Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sandra K
#1081033
Ik heb de Duck therapie geprobeerd met dezelfde reden (hyper gedrag en agressief gedrag). Brasso deed het er absoluut qua gedrag niet anders op dan op Carnibest. Wel kreeg hij last van de grotere hoeveelheid granen. (ontstoken oren en anaalklieren) Ik ben er dus weer mee gestopt. De proquiet heb ik ook gebruikt. Dit hielp wel, maar op de stopdagen werd ie steeds zo gek als een deur. Nog veel heftiger dan normaal. Uiteindelijk bij een holistische dierenarts geweest. Dit heeft het meeste geholpen. Een groot deel van zijn opgefokte gedrag is verdwenen.
Door kojak
#1081094
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Salty
#1081169
[quote="kojak"]
ik zal even het boekje opzoeken waar nog wat informatie over de b6 in staat, die stuur je ik wel even.
je moet natuurlijk zelf weten of je het waard vind om te proberen, of niet. ik weet niet hoe het bij honden werkt, daar heb ik weinig ervaring mee.
ik zou voor een dosis even een homeopaath bellen en die kan je ook zijn mening vertellen. je zou ook bij de homeopaath de pillen kunnen krijgen. ik weet wel, het kan sowizo geen kwaad om een paar daagjes te proberen en te kijken of het gedrag veranderd. er zijn mensen die zeggen dat het op de lange termijn niet goed is, maar als ik kijk naar al die kinderen op de adhd pillen, dat kan ook nooit goed zijn. er zijn namelijk ook mensen die zeggen dat dit op lange termijn niet slecht is.

net zo als mensen in de regel genoeg van deze vit. binnen krijgen zijn er wat die pas goed kunnen functioneren bij een hoge dosis.
ik wil niet uit sluiten dat het bij honden ook zo zou kunnen zijn, maar ik kan je niks op een briefje geven doordat er in nederland nog geen onderzoek naar is gedaan.

ik zal je het stukje sturen en ook het merk van de pilletjes die k persoonlijk wel goed vind.

[/quote]

Als je dat zou willen doen graag.
Door Salty
#1081170
[quote="Sandra K"]
Ik heb de Duck therapie geprobeerd met dezelfde reden (hyper gedrag en agressief gedrag). Brasso deed het er absoluut qua gedrag niet anders op dan op Carnibest. Wel kreeg hij last van de grotere hoeveelheid granen. (ontstoken oren en anaalklieren) Ik ben er dus weer mee gestopt. De proquiet heb ik ook gebruikt. Dit hielp wel, maar op de stopdagen werd ie steeds zo gek als een deur. Nog veel heftiger dan normaal. Uiteindelijk bij een holistische dierenarts geweest. Dit heeft het meeste geholpen. Een groot deel van zijn opgefokte gedrag is verdwenen.
[/quote]

Wat heeft deze holistische DA dan gedaan wat wel effekt had ?
Door Sandra K
#1081193
Het is een DA die werkt volgens de methode van Erik Laarakker. De hond wordt helemaal doorgemeten en met homeopatische middelen e.d. weer in balans gebracht.
Brasso viel bijvoorbeeld uit naar mountainbikers en brommers. Na een paar weken was dat zonder training helemaal verdwenen. Ook blafte hij veel in huis, bijvoorbeeld als je een beetje vreemd liep of wat stijf uit je stoel omhoog kwam, als er geluiden waren op straat. Ook daarin is hij heel veel rustiger.
Brasso is nog steeds een pittig hondje maar zit nu 100% beter in zijn vel. En dat is voor hem en voor mij  :) bijzonder prettig.
Door kojak
#1081265
-
Laatst gewijzigd door kojak op zo 04 apr 2010, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door