Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Eef+Stippels
#136658
Nou ik heb (eindelijk) afgelopen weekend die eendagskuikens gekocht. Ik heb er een ontdooit. Er kwam bloed uit zijn snaveltje, is dat normaal? Ik neem aan van wel, maar dat vond ik een beetje een eng gezicht.

Ik vond het er bevroren nog wel redelijk uitzien, maar ontdooit vind ik het toch een naar gezicht... (die harde klauwtjes en snavel) Ik heb het ontdooide kuiken maar weggegooit en ik wacht tot ik een wat sterkere maag heb! Ik moet er nu niet aan denken dat Wandor met dat beestje door de tuin sleept... Ik vond het er ook niet echt eetbaar uitzien.

Conclusie: ik gun het Wandor natuurlijk wel, maar ik moet er eerst zelf aan wennen, voordat ik hem zo'n kuiken geef!

Ik heb nu echt wel respect voor iedereen die dit aan zijn hond geeft! ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#136664
hahahahahahaha, sorry maar ik moet hier zo om lachen ;D ;D ;D ;D

Zonde dat kuiken in de kliko , maar ik kan me voorstellen dat je het even niet zag zitten, je hebt bij zo'n geel bolletje toch wat andere meer tedere gedachte dan wat je nu op je aanrecht had liggen.

Maar als ze ontdooit zijn zijn ze heel goed te eten hoor, hier zijn de katten er helemaal gek op.
Door Eef+Stippels
#136716
Het is ook wel grappig, ik snap wel dat je moet lachen.

Ik vond het ook wel zonde, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen.

Eten de katten ze in 1 keer op? Ik zie het namelijk ook niet zo zitten dat er een afgekluifd kuikentje in mijn tuin ligt!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#136794
[quote="Evelyn"]
Het is ook wel grappig, ik snap wel dat je moet lachen.

Ik vond het ook wel zonde, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen.

Eten de katten ze in 1 keer op? Ik zie het namelijk ook niet zo zitten dat er een afgekluifd kuikentje in mijn tuin ligt!
[/quote]

De honden die ze hier eten kloeken de kuikens ook in 1 keer weg, ze gaan er dus niet op liggen kluiven oid.

Maarrre, ik vind het verschrikkelijk onstoer dat je dat kuiken weggegooid hebt :P ;D
Door Peet
#136797
Hahaha....ik vind het helemaal niet onstoer.....Ik heb ook al een paar keer vertwijfeld bij de dsz met zo'n zak in mijn handen gestaan....bbrrrrr...toch te herkenbaar....moet meteen aan die kleine kuikentjes van de buren denken..... :(...nee....dan toch maar liever lamsharten of runderpens....is op de een of andere manier toch anoniemer dan zo'n kiekentje.... :P (softie)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#136920
[quote="Peet"]
Hahaha....ik vind het helemaal niet onstoer.....Ik heb ook al een paar keer vertwijfeld bij de dsz met zo'n zak in mijn handen gestaan....bbrrrrr...toch te herkenbaar....moet meteen aan die kleine kuikentjes van de buren denken..... :(...nee....dan toch maar liever lamsharten of runderpens....is op de een of andere manier toch anoniemer dan zo'n kiekentje.... :P (softie)
[/quote]

Jaa, die kijken je niet meer aan hé :P ;D ;D
Door Eef+Stippels
#137254
Ja ik vind het ook wel heel onstoer van mezelf ;).

Eerst zeg ik heel stoer dat ik dat zo leuk voor Wandor vindt, en als ik het dan heb, geef ik het hem (nog!) niet.... Maar het zal er heus nog van komen, ik heb er nu namelijk nog 24 in de vriezer liggen...

Stiekem ben ik ook een beetje bang dat hij de helft er af eet en ik dan met mijn blote voeten op dat afgekluifde ding sta als ik door de tuin wandel, ieehhhhh!

Maar goed, ik probeer wat moed te verzamelen en dan geef ik het hem wel. Toen het nog ingevroren was, rook hij er wel geinteresseerd aan, maar hij likte er niet aan ofzo, en dat doet ie met ingevroren kvv wel....

