Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Nyncke
#1086067
Maar ja, je maakt het ook lastig en vervelend voor beginners om erin te komen.


Trouwens ook voor mensen die besluiten om toch te blijven combineren.
Ik denk dat het eerder het probleem van degene is die de aanval inzetten, degene die met de vragen zit heeft alleen maar vragen en zoekt op die vraag een antwoord.

Ik vind het niet zo logisch dat er zo wordt gereageert iig.
Door Hekate
#1086073
[quote="Nyncke"]
Maar ja, je maakt het ook lastig en vervelend voor beginners om erin te komen.


Trouwens ook voor mensen die besluiten om toch te blijven combineren.
Ik denk dat het eerder het probleem van degene is die de aanval inzetten, degene die met de vragen zit heeft alleen maar vragen en zoekt op die vraag een antwoord.

Ik vind het niet zo logisch dat er zo wordt gereageert iig.


[/quote]


Ik vind het ook niet logisch om eerlijk te zijn. Ik kwam in het begin alleen in de kattenhoek. En daar lijken de meeste mensen wat rustiger te reageren. Ik ben echt verbaasd hoe verhit de discussies in dit deel zijn...

Ik vind het logischer om nieuwe mensen te complimenteren op wat ze goed doen, al is het maar informatie zoeken en hier mee lezen. En ze rustig te vertellen dat kvv/barf niet eng is etc, zodat ze het zelf ook willen proberen!
Door verwonderd
#1086091
[quote="Hekate"]

Ik vind het ook niet logisch om eerlijk te zijn. Ik kwam in het begin alleen in de kattenhoek. En daar lijken de meeste mensen wat rustiger te reageren. Ik ben echt verbaasd hoe verhit de discussies in dit deel zijn...

Ik vind het logischer om nieuwe mensen te complimenteren op wat ze goed doen, al is het maar informatie zoeken en hier mee lezen. En ze rustig te vertellen dat kvv/barf niet eng is etc, zodat ze het zelf ook willen proberen!
[/quote]
Ik begon mijn vraag in de kattenhoek over br*kken  ;D ;D ;D

Er werd heel duidelijk gereageerd met: dit is een rauw voer forum, wij voeren geen br*k. Ik schrok ja, zo van oepsie, maar ik heb mij niet laten afschrikken om te blijven posten, met vragen, mijn twijfels, mijn angsten en uitleg waarom ik die angsten had, hoe ik hier ben gekomen, wat er met kat aan de hand was. En ik ben zo enorm geholpen, over de streep getrokken, om die br*kken weg te laten. Ik heb enorm zitten zeuren, durfde wel, dan weer niet, mijn angsten geuit, redenen uitgelegd waarom ik het niet durfde: niemand die mij veroordeelde, integendeel: iedereen bleef lief en rustig en geduldig. Geen 1x een oordeel over mij, terwijl ik dus br*kken voerde he, toen ik hier in het begin kwam!!! Ja ja ik bedoel maar.

Ik denk ook dat het ligt aan de manier waarop je je uiteindelijk opstelt, hier, op het forum. En neem alle reacties mee. Niemand zit hier om een ander af te kraken, maar juist om te overtuigen en neemt de moeite om de tijd te besteden aan een reactie, bedenk dat ook!

Ik begrijp NU heel goed waarom hier fel gereageerd wordt op het voeren van br*kken...heel eerlijk gezegd: terecht. Eerste wat ik altijd denk wanneer ik  lees over br*kken voeren: WEG met die br*kken!!!
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1086096
we complimenteren nieuwkomers echt wel,  weer een happy hond erbij, maar niet als ze brokken gaan voeren.
Je zit hier op een vers forum en dan kan je niet verwachten dat we het toejuichen als sommige brokken willen gaan geven..
als mensen besluiten te blijven combineren moeten ze dat helemaal zelf weten, is hun hond, maar nogmaals wij juichen dat niet toe.
En een probleem heb ik er niet van hoor, ik denk eerder de honden van de eigenaren die gemengt of enkel brokken willen geven...
op een vers forum is het logisch dat er zo wordt gereageert, zoals op een brokkenforum zo wordt gereageert op vers voeren.
en het is id niet aan een ander om te bepalen wat je moet doen, maar dan moet je het ook niet vragen...
id moet je doen en laten waar je je het beste bij voelt...
en we maken het niet moeilijk voor nieuwkomers, maar dan moet je wel openstaan voor wat we aanraden oid en niet gelijk in je schulp kruipen of in de aanval gaan, per slot komen geschreven antw. vaak anders over als we bedoelen.
Door verwonderd
#1086098
En oh ja, ik vind heel eerlijk gezegd de reacties juist heel opbouwend, nl het laten zien dat kvv echt niet zo moeilijk is in de vakantie of op visite...

Ik begrijp juist weer niet dat reacties als aanvallend worden gezien.

