daar kreeg ze diarree van en zodoende ben ik overgegaan op eendenekken en af en toe sardien. Nu eet ze inmiddels ook al zalmkop en makreel. Als ik groente overheb, krijgt ze dat ook nog door haar eten, dus gevarieerd genoeg. Je kunt op barfplaalts trouwens een lijst vinden met groente die wel of niet goed is. Het resultaat is dan ook een gezond hondje met een glanzende vacht, zelfs na de loopsheid! Veel succes!
#1314463
[quote="sani"]
Hey petra

en zo te zien heb je prachtige honden , Iza je Duitse herder .Lijkt erg op Mij Duitse herder Bobby die is vorig jaar helaas overleden aan Kanker in zijn koppie.

[/quote]

Dank je wel! Zij vinden zichzelf ook geweldig :biggrin2:
Wat triest van jouw Bobby....rotziekte! :-[
#1317585
Hoi

Ik heb de naturis vandaag bij besteld omdat hij het er goed op doet ,maar toevallig vandaag even aan de dunne ..paperige poep ..moet ik toch door zetten met naturis?
want met de rodi vond ik zijn Ontlasting zo en zo wel wat steviger ..hij werd al wat slapper toen ik naturis ging gebruiken.

dus moet ik toch even door zetten ,of stoppen?

Groetjes san
#1317594
Je moet kiezen wat bij jou en je hondje het beste past  ;) vooral kijken hoe hij het erop doet.
Ik weet het niet 100% zeker (miss dat iemand anders dat wel kan zeggen) maar dacht dat rodi een calcium-preparaat toevoegd ipv gemalen botten.
Naturis voegt wel natuurlijke calciumbron toe. Dus in mijn ogen zou ik dat liever geven voor je opgroeiende hondje dan rodi.
evt een andere kvv proberen en kijken of ontlasting daar beter op is. afwisseling is ook niet erg.
#1318212
Mee eens! Hier krijgt mijn opgroeiende hond slechts bij uitzondering af en toe Smuldier en/of Rodi. Als ik effe tussen leveringen inzit of zo.
En de overgang naar andere voeding kan altijd ,tijdelijk diarree opleveren, kan gewoon kwestie van wennen zijn of je probeert ,n andere versie.
Let wel op of het puur de kvv is die het veroorzaakt want de mijne was vandaag ook aan de rees maar dat ligt ws aan teveel spinazie gisteren :biggrin2:
#1318315
Ja ik zet nog even door  ;D de ontlasting is al wat beter maar hij poept nog wel vaak ..maar ik hou het even in de gaten ,ik heb inmiddels al weer 5 rollen gekocht premium pup ,ik moet zeggen jhet is een SUPER Survice. Ik had gister besteld en vandaag al weer in huis ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door