Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#1083902
Poeh poeh, wat een problemen allemaal.

Ik zou dan maar zo vaak mogelijk naar de supermarkt/slager gaan en daar wat eten regelen voor die hond. Op een paar dagen loopt hij geen tekorten op, dus bakje gehakt of lapje vlees, kipje halen of ander vogeltje, eitje erbij enz. Niet zo moeilijk doen.
Door *Natasja*
#1083929
[quote="Babe"]
Ik wil het de REST van de familie niet aandoen! Er zijn er een paar die over hun nek gaan van de geur en het zicht.

Ik weet wel dat hier op de site voornamelijk KVV- en Barfers zitten.
Maar is er dan echt niemand die vast voer meeneemt op vakantie?

[/quote]

Ik zou het belang van mijn allergische hond in dit geval zwaarder vinden wegen dan familieleden, die best even de andere kant op kunnen kijken als de hond eten krijgt. Of geef je hond buiten eten. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Door Mevroi Kruim
#1083937
[quote="*Natasja*"]
Ik zou het belang van mijn allergische hond in dit geval zwaarder vinden wegen dan familieleden, die best even de andere kant op kunnen kijken als de hond eten krijgt. Of geef je hond buiten eten. Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
[/quote]

Mijn idee. En goed afsluitende koelkastdozen kosten ook geen kapitalen, dan ruik of zie je niks.
Door Bullmastiff gek
#1083994
Ik zou het ook gewoon bevroren meenemen, voldoende koelelementen, zodat je constant kan blijven koelen.
En als je het gewoon in die dicht koelkastdozen doet,, ziet of ruikt niemand het!
ik zou zeker niet gaan uitproberen met een brok, zeker al niet vanwege de allergie van de hond.
Of je kan proberen aan Renske versvlees te komen, en als je dit niet in de buurt kunt krijgen bestel je het toch gewoon on/line!
Dat kan gewoon, sturen ze ht op.

www.renske.com
Door mcSnurk
#1084009
Kun je geen koelbox met accu menemen, die kun je vast wel ergens bij een stopcontact in de buurt zetten? Die slepen wij ook mee, kun je zelfs in de auto aansluiten.

ik zou ook geen brokken gaan geven, stel je voor ze krijgt ineens diarree van de overstap.
Ik heb wel een hele tijd geleden iets gelezen over iemand die op vakantie ging en geen vriesruimte had en nu weet ik niet meer helemaal hoe het werkte.... Maar die had porties in weckpotjes en jampotjes ingemaakt. Nu weet ik niet zeker of dat dan gekookt was of geblanceerd of zo (want ik weet niks van wecken), maar lijkt me altijd nog beter als brokken
Door claudiaB
#1084031
Ik denk niet dat je op een versvoer forum tips zal krijgen over brokken.
Het lijkt mij ook een slecht plan om je hond brokken te geven. Met een beetje creatieviteit kom je een eind.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1084085
Nou ja, als het echt niet anders kan, zou ik m´n honden best een paar dagen brokken durven te voeren tijdens m´n vakantie. Maar mijn honden hebben dan ook geen allergie.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#1084144
[quote="Babe"]
Ik wil het de REST van de familie niet aandoen! Er zijn er een paar die over hun nek gaan van de geur en het zicht.

Ik weet wel dat hier op de site voornamelijk KVV- en Barfers zitten.
Maar is er dan echt niemand die vast voer meeneemt op vakantie?

[/quote]

Ik weet niet of ik het mijn familie zou willen aandoen om een allergisch aangelegde hond die normaal gezien vers eet mee te nemen en 'm daar brok te gaan voeren met alle kansen op gekrabbel en van slag geraakte darmpjes vandien... :-\
Door Danny
#1084145
Tja ik neem voor een vakantie dus een bepaalde hoeveelheid KVV mee en verder krijgt ze Farmfood, maar ja Gina heeft geen allergie dus daar hoef ik niet op te letten!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1084157
Je kan toch buiten eten geven ?
Dan kijken ze maar even niet.


