Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1123182
Op dit moment zit Sammy nog volledig op brokken en krijgt ze in het weekend weleens KVV.
Nu wil ik van de brokken af en totaal KVV gaan geven en uiteindelijk ook overgaan op barf.

Ik vraag me alleen af hoe ik dit het beste kan aanpakken  :confused1:
Ik snap dat ik de brokken rustig moet afbouwen, maar kan ik dit het beste doen door bv 's-ochtends brokken te geven en 's-avonds KVV of doe ik dit door de dagen af te wisselen.

Daarnaast vraag ik me af welk KVV merk ik het beste kan geven, ik heb namelijk meerdere merken gezien en vraag me af wat dan het beste is om te geven.

En hoe kan ik het beste berekenen hoeveel ze nodig heeft?

Misschien een beetje veel vragen, maar ik ben anders bang dat ik haar tekort doe  :)

(Oh ja, Sammy is wel al bijna 8 jaar)
Door Lizzy
#1123195
Sammy1980 schreef: Op dit moment zit Sammy nog volledig op brokken en krijgt ze in het weekend weleens KVV.
Nu wil ik van de brokken af en totaal KVV gaan geven en uiteindelijk ook overgaan op barf.

Ik vraag me alleen af hoe ik dit het beste kan aanpakken  :confused1:
Ik snap dat ik de brokken rustig moet afbouwen, maar kan ik dit het beste doen door bv 's-ochtends brokken te geven en 's-avonds KVV of doe ik dit door de dagen af te wisselen.
Dat hangt helemaal af van het spijsverteringssysteem van Sammy. Als zij het in het weekend goed kan verdragen, dan denk ik dat je niks hoeft af te bouwen en gewoon van de een op de andere dag over kunt stappen naar KVV. Als ze dan KVV eet en het gaat lekker, ga je haar langzaam wat zachte vleesbotjes van kleine dieren geven. Bijv. kippennekken en eendennekken. Met een stukje pens of kopvlees ofzo. En dat bouw je zo uit. In de tussentijd lees je je in. En als je er klaar voor bent: stap je van KVV in 1 keer over naar BARF.
Daarnaast vraag ik me af welk KVV merk ik het beste kan geven, ik heb namelijk meerdere merken gezien en vraag me af wat dan het beste is om te geven.
Ik geef de voorkeur aan een merk waar gemalen bot de calciumleverancier is. Dat zijn: Bandit, Bibi, Carnibest, Enerique. Deze merken kun je ook afwisselen trouwens, dat is met vers geen enkel probleem. Of je kunt kijken waar Sammy het het beste op doet.
En hoe kan ik het beste berekenen hoeveel ze nodig heeft?
Gemiddeld heeft een middelgrote volwassen hond 20 gram per kilogram lichaamsgewicht nodig. Dus stel Sammy weegt 25 kilo: 20 x 25 = 500 gram verse voeding per dag.
Door sandrra
#1123210
[quote="Lizzy"]
Dat hangt helemaal af van het spijsverteringssysteem van Sammy. Als zij het in het weekend goed kan verdragen, dan denk ik dat je niks hoeft af te bouwen en gewoon van de een op de andere dag over kunt stappen naar KVV. Als ze dan KVV eet en het gaat lekker, ga je haar langzaam wat zachte vleesbotjes van kleine dieren geven. Bijv. kippennekken en eendennekken. Met een stukje pens of kopvlees ofzo. En dat bouw je zo uit. In de tussentijd lees je je in. En als je er klaar voor bent: stap je van KVV in 1 keer over naar BARF.
Ik geef de voorkeur aan een merk waar gemalen bot de calciumleverancier is. Dat zijn: Bandit, Bibi, Carnibest, Enerique. Deze merken kun je ook afwisselen trouwens, dat is met vers geen enkel probleem. Of je kunt kijken waar Sammy het het beste op doet.
Gemiddeld heeft een middelgrote volwassen hond 20 gram per kilogram lichaamsgewicht nodig. Dus stel Sammy weegt 25 kilo: 20 x 25 = 500 gram verse voeding per dag.

[/quote]

Ik zou ook in 1x overstappen als hij t verder goed doet op KVV en de brokken aan t asiel geven.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1123240
Dat hangt helemaal af van het spijsverteringssysteem van Sammy. Als zij het in het weekend goed kan verdragen, dan denk ik dat je niks hoeft af te bouwen en gewoon van de een op de andere dag over kunt stappen naar KVV
Het KVV verdraagt ze goed, heb zelfs het idee dat ze het beter verdraagt dan haar brokken (dit is ook 1 van de redenen dat ik overstap). Het in 1 keer overstappen zal dan wel goed gaan en kan ik het asiel inderdaad blij maken met een zak brokken
In de tussentijd lees je je in. En als je er klaar voor bent: stap je van KVV in 1 keer over naar BARF.
Met het inlezen ben ik nog steeds bezig, maar ik denk dat het wel goed gaat komen  :)

En bedankt voor de rest van je antwoorden, heb ik zeker wat aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door