Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Barbara78
#1011353
[quote="vanaalst"]
ls ze aan de diarree zijn geef ik ze altijd kippebouillon of laat ik ze vasten.
okugest helpt ook prima tegen de diarree[/quote]

Vasten kan bij een volwassen hond niet zo'n kwaad, maar bij een pup zou ik het altijd afraden. Overigens las ik laatst ergens een onderzoek (weet helaas niet meer waar) waaruit bleek dat je bij diarree beter gewoon kon blijven voeren. Door het aan de gang houden van de darmen werden de bacterien/diarree veroorzakers sneller naar buiten gewerkt. Al zegt het ene onderzoek dit en het andere dat...

De hoeveelheden KVV zijn voor pups 2x zo hoog als voor volwassenhonden. Bij carnibest dus 20-30 gr/kg voor volwassen hond en 40-60 gr/kg voor pups. De lage hoeveelheden voor kleine rassen, de hoge voor grote. De KVV is compleet dus ik zou er niets bijvoeren en al helemaal geen rijst of brood. Brood heeft geen toegevoegde waarde en rijst - voor zover dat toegevoegde waarde heeft - zit al (een heel klein beetje) in de KVV's zodat ze daar al ruim voldoende van binnen krijgen. Als je iets erbij wilt geven, zou ik eerder eens kiezen voor gedroogde stokvis (daar kunnen ze lekker op kluiven) of barfproducten.
Door Lizzy
#1011358
[quote="Barbara78"]
Vasten kan bij een volwassen hond niet zo'n kwaad, maar bij een pup zou ik het altijd afraden. Overigens las ik laatst ergens een onderzoek (weet helaas niet meer waar) waaruit bleek dat je bij diarree beter gewoon kon blijven voeren. Door het aan de gang houden van de darmen werden de bacterien/diarree veroorzakers sneller naar buiten gewerkt.

De hoeveelheden KVV zijn voor pups 2x zo hoog als voor volwassenhonden. Bij carnibest dus 20-30 gr/kg voor volwassen hond en 40-60 gr/kg voor pups. De lage hoeveelheden voor kleine rassen, de hoge voor grote. De KVV is compleet dus ik zou er niets bijvoeren en al helemaal geen rijst of brood. Brood heeft geen toegevoegde waarde en rijst - voor zover dat toegevoegde waarde heeft - zit al (een heel klein beetje) in de KVV's zodat ze daar al ruim voldoende van binnen krijgen. Als je iets erbij wilt geven, zou ik eerder eens kiezen voor gedroogde stokvis (daar kunnen ze lekker op kluiven) of barfproducten.
[/quote]

Dat zou best eens hier geweest kunnen zijn. Ik geef mijn honden ook gewoon te eten als ze diarree hebben. De darm blijft zo in beweging en de zooi kan er zo uit. Ik laat ze wel vasten als ze niet lekker zijn.

Verder sluit ik me voor de rest eigenlijk ook graag bij je aan ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1011549
tja, beetje vreemd opgeschreven :-\ :-\
maar dat bedoelde ik ook, als ze ziek zijn van de diarree laat ik ze vasten
Hebben ze enkel diarree en verders niet ziek, krijgen ze hier ook gewoon d'r prakkie.
Door Elf
#1012327
[quote="de Meiden"]
Ik weet het weer..... BP- naam is ELF.
[/quote]

Hoor ik mijn naam?
Door Elf
#1012360
[quote="de Meiden"]
Ja, de topicopener heeft een hond van hetzelfde "ras" als jij hebt, vandaar.  :)
[/quote]

Dat begreep ik al. Ze zijn zo leuk (zei zij niet geheel onbevooroordeeld..... ;))
Door elisabethxx
#1012390
hoi elvira, wat een schat is doodles! volgens mij heb ik ook eens een stukje van jou gelezen op de site van de labradoodleclub. Jij geeft dus ook vers? Onze Chiara eet als een olifant en groeit al aardig, is die van jou een standard?
Door Elf
#1012395
[quote="elisabethxx"]
hoi elvira, wat een schat is doodles! volgens mij heb ik ook eens een stukje van jou op de site van de labradoodleclub. Jij geeft dus ook vers? Onze Chiara eet als een olifant en groeit al aardig, is die van jou een standard?
[/quote]

Hoi Elisabeth, Doodles is inderdaad een standaard. Omdat hij bij de fokker in Australie vers kreeg ben ik me in het versvoeren gaan verdiepen. In eerste instantie dacht ik voor een paar weken om de overgang voor hem niet te groot te maken na zo'n wereldreis. Maar toen ik meer en meer las over barfen en versvoeren raakte ik er van overtuigd dat dit gewoon DE manier van voeren is die bij mij past. De zak brokken die ik had gekocht voordat Doodles in Nederland arriveerde heb ik dan ook na een tijd weggegooid. Ik geef Doodles barf gecombineerd met KVV. In het begin wilde ik ook alleen maar KVV geven maar echt, het barfen went en ik vind het geweldig om te zien hoe hij geniet en moet werken om zn eten naar binnen te werken.

nb er staat van mij geen verhaal op de Labradoodleclub. Toevallig ga ik as zondag wel voor het eerst wandelen met die club. Ik ben wel al een aantal keren meegeweest met een wandeling die door een Nederlandse fokker jaarlijks  georganiseerd wordt (Rudzhi's Apparition Labradoodles). Is altijd superleuk! Laat maar weten als je tzt als Chiara groot genoeg is ook mee wilt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door