De vraag gaat om kvv/br*k ivm visite e/o vakantie
antwoord = kvv e/o barf is niet zo moeilijk of lastig en Lizzy heeft uitgebreid geantwoord, helemaal top vind ik

Dan zal ik een vervelende vraag gaan stellen: stel dat jouw hond aan de diarree gaat van de br*k, maar niet van kvv e/o barf

Ga je dan toch, omdat het zo 'lastig' is in de vakantie en op visite, jouw hond br*k voeren?
Door Anthraciet
#1086122
Ik vind het altijd wel leuk om te lezen dat mensen meteen denken dat ze aangevallen worden als ze niet het antwoord krijgen wat ze hopen..... ;)

Als jij je hond deels op brok wil laten staan, moet je dat vooral zelf weten. Het is mijn hond niet en ik hoef het niet te doen.
Maar verwacht niet dat ik je ga vertellen dat ik dat een goed idee vind, want dan zou ik moeten liegen en dat doe ik niet :)

Dus het hangt gewoon van je vraag(stelling) af hoe er hier gereageerd wordt. En wat je er daarna mee doet, is dan weer aan jou. Wij willen je alleen laten zien hoe het ook kan en in onze ogen vele malen beter. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen 8)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#1086124
Ik denk dat de reden van het (in de ogen van de nieuwkomers) heftige reageren ook een beetje ligt aan het feit dat heel veel vragen al meerdere malen gesteld zijn en dan kun je als 'doorgewinterde' vervoerder niet altijd meer poeslief reageren. Ik merk dat bij mezelf ook weleens.
En soms vraag ik me af of nieuwkomers überhaupt de moeite nemen om zich in te lezen en de zoekfunctie te gebruiken. (deze opmerking is niet meteen aan de TS gericht).

En ik snap heus wel dat je je als kersverse versvoerder nog niet zo zeker voelt en graag bevestiging wilt dat je goed bezig bent, maar vergeet niet dat als je een vraag stelt je ook antwoorden krijgt die je liever niet wilt horen. Tja, da's het risico van vragen stellen ;).
Door Hekate
#1086134
[quote="Nitus"]
Ik denk dat de reden van het (in de ogen van de nieuwkomers) heftige reageren ook een beetje ligt aan het feit dat heel veel vragen al meerdere malen gesteld zijn en dan kun je als 'doorgewinterde' vervoerder niet altijd meer poeslief reageren. Ik merk dat bij mezelf ook weleens.
En soms vraag ik me af of nieuwkomers überhaupt de moeite nemen om zich in te lezen en de zoekfunctie te gebruiken. (deze opmerking is niet meteen aan de TS gericht).

En ik snap heus wel dat je je als kersverse versvoerder nog niet zo zeker voelt en graag bevestiging wilt dat je goed bezig bent, maar vergeet niet dat als je een vraag stelt je ook antwoorden krijgt die je liever niet wilt horen. Tja, da's het risico van vragen stellen ;).
[/quote]

Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt. Het lijkt bij de honden ook veel drukker te zijn dan bij de katten, dus daar zou het voor een deel ook door kunnen komen. Ik lees nog niet zo lang ook bij de honden mee, maar af en toe schrik ik hier echt van de sfeer in een topic; deze bijvoorbeeld: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 35.60.html

En nee, nieuwe mensen zullen lang niet altijd de zoekfunctie gebruiken. En als je het wel doet kom je toch altijd uit bij of zoveel informatie dat je er in verzuipt, of informatie die net niet is wat je nodig hebt. Ik heb als kers verse gebruiker na een half uur ook een eigen topic geopent omdat ik via zoeken niet precies kon vinden wat ik op dat moment wilde weten. ;)

Het is denk ik een samenloop van omstandigheden, maar wel eentje die niet bevorderlijk is voor nieuwe mensen. ;)
Door Lizzy
#1086138
Hekate schreef: Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt. Het lijkt bij de honden ook veel drukker te zijn dan bij de katten, dus daar zou het voor een deel ook door kunnen komen. Ik lees nog niet zo lang ook bij de honden mee, maar af en toe schrik ik hier echt van de sfeer in een topic; deze bijvoorbeeld: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 35.60.html

En nee, nieuwe mensen zullen lang niet altijd de zoekfunctie gebruiken. En als je het wel doet kom je toch altijd uit bij of zoveel informatie dat je er in verzuipt, of informatie die net niet is wat je nodig hebt. Ik heb als kers verse gebruiker na een half uur ook een eigen topic geopent omdat ik via zoeken niet precies kon vinden wat ik op dat moment wilde weten. ;)

Het is denk ik een samenloop van omstandigheden, maar wel eentje die niet bevorderlijk is voor nieuwe mensen. ;)
Maar kijk je dan niet naar hoe zo'n Ronald hier binnen komt denderen? Net lid en komt dan vertellen:
Zo slecht als iedereen hier zegt dat brokken zijn is absolute onzin,het verhaal van doodgekookte eiwitten  slaat nergens op,ik denk dat bijna iedereen hier vlees bakt en eieren kookt,indien dat  kort gebeurd is het onschadelijk voor de eiwitten en vetten,sterker nog gebakken vlees en gekookte eieren verteren beter dan rauw !

De mens heeft in vroegere tijden geleerd vuur te maken,dit om bepaalde grondstoffen beter verteerbaar te maken,rauwe ongkookte  aardappelen zijn zo goed als niet verteerbaar en zo is er nog veel meer.

