Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lisa
#1212130
Het is toch jouw hond??? Jij bepaalt wat je hond eet, niet een ander die eigenwijs wil zijn lijkt me. Stap anders over naar 3 x daags voeren, dan kun je het prima zelf doen. 's Ochtends vroeg, wanneer je weer thuiskomt en 's avonds laat. Geen gezeur en geen continue wisseling van voer dus ook nog beter voor je hond  ;).
Door Cathelijn
#1212247
[quote="Els *"]
En wat een fijn koppeltje heb jij Cathelijn!

Nu ze dagelijks vlees krijgt, zijn haar dagen nog feestelijker maar een vriendje zou haar geluk helemaal compleet maken  ;D
Is momenteel wat moeilijk door praktische problemen maar ik hoop dat het gauw kan, een tweede Basset mijn leven laten binnen waggelen  :) Wellicht een tweede Basset Hound, maar ook een Basset Artésien Normand vind ik een prachtras. Fijne toekomstmuziek :yes:
[/quote]
Ze is mooi zeg! En ja, twee is nog leuker  :D
Door Boxers
#1213575
Stuur je partner twee weken op vakantie en voer dan in die tijd alleen lekker vers. Wedden dat als je partner terug komt van vakantie dat de honden dan geen brokken meer willen eten  ;)
Door Els1977
#1213636
8) Is het overwegen waard!
Wél rekening mee houden dat mijn Basset een vrolijke alleseter is. Als ze kan eten, dan is ze gelukkig. Toegegeven, ze is zichtbaar enthousiaster als ze vers vlees krijgt voorgeschoteld, maar ook de brokjes doen (voorlopig nog) het water in haar muil komen. (Ze zit altijd met haar Droopy-ogen en een van-goesting-druppelend muiltje te kijken hoe de brokjes of het vlees in haar eetbak belanden).

Mijn huisgenoot ziet wel dat ze van het vlees houdt en reageert al iets minder radicaal op het verse vlees. Het gaat dus alvast niét de slechte kant op.  :thumbup:
Door Wesley
#1213865
ja nu lust ze nog brokken straks niet meer ;)aan het begin gaf ik ook nog brokken.  paar weken later ging het eten steeds moeilijker werd met lange tanden gegeten..en daarna kwam ie ze mand er niet voor uit!behalve voor vlees dan:-) dus weet waar je aan begint eenmaal vlees=altijd vlees :) en brokken horen daar niet meer in thuis.. let maar op ;)
Door Doresa
#1213975
Nou, mijn hond bedeld behoorlijk irritant bij vreemde mensen in het park voor een.................. brokje !!!!!
Geen brokjes meer lusten na jaren vlees eten , gaat hier niet op.
Door Wesley
#1214088
brokken of belonings koekjes? nou dan is die van mij kieskeurig denk ik :) zo ie zo neemt ie niks aan van vreemde:-)dan kijkt ie eerst naar mij voor toestemming das wel grappig.
Door Moos
#1214493
[quote="Wesley"]
ja nu lust ze nog brokken straks niet meer ;)aan het begin gaf ik ook nog brokken.  paar weken later ging het eten steeds moeilijker werd met lange tanden gegeten..en daarna kwam ie ze mand er niet voor uit!behalve voor vlees dan:-) dus weet waar je aan begint eenmaal vlees=altijd vlees :) en brokken horen daar niet meer in thuis.. let maar op ;)
[/quote]