Ik vind bijv hart ook lang niet zo erg!
Gebruikersavatar
Door Sonja
#138039
De honden hier houden niet zo van eendagskuikentjes. Maar de katten zijn er gek op. Alleen schijnen ze het nodig te vinden om, alvorens zo'n kuiken te vergruizen, het beestje een paar keer tegen de muur te smijten, zodat het geel langs de muur naar beneden druipt. >:( Ze eten hier per kat een kuikentje of 3 per maaltijd (ze krijgen 2 x per dag eten).
En soms blijft er wel eens een (stuk) kuiken slingeren op de keukenvloer of in de gang. Dat eten ze dan een uurtje later alsnog op, dus ik laat het altijd maar even liggen, tenzij ik bezoek krijg ofzo. ;D Er is zich hier al eens iemand een hartverzakking geschrokken. Die dacht dat ze een kuikentje had doodgetrapt. ;)
Door Jolly
#138086
voor Chasey is zo'n kuiken een snackje net zoals wij een broodje kroket eten.
Hij krijgt ze daarom als ze wat groter zijn, maar ja ik kan dat doen he met eigen pluimvee(lees vleeskuiken)bedrijf ;D
Door Eef+Stippels
#138739
Sonja, geef jij die kuikens in huis?!! Ik vind het al zo'n eng idee dat ze in de tuin komen te liggen! Ik ben stiekem eigenlijk ook bang voor bacterien die wellicht naar binnen wandelen etc. Ik weet wel dat er in zijn gewone vers voer ook bacterien zitten, maar daar heb ik toch een ander gevoel over.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#138745
[quote="Jolly"]
voor Chasey is zo'n kuiken een snackje net zoals wij een broodje kroket eten.
Hij krijgt ze daarom als ze wat groter zijn, maar ja ik kan dat doen he met eigen pluimvee(lees vleeskuiken)bedrijf ;D
[/quote]

Meer éénweekskuikens :P ;D
Door Jolly
#138751
[quote="Angelique"]
[quote="Jolly"]
voor Chasey is zo'n kuiken een snackje net zoals wij een broodje kroket eten.
Hij krijgt ze daarom als ze wat groter zijn, maar ja ik kan dat doen he met eigen pluimvee(lees vleeskuiken)bedrijf ;D
[/quote]

Meer éénweekskuikens :P ;D
[/quote]
ja idd en ook 2 weekskuikens
Gebruikersavatar
Door Angelique
#138779
[quote="Jolly"]
[quote="Angelique"]
[quote="Jolly"]
voor Chasey is zo'n kuiken een snackje net zoals wij een broodje kroket eten.
Hij krijgt ze daarom als ze wat groter zijn, maar ja ik kan dat doen he met eigen pluimvee(lees vleeskuiken)bedrijf ;D
[/quote]

Meer éénweekskuikens :P ;D
[/quote]
ja idd en ook 2 weekskuikens
[/quote]

Ik denk dat een paar van mij daar gillend van wegrennen ;D
Door Jolly
#138951
[quote="Angelique"]
[quote="Jolly"]
[quote="Angelique"]
[quote="Jolly"]
voor Chasey is zo'n kuiken een snackje net zoals wij een broodje kroket eten.
Hij krijgt ze daarom als ze wat groter zijn, maar ja ik kan dat doen he met eigen pluimvee(lees vleeskuiken)bedrijf ;D
[/quote]

Meer éénweekskuikens :P ;D
[/quote]
ja idd en ook 2 weekskuikens
[/quote]

Ik denk dat een paar van mij daar gillend van wegrennen ;D
[/quote]

heb jij ook zulke watjes dan?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#138953
[quote="Jolly"]
[quote="Angelique"]
[quote="Jolly"]
[quote="Angelique"]
[quote="Jolly"]
voor Chasey is zo'n kuiken een snackje net zoals wij een broodje kroket eten.
Hij krijgt ze daarom als ze wat groter zijn, maar ja ik kan dat doen he met eigen pluimvee(lees vleeskuiken)bedrijf ;D
[/quote]

Meer éénweekskuikens :P ;D
[/quote]
ja idd en ook 2 weekskuikens
[/quote]

Ik denk dat een paar van mij daar gillend van wegrennen ;D
[/quote]

heb jij ook zulke watjes dan?
[/quote]

Uhh watjes ;D, weet je wel hoe eng zo'n kuiken eruit ziet. Is best voor te stellen dat zo'n bestje daarvan schrikt :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door