Het hoge percentage granen in de brokken is een noodzaak,minder granen betekent meer eiwitten en vetten en daar is ook een grens aan.
Door Lizzy
#1086143
[quote="Lo"]
En oh ja, ik vind heel eerlijk gezegd de reacties juist heel opbouwend, nl het laten zien dat kvv echt niet zo moeilijk is in de vakantie of op visite...

Ik begrijp juist weer niet dat reacties als aanvallend worden gezien.
De vraag gaat om kvv/br*k ivm visite e/o vakantie
antwoord = kvv e/o barf is niet zo moeilijk of lastig en Lizzy heeft uitgebreid geantwoord, helemaal top vind ik

Dan zal ik een vervelende vraag gaan stellen: stel dat jouw hond aan de diarree gaat van de br*k, maar niet van kvv e/o barf

Ga je dan toch, omdat het zo 'lastig' is in de vakantie en op visite, jouw hond br*k voeren?
[/quote]

Dank je :-*
Het was ook in geen enkel geval mijn bedoeling om wie dan ook aan te vallen. Ik heb ze allemaal teruggelezen en die van mij kan dan als "scherpst" worden aangerekend. Nou nogmaals, het was niet aanvallend bedoeld. Ik probeerde simpelweg duidelijk te maken dat het niet nodig is om het hele jaar brokken te voeren vanwege een paar weken vakantie per jaar.

Maarrrrr, Angelique heeft helemaal gelijk!
Door Hekate
#1086152
[quote="Lizzy"]
Maar kijk je dan niet naar hoe zo'n Ronald hier binnen komt denderen? Net lid en komt dan vertellen:


[/quote]

Ja hoor, daar heb ik ook naar gekeken, sterker nog ik heb het hele topic doorgeworsteld om iets te kunnen begrijpen van de laatste reacties. En om eerlijk te zijn snapte ik helemaal niets van wat hij probeerde te vertellen. Maar het is in dat topic niet alleen die Ronald die de sfeer verpest. Hij begint er zo te lezen mee, daarvoor was iedereen nog rustig en vriendelijk, maar daarna trekt hij iedereen mee. ;)

Het is vast allemaal heel erg menselijk om je aangevallen te voelen en heftig te reageren, maar ik schrok behoorlijk toen ik het geheel las. En ik zie in meer topics dat mensen zo fel worden dat het lastig word om er als normale, maar onzekere nieuweling nog tussen te kunnen/durven komen.

En Lizzy, dit is niet tegen jou hoor of tegen welke specifieke user dan ook. :) Het is een observatie waar jij (en de users) hopenlijk wat mee kan. Het zou jammer zijn als we mensen weg jagen die wel geinteresseerd zijn in vers, toch? :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1086168
toen ik hier binnen kwam, waren ze ook eerlijk, en of dat nou overkwam als kritiek/ of hard, kan ik me niet meer herinneren, het enige wat ik me kan herinnering is dat ze me altijd hielpen....
Het valt mij niet op dat nieuw komers, hoe moet ik het zeggen; min of meer worden afgeschrikt door onze manier van antwoord geven en helpen!
Het valt mij op dat nieuwkomers een teer huidje hebben en schijnbaar niet voor onze adviezen openstaan.
en als ze echt openstaan voor het versvoeren dan pikken ze onze adviezen ter harte op en gaan ze niet zitten miepen...
niemand bedoelt het hier kwaad, maar als sommige toch, ondanks de vele goedbedoelde adviezen toch doorgaan met hun eigen manier, dan is dat jammer, maar hoef je je zeker niet aangevallen te voelen, dat doen wij nm ook niet!
En dit is niet voor iem persoonlijk bedoelt, het is ook een obervatie waar sommige misschien ook hopelijk wat mee kunnen, want wij willen ook helemaal niemand wegjagen..
maar we raken flink off topic...
Laatst gewijzigd door me and my boys op wo 05 nov 2008, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door millyckk
#1086275
[quote="trimsalon"]
combi KVV /brok, heb ik in het begin gedaan voor ik overstapte op volledig BARF.
En KVV kun je prima meenemen op vakantie of ter plekke kijken of je daar iets kunt krijgen.
En complexe situaties zoals familiebezoek of vakanties hebben mij er nog nooit van weerhouden om mijn honden brokken te blijven voeren ;)
beetje improviseren :)
[/quote]

Klopt dit wel Monique of bedoelde je KVV/vers?

(Oeps, zie nu dat er nog een hele pagina achter zit met reacties :-[ )
Laatst gewijzigd door millyckk op wo 05 nov 2008, 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#1086377
[quote="milik"]
Klopt dit wel Monique of bedoelde je KVV/vers?

(Oeps, zie nu dat er nog een hele pagina achter zit met reacties :-[ )
[/quote]

ja hoor...... :-[ ook ik was zo'n "twijfelaar"/ Heb BP en Annemarie (nitus)  gebombardeerd met vraagtekens enz enz enz........
Maar is allemaal goed gekomen hoor :D :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door