Dat jouw hond zo reageert betekent niet dat alle honden zo reageren hoor.
Ze eten hier al jaren KVV, mijn Golden is er zelfs op afgespeend. Maar ze zouden net zo makkelijk brokjes eten.
Dat ik dat als baas niet wil is wat anders natuurlijk haha, maar ze lusten het prima.
Door *Evie*
#1215068
Waarom zet je niet een bak eten klaar met vlees erin en folie erover.
Als jij weggaat dan is het op kamertemp als je huisgenoot het kan geven.
Dan is het folie van de bak halen en neerzetten. Makkelijker kan het niet
Door Wesley
#1215309
[quote="Moos"]
Dat jouw hond zo reageert betekent niet dat alle honden zo reageren hoor.
Ze eten hier al jaren KVV, mijn Golden is er zelfs op afgespeend. Maar ze zouden net zo makkelijk brokjes eten.
Dat ik dat als baas niet wil is wat anders natuurlijk haha, maar ze lusten het prima.
[/quote] ja ik zij toch  dan is die van mij kieskeurig geworden :D!maar zijn honden die alles eten..en honden die nog alleen maar vleeslusten! als ie een brok ruikt loopt ie al weg..  oke dat zou je niet verwachten opgegroeit met kvv en dan brokken gewoon eten..zo zie je maar weer elk hond is anders :)
Door Els1977
#1215557
Dag beste mensen,

probleempje is niet alleen dat mijn huisgenoot bij brokjes zweert maaaaaaar .... dat mijn hondje een rondje van vreugde maakt als er tussen de vers vlees-maaltijden ineens een brokjesmaaltijd zit.
Dat bevestigt mijn huisgenoot natuurlijk nog meer in de brokjesovertuiging :-\
Verder is mijn hond opvallend rustig en weinig speels sinds ze vers vlees krijgt. Alsof ze continu moe is.
De darmen lijken nu wél een beetje tot rust te komen na enkele (ontgiftende) dagen groen/zwarte ontlasting te hebben geproduceerd.
Enfin, ik blijf doorgaan met vers vlees voeren maar dat is soms vervelend omdat mijn huisgenoot ervan overtuigd blijft dat ik mijn hond ziek maak met het vlees...
(O ja: ik geef per dag iets anders: keertje Smuldier Pens Compleet, dagje Lam/Rijst, dag Smuldier Paard Compleet, dag Kip Compleet, dag Carnibest Light, dag zelf samengesteld (konijn met zalm)).

Groetjes!
Door Anthraciet
#1215562
[quote="Els *"]
probleempje is niet alleen dat mijn huisgenoot bij brokjes zweert maaaaaaar .... dat mijn hondje een rondje van vreugde maakt als er tussen de vers vlees-maaltijden ineens een brokjesmaaltijd zit.
Dat bevestigt mijn huisgenoot natuurlijk nog meer in de brokjesovertuiging :-\
Verder is mijn hond opvallend rustig en weinig speels sinds ze vers vlees krijgt. Alsof ze continu moe is.
[/quote]

Ik zie dat iets anders: dat je hondje super enthousiast op de brokjes reageert is in mijn ogen hetzelfde als wanneer ze jou ineens een heerlijke bak ijs (of vul in waar je zelf gek op bent maar wat niet goed is ;)) voorhouden. Dan beginnen je ogen ook te glimmen en te mond te wateren. Maar dat wil nog niet zeggen dat het goed voor je is!
Het is gewoon een verslaving, die brokken. Er zitten stoffen in die een verslaving in de hand werken c.q. in stand houden.

En dat je hond rustiger is, kan ook een teken zijn dat ze minder hyper wordt van vlees als van brokken. Ook dat hoor je vaker, dat honden erg hyperactief worden door brokken. (bij mijn honden merk ik daar overigens geen verschil in)
Door Els1977
#1215602
Heb je gelijk in!

Bovendien oogt ze echt gelukkig, huppelt ze nog steeds tijdens de boswandelingen en is dus verre van ziek! :)
En laten we de raskenmerken van een Basset Hound niet uit het oog verliezen, ze vinden luieren héérlijk  ;D

Hopelijk kan ik mijn huisgenoot langzaam maar zeker overtuigen. In tussentijd krijgt mijn hond dan maar af en toe (enkele keren per week) een brokjesmaaltijd. Vind ik zeker niet geweldig maar we moeten de kerk in het midden houden, natuurlijk.

Trouwens, bedankt voor altijd maar weer zulke snelle en gedegen antwoorden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door