Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door roger
#8868
<<Wanneer geef jij jouw honden eten Roger? En rusten ze na de maaltijd?<<

's avonds Helen, de tijd varieerd , kan zijn vanaf 6 uur tot 11 uur.
Als het warm is dan is het nooit voor 9 uur.
Alleen de dag na de vastendag geef ik 's middags soms eens een pekelharing of een makreel.
Meestal lustten ze dan wel vis, anders niet.

Als ze gegeten hebben lopen ze altijd effe met mekaar te "hakketakke", dat duurt niet lang een minuutje of vijf, nog niet soms, in mekaars poten, hals en snuit bijten , wat achter mekaar de tuin door rennen ,en dat is iedere keer zo weer.
Lijkt uit een soort van opwinding of 'k weet niet wat, en dan gaan ze plat.

gr.
Roger.
Door Helen
#8869
Ik heb er ook over na zitten denken om Balou een keer per dag te eten te geven ook om het spijsverteringsstelsel te ontlasten en ook zodat ze als ze eet goed vol zit. Maar Balou is 's avonds nog behoorlijk actief. Ze gaat mee naar de paarden naar vrienden etc. Maar ik kan haar natuurlijk ook vlak voordat ze gaat slapen voeren bedenk ik me nu.
Het enige waar ik dan nog mee zit is dat Balou een paar dagen in de week 's ochtends met de uitlaatdienst meegaat en als mevrouw dan niets in haar maag heeft gaat ze poep/takken en alles wat ook maar enigzins eetbaar is opeten. Maar misschien dat dit meevalt als ze dus 's avonds veel eet. MMM je hoort het al, een dilemma.
Roger, krijgen jouw honden altijd al een keer per dag te eten of heb jij ze ook op een bepaald moment over gezet?

groetjes Helen
Door roger
#8870
<< krijgen jouw honden altijd al een keer per dag te eten of heb jij ze ook op een bepaald moment over gezet?<<

Als pup niet Helen maar vanaf dat ze ong. 10 tot 12 maanden zijn schakel ik geleidelijk over , eerst van 3 naar 2 en dan naar één.

Ik weet niet of dat van die takken bijten en bijvoorbeeld ook dennenappels tijdens de wandeling echt van de honger is maar meer een soort van behoefte om toch maar iets in de bek te hebben of als spel of bezigheidstherapie .......
Ik heb er in ieder geval ook eentje en die pikt regelmatig wat op tijdens een wandeling, en 't is zeker niet van de honger.

Gr.
Roger  
Door sylvia
#8871
bij mij zitten  ze al voor het jaar op 1 x per dag,ik kan daar niet echt een leeftijd aan binden,want het is op dat moment dat ze voldoende hebben aan de hoeveelheid die in 1 maaltijd past en ze daar goed  van formaat op zijn.(snapt iemand dit nog  ??? ;D )
Door roger
#8872
<<want het is op dat moment dat ze voldoende hebben aan de hoeveelheid die in 1 maaltijd past en ze daar goed  van formaat op zijn.(snapt iemand dit nog  ??? ;D )[/quote]<<

Ja, ik Sylvia

dat is dus wat ze in Duitsland "Baucherfahrung" noemen. ;D ;D ;D
Door sylvia
#8873
<<want het is op dat moment dat ze voldoende hebben aan de hoeveelheid die in 1 maaltijd past en ze daar goed  van formaat op zijn.(snapt iemand dit nog  ??? ;D )<<

Ja, ik Sylvia

dat is dus wat ze in Duitsland "Baucherfahrung" noemen. ;D ;D ;D
is dat vrijvertaald buikervaring  ??? nooit van gehoord ,dus weer wat geleerd ;D

ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht,ik heb altijd op gevoel gevoerd,en dat ging altijd perfekt.
Ik denk als je gewoon zonder er alteveel over wakker te liggen ,op zicht,tast en gevoel voerd dat het in 99% van de gevallen goed gaat,je moet er ook geen moeilijke studie van maken.
Door roger
#8874
[quote]

is dat vrijvertaald buikervaring  ??? nooit van gehoord ,dus weer wat geleerd ;D

<<<ik heb er eigenlijk nooit echt over nagedacht,ik heb altijd op gevoel gevoerd,en dat ging altijd perfekt.
Ik denk als je gewoon zonder er alteveel over wakker te liggen ,op zicht,tast en gevoel voerd dat het in 99% van de gevallen goed gaat,je moet er ook geen moeilijke studie van maken.<<<


Daar ben ik het volledig mee eens, maar als je d'er op het eerste zicht wel een héél moeilijke studie over kunt maken en er dan boeken over gaat schrijven .......dan brengt dat wel veel op volgens mij !!!!!! ;D ;D ;D  
Door sylvia
#8875
Daar ben ik het volledig mee eens, maar als je d'er op het eerste zicht wel een héél moeilijke studie over kunt maken en er dan boeken over gaat schrijven .......dan brengt dat wel veel op volgens mij !!!!!!
;D ;D ;D ;D ;D    
Door Cat
#8876
[quote]

