Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door cj
#1227552
Om je gerust te stellen, mijn ouders zijn begonnen met een 17 jaar oude Duitse Staande en het  gaat super! KVV komt er niet mee in, het is nu BARF Gr Saskia
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1227829
[quote="cj"]
Om je gerust te stellen, mijn ouders zijn begonnen met een 17 jaar oude Duitse Staande en het  gaat super! KVV komt er niet mee in, het is nu BARF Gr Saskia
[/quote]

Dat zijn nou de kleine berichtjes waar een mens blij van wordt  :) :) :)
Door cj
#1227870
Eerlijkheidshalve heeft de hond nog nooit brokken gehad, maar "gekookt" hart, pens etc. Dus altijd alles gekookt....brrrrrrrr Toen op mijn aanraden overgestapt op Carnibest en na lezen op BP overgegaan op BARF. Gaaf he, en het is nog steeds een fitte tophond!Gr Saskia
P.s. mijn ouders hebben hiervoor een Duitse Staande gehad die bijna 19!!!! is geworden.
Door Jockular
#1228224
[quote="cornelie"]
Rob, bedankt!
Haaks Barf heb ik ook al overwogen.
Alleen het nadeel van die rollen (ook van Carnibest) vind ik de portieverdeling.
Ikzelf heb daar geen moeite mee, maar de rest van de gezinsleden duidelijk wel:
het is vies, bloederig, stinkt, je kent de commentaren vast wel.

Doordat er minder verpakking omheen zit is het natuurlijk wel milieuvriendelijker.
Maar voor de family zou ik beter kunnen kiezen voor bakjes met kant en klare porties.
bv. Farm Food Fresh

wederom, tips zijn welkom!

[/quote]

Ik doe het zelf zo: ik haal een bevroren worst van 1 kg uit de vriezer en laat hem ontdooien in een langwerpig tupperware-bakje-met-deksel, past er net in. En dat sluit goed af, dus stank e.d. is er alleen even als ik het bakje open doe. Als ik ga voeren knip ik de worst aan een kant open en knijp op het oog de portie eruit die ik nodig heb, meteen de voederbak in. In mijn geval heb ik 1/4 worst per keer nodig en als je dat een paar keer gedaan hebt kloppen de porties vrij goed. Het bloed dat bij HB eruit loopt en dus in het bakje zit schenk ik bij het voer. Op deze manier is het nauwelijks vies en stinkend, ik hoef niets te snijden.
Misschien is het gewoon wennen voor je familie, als ik zie hoe mijn hond smult ben ik niet zo bezig met stank en zo.

succes!
Door cornelie
#1235100
hier ben ik weer, ik heb mijn hond allereerst een week of zo volledig op rodi compleet gezet en geef nu sinds een ruime week Duck pens compleet

dat ging tot van de week goed, maar nu heeft ze al 2 keer overgegeven.
de eerste keer had ze een pensstaafje gehad, dus ik dacht dat dat daaraan lag,
want ik vond stukjes hiervan.

maar vandaag heeft ze weer overgegeven en geen pensstaafjes gehad.
ben bang dat haar maag toch te veel gewend is om brokken te eten.
heb juist gisteren een voorraad duck compleet natuur gekocht.

iemand hier ervaringen mee?

groetjes
Cornelie
Door cornelie
#1235236
ik moet toegeven dat het de eerste keer (met het spugen) wat te koud was, en toen ik het in de bak deed nog twijfelde, maar ze stond me zoo smekend aan te kijken.  :-[

dit keer was het zeker niet te koud.

als het ontdooid is in de kk, dan doe ik het daarna in een tupperwarebakje en zet dit bakje in warm water om om kamertemperatuur te komen.
Door vitess
#1235357
Senna en Vitess waren 10 en 11 jaar toen ze voor het eerst Carnibest kregen. Nu gaan we zelfs barfen! Ook de hond van mijn ouders, een lab van 14 jaar krijgt nu Carnibest!

Groeten van Angel
Door cornelie
#1235881
he bah, ze blijft nu toch spugen! misschien toch van Duck?
heb nu eigenlijk met Carnibest - jeuk  en met Duck  - spugen, 2 niet zo succesvolle ervaringen.
iemand een mening hierover?
Door Fynn
#1235940
Misschien een andere versie proberen smuldier vlees compleet kan je zo in de supermarkt kopen.
Mijn honden deden het daar altijd goed op.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Gebruikersavatar
Door Dian
#1237234
[quote="cornelie"]
he bah, ze blijft nu toch spugen! misschien toch van Duck?
heb nu eigenlijk met Carnibest - jeuk  en met Duck  - spugen, 2 niet zo succesvolle ervaringen.
iemand een mening hierover?

[/quote]

ander merk proberen?? Mijn hond kon ook niet tegen Duck, werd daar ook ziek van.......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door