Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#1222153
At ze hiervoor brokjes? Dan is het misschien de omschakeling van koolhydraat-rijke voeding naar koolhydraat-arme voeding. Hoe is de ontlasting?

Qua beloning geef ik zelf gedroogd orgaanvlees en vlees.
Door boskat
#1222218
[quote="Lizzy"]
Bel de krant ;D!

Ik kreeg vorige week ineens 2 nieuwe klanten,voor CB erbij ,die ook door hun DA geadviseerd waren om op kvv over te gaan,ik denk dat het om dezelfde da ging ,gezien waar ze woonden
Sloeg ook steil achterover ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1222857
[quote="Lizzy"]
At ze hiervoor brokjes? Dan is het misschien de omschakeling van koolhydraat-rijke voeding naar koolhydraat-arme voeding. Hoe is de ontlasting?

Qua beloning geef ik zelf gedroogd orgaanvlees en vlees.
[/quote]

Ze at hiervoor inderdaad brokjes.

De ontlasting is wel gewoon goed, geen diarree of ook niet heel hard.

En is het zelf drogen van vlees makkelijk?
Heb geen idee hoe je dat moet doen namelijk  :whistle:
Door Mevroi Kruim
#1222936
In een droogmachine  8)

Bijvoorbeeld zo een Afbeelding

Is een elektriek apparaat met een warmeluchtblazer onderin en roosters daarop. Op die roosters leg je kleine stukjes vlees, of lever, hart, long, of voor de die-hards pens  :-X en dan maar blazen. Na een uur of 8 is het goed droog en lang houdbaar. Vooral long is hier zeer populair.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1222989
Dat is niet zo moeilijk  :)

Op zoek naar een droogmachine dus.........

Heb ik nog 1 vraagje.

In sommige KVV zit wel wat rijst verwerkt, is het verstandig om deze ook niet te geven of maakt dat niet zoveel uit??
Door Mevroi Kruim
#1223153
Ik zou voor rijstvrij gaan. Het kan zijn dat jouw hond geen probleem heeft met een beetje koolhydraat, maar waarom zou je? Better safe than sorry.
En zelf samenstellen is natuurlijk nog beter *hinthint*  :D

Drogen is idd niet moeilijk, wel tijdrovend. Voordat je 1 kilo kipfilet of lever aan kleine stukjes hebt gesneden ben je wel een uurtje verder  :-X De fanatieke drogers hebben dan ook een snijmasjientje, daarmee kun je halfbevroren vlees in plakjes snijden, scheelt veel werk heb ik me laten vertellen  :D
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1223857
[quote="Kruimel"]
Ik zou voor rijstvrij gaan. Het kan zijn dat jouw hond geen probleem heeft met een beetje koolhydraat, maar waarom zou je? Better safe than sorry.
En zelf samenstellen is natuurlijk nog beter *hinthint*  :D [/quote]

Heb je helemaal gelijk in  :)

Word nog beter zoeken, de dierenwinkels hier in de buurt verkopen al bijna geen KVV en wat ze verkopen zit altijd of granen of rijst in.

Ze verkopen er wel duck en die heeft sinds kort een nieuwe erbij, helemaal graan en rijst vrij  :thumbsupup:

En het zelf samenstellen wil ik ook wel gaan doen, maar daar moet ik mezelf even goed voor gaan inlezen.
Er komt volgende maand iig een 2de vriezer bij zodat ik meer kan gaan inkopen.......
Door deja
#1230580
Ik denk dat je ook pensstaafjes en gedroog spul kan geven, daar zitten ook geen granen in.
Maar wat goed dat het daar helemaal mee weg is, wil even inhaken op de vit.c. ik heb in diverse dingen gelezen dat je een hond geen chemische vit. c moet toedienen maar natuurlijke vit. c. ik geef mijn honden  essential organics 1000 mg. die knip ik in tweeën dus ieder 500 mg. om de dag.
ik heb daar een andere reden voor.nl. heb wel eens gelezen op het labrador forum vit. C en HD en heb toen gedacht ga dit ook doen, maar heb ook weer gelezen dat het skelet verandering kan veroorzaken.
Dus weet het af en toe niet meer waar je goed aan doet.
Maar wel heel fijn dat je hond op vers vlees beter gaat, ik heb ook gehoord dat katten als die daar mee kampen met blaasgruis dat je ook moet gaan barfen en dat het probleem dan verdwijnt.
Goed hoor.
Zie nu net dat er al een tweede pagina was.
Lees ook dat je moeilijk aan KVV kan komen zonder rijst, ik weet niet waar je woont maar in Abcoude verkopen ze vlees voor de hond daar zit geen graan geen rijst en geen verdere toevoegingen in.
Het is alleen vlees rund lam kip 70 % orgaan milt en long 15 % en kaal bot 15% is ook te koop bij sommige dierenartsen in de omg. en bij de vergulde hond in Amsterdam en in Zwaagdijk bij Hoorn.
Is alleen op andere adressen veel duurder als dat je bij helm zelf haalt in Abcoude daar is het 0,60 een pond.
Groeten Marjan.
Laatst gewijzigd door deja op zo 12 apr 2009, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1233615
Shit, net weer druppels bloed in huis gevonden en ze had een sliert slijm aan dr vulva hangen.
Merk wel dat ze nu wat last heeft, ze is zich steeds aan het schoon likken.

Morgen toch maar de DA even bellen om dr urine te laten controleren......
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door