Ik denk dat heel veel honden dat specifieke gedrag na het eten vertonen. De mijne gaan eerst hun 'tanden poetsen' langs het gras, om daarna eens gezellig een potje te klieren met elkaar, precies zoals jij het beschrijft. Ik kijk het altijd even aan, maar laat het niet te lang duren i.v.m. enge maagdraaiingen e.d.

groetjes Catelijne
Door Helen
#8877
Nou, volgens mij is het al een tijdje bekent dat honden geen koolhydraten nodig hebben. Onze Donath (God hebben zijn ziel) schreef dit al in 1932.

Maar, dat wil niet zeggen koolhydraten persee slecht zouden zijn, in kleine hoeveelheden. Een hond is niet alleen een wolf. Niet voor niets zijn de darmen van een huishond langer dan die van een wolf. Niet voor niets is de wolf niet in staat om beta-caroteen om te zetten in retinol en kan de hond dat wel.

Groentes geef ik overigens niet voor de koolhydraten. Maar wel voor de omega vetzuren, vitamine E, chlorofyl, vitamine C, beta-caroteen, enzovoorts. Jij geeft ze niet, ik geef ze wel en blijf ze geven. Ook hier geldt weer, een hond is geen wolf. Geef een Dalmaat het menu dat jij jouw honden geeft en ik heb binnen no-time twee dooie/zieke honden.

Dus ja: ik ben het eens dat honden op zich geen koolhydraat nodig hebben.

Nee: ik zie niet in waarom ik ze niet zou geven (in kleine hoeveelheden). En nee: Ik ben het niet eens dat Fytomix hetgeen levert dat groente levert.

Groetjes, Lizzy
Chlorofyl is een licht absorberende pigment die een centrale rol in de fotosynthese speelt.
Waar hebben honden volgens jou chlorofyl voor nodig?

groetjes Helen
Door Lizzy
#8878

Chlorofyl is een licht absorberende pigment die een centrale rol in de fotosynthese speelt.
Waar hebben honden volgens jou chlorofyl voor nodig?

groetjes Helen
Chlorofyl stimuleert de vermenigvuldiging van de cellen van de slijmvliezen van de maag en darmen. Daardoor worden de wanden van deze belangrijke spijsverteringsorganen versterkt en gaan beter functioneren.

Chlorofyl deodoriseert het lichaam. Met andere woorden: het verhelpt nare mondgeur en andere nare lichaamsgeurtjes.

Chlorofyl verbetert de samenstelling van het bloed. De structuur van bladgroen komt nagenoeg overeen met hemoglobine. Deze rode kleurstof neemt zuurstof in de longen op en vervoert deze naar alle cellen van het lichaam. Chlorofyl wordt ook wel "het groene bloed" genoemd. Er is echter 1 verschil. In Chlorofyl zit magnesium en in hemoglobine zit ijzer. Na de inname van Chlorofyl herstelt het lichaam deze situatie. Magnesium wordt vervangen door ijzer, waardoor chlorofyl wordt omgevormd tot hemoglobine. Zo kan er meer zuurstof in het bloed worden opgenomen.  

Chlorofyl heeft een zuiverende werking op het bloed en een ontgiftende werking op spieren, weefsel en organen, met name de lever. Deze groene kleurstof bindt schadelijke stoffen en voert deze het lichaam uit.

Wetenschappelijke proeven met Chlorofyl hebben aangetoond, dat een concentratie van 0,06% tot 0,5% in menselijk weefsel de productie van Fibroblasten krachtig stimuleert. Dit zijn cellen in het die het lichaam gebruikt om wonden te genezen.

Chlorofyl versterkt de hartfunctie.

Groetjes, Lizzy
Door oebaya
#8880
Daarom krijgen mijn honden in voor- en najaar een reinigingskuur met chlorofyl, jeneverbes, citroen en teatree. Ook na een zware medicijnenkuur is het nuttig om ca. een maand na het beëindigen van de kuur te reinigen en teven circa een maand na de loopsheid.
Door roger
#8881
<<Daarom krijgen mijn honden in voor- en najaar een reinigingskuur met chlorofyl, jeneverbes, citroen en teatree. Ook na een zware medicijnenkuur is het nuttig om ca. een maand na het beëindigen van de kuur te reinigen en teven circa een maand na de loopsheid.<<


Waarom geef je de voorkeur aan chlorofyl ipv. bv. groene leem?
Door Helen
#8882
Kunnen jullie wat meer vertellen over het geven van een reinigingskuur. Maw hoe doen jullie dat precies?

groetjes Helen
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door