Ik zou daar mij niet te veel van aantrekken of mijn familie er wel of niet tegen kan.
Door Laura2004
#1084166
Toch typisch dat de meeste mensen gewoon vlees eten, maar zo extreem gevoelig zijn voor vlees wat de hond moet eten. Hier krijgt mijn hond gewoon zijn gebruikelijke eten of mensen het nou leuk vinden of niet.
Door svdz
#1084195
[quote="Babe"]
Ik wil het de REST van de familie niet aandoen! Er zijn er een paar die over hun nek gaan van de geur en het zicht.

Ik weet wel dat hier op de site voornamelijk KVV- en Barfers zitten.
Maar is er dan echt niemand die vast voer meeneemt op vakantie?

[/quote]

Hoi,
Ik heb pas geleden met ongeveer hetzelfde probleem gezeten als jou. Het weekend van 25-10, gingen wij op familieweekend, en ik geef ook kvv. En heb ook te maken met mensen die 'het' allemaal erg vies vinden om te zien en te ruiken. Sommige mensen zijn gewoon niet zo gek op honden en hun eten met bijbehorende geuren, vieze poten e.d., maar je kunt het niet iedereen naar de zin maken, moet je maar denken.
De 'truc' is volgens mij gewoon duidelijk zijn, het is jouw hond dus jij maakt de keuzes en zorgt voor zo min mogelijk overlast, diarree door brokken is voor iedereen veel vervelender dan kvv. Geen discussie laten ontstaan, het is zo en niet anders, hard gezegd.

Ze hoeven er geen last van te hebben, gewoon niet in het zicht van anderen voeren (dus buiten of in een andere ruimte, slaapkamer oid), raampje open en gewoon het er niet over hebben (dan ruiken ze het ook niet). Het ontdooien in een dichte bak zodat het niet te zien is.  En in jouw geval is het denk ik inderdaad een beetje lullig om alle vriezerruimte in te nemen voor je hond, dus is een meeneem koelbox is wel handig. Bij mij hebben 'de mensen' overigens helemaal geen vriezerruimte gebruikt voor die paar dagen.

Je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik denk eigenlijk dat er geen glutenvrije brok bestaat en zou het risico op een terugval ook niet willen lopen. Als je echt geen kvv meewil of daar wil kopen, dan is misschien Renske wat, dat heb ik ook overwogen.
Door Babe
#1084483
[quote="vanaalst"]
in carnibest zit toch ook rund?
en smuldier? zitten daar ook gluten in?
[/quote]

Ze kan ook wel tegen rund, maar het kopvlees was te vet.Vandaar de diaree.
Ik meen dat in Smuldier ook gluten zitten ja. Ik heb Babe heel in het begin ook wel eens Smuldier gevoerd, maar ik kon niet zeggen dat dat een verbetering was.

Ik denk dat ik toch moet kijken of ik wat van die Renske vers hier kan krijgen om te proberen voordat ik op vakantie ga. Dat is licht gestoomd en zit in verpakkingen van 395 gram. Dat zou ideaal zijn, want dat is precies 1 portie voor Babe. Dan is het bakje in 1 keer op en ligt er niks open te "stinken" in de ijskast. Het hoeft zowieso niet in de ijskast, want het zit vacuum verpakt.

Zou het niks zijn, dan moet ik kijken of ik iets kan vinden over het wecken. Alleen dan heb je volgens mij geen rauw eten, maar gebakken/gekookt. Ik weck wel eens appelmoes/ zigeunersaus/jam, maar heb nog nooit vlees geweckt.
Door Tica
#1084600
Natuurlijk is het een vers forum, maar ben zelf ook op zoek naar brokjes voor de vakantie, weet nog niet of ik het ga doen, maar zoek wel en dan naar zo goed mogelijke brokken.

Deze lijken mij wel wat, Dog's Lover Gold, lees er maar eens en misschien is het wat voor je.

Ik heb nog wel wat merken die mij wel wat lijken, maar stuur dan maar een privemailtje aan mij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door