Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Martine M
#1453977
Ik moet zeggen heb vandaag de Naturis rund 50/50 gegeven en eerste indruk is.
Ruikt niet slecht en minder als HB, Veel minder bloed dan HB en de worst past wel in de CB doos.
Ze lusten het ook graag.

Nu even afwachten wat het morgen zegt, ze krijgen 2 dagen 50/50 en dan weer ff HB, ik wil even geen te grote risico's nemen met de grote.
Door Sabine Ooijen
#1454056
Ik geef ook sinds vorige week vrijdag Naturis.Omdat ze het beiden niet meer goed deden op CB en Bibi.En ik ben er erg tevreden over.Ze lusten het graag,de ontlasting is heel mooi en ik vind het er ook goed uitzien.Ik vind het trouwens totaal niet stinken,heb in het verleden ook eens 'n keertje HB gehad en die vond ik dus weer erg stinken.Ik heb tot nog toe de Rund,Lam en Kip-pens gegeven.
Zondag wordt er bij ons een bestelling bezorgd en omdat ik wat meer wil gaan afwisselen met merken en smaken heb ik dan ook Carnivoer,Allanimal en Darf erbij.Die heb ik alle 3 nog nooit gehad,dus spannend.
En uiteraard heb ik ook weer Naturis gedaan,want die blijft er voorlopig wel in !Daarvan heb ik nu ook de Eend,Geit en Makreel 100%.
Door Happy Tail
#1454106
[quote="Martine M"]
de 100 % zijn wel geen complete KVV, hoop dat je dat weet ?
[/quote]

als je ook daarin genoeg afwisseld, dan komt de hond ook niets tekort en zo te zien heeft Sabine nu drie smaken besteld. alleen de makreel is daarvan 100%

Van de 100% versies is er kip, rund, makreel en eend. Dus ook daarmee genoeg afwisseling als je alleen de 100 % zou voeren denk ik.
Gebruikersavatar
Door Martine M
#1454120
oh ok dan is dat het zelfde als met de haaks barf, daar neem ik ook 5 smaken.
Ben wel van zin om dat met de compleet van Naturis, ook wel te doen hoor.
Laatst gewijzigd door Martine M op za 19 dec 2009, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sabine Ooijen
#1454121
Ja,ik weet dat de 100% niet compleet is,maar daar heb ik inderdaad alleen de Makreel van. De eend en geit zijn de complete en ook heb ik nog van de compleet versies een aantal kilo liggen van lam,rund-kip en kip-pens.
En als ik het goed heb zijn Darf en Carnivoer dan ook weer compleet.
Allanimal weet ik eigenlijk niet.
Door Happy Tail
#1458781
[quote="Sabine Ooijen"]
Ja,ik weet dat de 100% niet compleet is,maar daar heb ik inderdaad alleen de Makreel van. De eend en geit zijn de complete en ook heb ik nog van de compleet versies een aantal kilo liggen van lam,rund-kip en kip-pens.
En als ik het goed heb zijn Darf en Carnivoer dan ook weer compleet.
Allanimal weet ik eigenlijk niet.
[/quote]
Ik zou dat "compleet" niet zo serieus nemen eerlijk gezegd. wij barfen 100% dus voeren we toch nooit "compleet". Als je kvv volgens de barf ideen voert dan zit je gewoon goed. Dus verschillende diersoorten en de juiste %
als je geit en eend compleet hebt zou je theoretisch gesproken je hond jarenlang op geit of eend kunnen zetten en daar dan geen tekorten door krijgen.

Zie dus het duidelijke verschil tussen KVV voeren volgens de barf principes en alleen compleet waarbij je zelfs maar een of 2 smaken nodig zou hebben.
Alles draait nu eenmaal om de Aafco norm. Als je weet hoe die in elkaar gezet is dan weet je genoeg denk ik....
Door chrisje
#1461648
Dus als ik het goed begrijp is de 100% ook "compleet", maar dan van éénzelfde diersoort? Orgaan, bot en spiervlees van bvb., rund, maar dan zonder extra toevoegingen. Klopt dit?
Waarom mogen ze dit dan geen compleet noemen? Heeft dit met de wet te maken? 
Door Happy Tail
#1461759
[quote="chrisje"]
Dus als ik het goed begrijp is de 100% ook "compleet", maar dan van éénzelfde diersoort? Orgaan, bot en spiervlees van bvb., rund, maar dan zonder extra toevoegingen. Klopt dit?
Waarom mogen ze dit dan geen compleet noemen? Heeft dit met de wet te maken? 

[/quote]

er zit van het desbetreffende diersoort orgaan en bot in.
en inderdaad mag het geen compleet voer genoemd worden omdat er volgends de affco norm bepaalde dingen niet inzitten....
Door mysmoothcollies
#1461992
Oh maar het is dus wel kompleet (genoeg) ook de 100% van Naturis en de HB? Mmmm leer toch iedere keer weer wat bij! Leuk! Maar de Natudog versies zijn ook van 1 dier, behalve als er iets anders op staat en toch noemen zij het wel kompleet. Apart hoor heeft dat echt alleen met die genoemde norm te maken? Dan zou ik het erbij zetten op de website ofzo ter verduidelijking. Of mag dat (weer) niet?
Door Happy Tail
#1462254
[quote="mysmoothcollies"]
Oh maar het is dus wel kompleet (genoeg) ook de 100% van Naturis en de HB? Mmmm leer toch iedere keer weer wat bij! Leuk! Maar de Natudog versies zijn ook van 1 dier, behalve als er iets anders op staat en toch noemen zij het wel kompleet. Apart hoor heeft dat echt alleen met die genoemde norm te maken? Dan zou ik het erbij zetten op de website ofzo ter verduidelijking. Of mag dat (weer) niet?
[/quote]

ze mogen het pas compleet noemen als er bepaalde vitamines, mineralen ed aan toegevoegd zijn, zodat de aanbevolen hoeveelheid van alles  gegarandeerd erin zit.

ik vind de term "compleet hondenvoer" meer een marketing verhaal van de br^%fabrikanten....en veel consumenten zijn gevoelig voor deze term blijkt nu ook maar weer.....

Als je volledig barft dan voldoe je in principe ook niet aan die norm, want ik ga er geen vitamines aan toevoegen.
Gewoon genoeg afwisseling  dan komt je hond niets tekort
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door