Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door M.P
#1160455
dit zijn dingen die een zogenaamde voedingsdeskundige mij geleerd heeft, niet iedere fabrikant zet het juist er op, normaal zou het moeten,
moest het toch anders zijn bij carnibest dan zouden ze een ander woord dan bevat er op moeten zetten, zo heb ik geleerd van etiketten te lezen.......

groetjes
Door Lizzy
#1160457
[quote="M.P"]
dit zijn dingen die een zogenaamde voedingsdeskundige mij geleerd heeft, niet iedere fabrikant zet het juist er op, normaal zou het moeten,
moest het toch anders zijn bij carnibest dan zouden ze een ander woord dan bevat er op moeten zetten, zo heb ik geleerd van etiketten te lezen.......

groetjes
[/quote]

Het percentage spiervlees valt niet van het etiket af te lezen. En als jij denkt dat dit wel het geval is: zien we graag je exacte berekening te gemoed!
Door M.P
#1160462
over die bibi, kon het zelf ook niet geloven, maar hij zij 10 a 13%, ik geloof dat ze ons gewoon vanalles aan het wijsmaken zijn.
men zou gewoon allemaal moeten beginnen te barfen, dan zouden ze misschien wel alles te goei vrijgeven wat er in zit.

groetjes
Door Lizzy
#1160468
[quote="M.P"]
over die bibi, kon het zelf ook niet geloven, maar hij zij 10 a 13%, ik geloof dat ze ons gewoon vanalles aan het wijsmaken zijn.
men zou gewoon allemaal moeten beginnen te barfen, dan zouden ze misschien wel alles te goei vrijgeven wat er in zit.

groetjes
[/quote]

Wie zei 10% a 13%?

En we wachten met spanning jouw berekening af hoe je etiketten kunt interpreteren!
Door M.P
#1160623
die jonge gast van bibi zelf heeft me dat gezegd, kan niet op de naam komen.

ivm die %, daar zijn geen berekeningen voor, ik ben mijn cursussen nog eens gaan zoeken en toch nog iets gevonden.

normaal gezien moeten de ingredienten in volgorde van de belangrijkheid (hoeveelheid aanwezig) vermeld worden.
zoals bv , vlees , granen, vetten.
bij sommigge merken staat er ook nog deze zaken voor( normaal zou dat moeten)

bevat ; min. 4%
met ; tussen 4 a 14%
rijk aan  14 a 26%

dit is wat men van sommigge voedingen kan aflijden, dit geld voor zowel menselijk als dierlijke voeding.


groetjes
Door Miske
#1160638
Olly krijgt HB en doet het daar helemaal super op!  Gebruiken ook echt bot ipv calciumpreparaten.  Weet niet of dat bij CB ook zo is.  In elk geval weet ik wel dat HB best duur is ... CB is toch wel een tikkie goedkoper als ik zo rondhoor.
Door mmj
#1161286
heb vandaag hb gehaald had zalm rund eend geit kip/lam
de rund eruit gelaten
ik vind het niet zo stinken als de carnibest en het is ook grover
gemalen en zit meer sap bij
nu alleen nog maar hopen dat mijn jack er ook zo over dankt
Door Helma
#1161483
[quote="Miske"]
Gebruiken ook echt bot ipv calciumpreparaten.  Weet niet of dat bij CB ook zo is. [/quote]

Carnibest gebruikt ook echt bot.
Door Miske
#1161716
[quote="Helma"]
Carnibest gebruikt ook echt bot.
[/quote]
Okido, dat wist ik niet.

@mmj: Succes; ik vind het eigenlijk wel lekker ruiken die HB  :-[
Door Fido
#1161810
[quote="Helma"]
Carnibest gebruikt ook echt bot.
[/quote]

Nee hoor niet overal in. In de light zit een calciumpreparaat en géén millimeter bot ;)
Door Helma
#1162192
[quote="Fido"]
Nee hoor niet overal in. In de light zit een calciumpreparaat en géén millimeter bot ;)
[/quote]

Kijk en dat wist ik nou weer niet :)
Door frenkie
#1162381
Ik geef mijn honden nu carnibest maar wil ook weleens wat afwisselen. Ik heb net even gekeken naar HB maar wat is die ongelovelijk duur :o. Ik vind CB als prijzig maar HB vind ik wel heel prijzig :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door