Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1004685
[quote="Henk en Donja"]

En dan nog, het meest schaam ik me nog dat ik geen hond heb uit het asiel, want als je echt van honden houd heb je volgens mij gewoon zon vuilnisbakkie van 9 uit het asiel en laat je zeker geen stamboom showhondje voor je fokken.


[/quote]

Ik vind dit nogal kort door de bocht. Ik heb geen hond uit het asiel, 1 hond gekocht bij een broodfokker (wist ik toen veel) en 1 hond uit een zeer warm en liefdevol nest. Bewust gekozen voor een pup, beide keren. En ik houd echt van honden.
Ik vertik het om me hier schuldig over te gaan voelen, ik wil hier toch even een potje breken voor alle fokkers die al hun liefde steken in hun honden. Die véél tijd kwijt zijn aan het nest, die verantwoord bezig zijn, en daardoor inderdaad een showhond met papieren op de wereld zetten. Er zijn mensen die ongelooflijk veel plezier hebben aan hun hond, en aan alles wat daar aan vast kan zitten. Dat je dan beweerd dat zij niet echt van honden houden vindt ik wel erg ver gaan.
Zo, dát moest ík even kwijt..
#1004699
[quote="son"]
Dacht ergens te hebben gelezen dat iemand vroeg wat ze gekost heeft, 500 euro, vind dit persoonlijk veel geld, maar kan zijn dat dit dus in nederland erg weinig is, heeft natuurlijk geen stamboom, hoeft ook niet voor ons.

Heb op verschillende andere forums mijn verhaal geschreven maar moest er een deel terug weghalen omdat de mensen van die kennel me onder druk zetten, ze hadden het ontdekt, raar wel, heb dus echt mijn lesje geleerd en mijn zoon ook, nooit zullen we nog bij zo'n fokker een pup halen, en zal tegen iedereen die het vraagt de naam zeggen, persoonlijk dan toch, maar langst de andere kant is Maja, nu ze gezond is en hopelijk zo blijft en enorm lief pupje, altijd zit om een spelletje te doen, of te knuffelen, we hebben zeker geen spijt van haar
[/quote]

500 euro voor een hond bij een goede verantwoorde fokker vandaan dat is heel weinig, 500 euro voor een hond uit de fokschuur is  een gewone prijs voor zo'n hond, reken daar bij de dokterskosten en je zou vaak ook een hond bij een goeie fokker hebben kunnen kopen. Zonder dat je dan de dierenmishandeling in de broodfok steunt en zonder ellende voor jezelf. Nu kunnen er met een pup van een goeie fokker ook wel dingen mis zijn maar in ieder geval heb je dan ook nog als het goed is een fokker die zich verantwoordelijk gedraagt.

Ik snap niet zo goed hoe die fokker jou onder druk kan zetten, als je de waarheid vertelt kan hij er niks mee, zulke praktijken zouden mij alleen maar aansporen om het nog breder publiekelijk te maken.
#1005007
[quote="Barbara78"]
Maar dat is toch precies wat je hebt gedaan? [/quote]

Nee hoor, ik heb gewoon een pup uitgezocht waar ik een goed gevoel bij had, niks meer en niks minder. Dat het achteraf een handelaar was doet helemaal niets af van het feit dat als ik s'avonds na het werk op de bank ga zitten en die kleine mij komt knuffelen en kroelen en dan heel tevree naast me gaat liggen. Dat als ik onverwachts thuis kom, want ze weet exact wanneer haar baasje de straat oprijd, ze zo een sprongetje maakt van 'HA.... daar iessie eindelijk weer!'.

En daar gaat het gewoon om, helemaal nergens anders over.

Tuurlijk had ik liever een gezonde hond gehad, maar aan de andere kant denk ik dat die eerste twee weken dat ze bij ons was en niets anders gedaan heeft dan bij mij op schoot willen zitten zeker mee heeft gespeelt in de band die wij nu hebben opgebouwd. En natuurlijk de zorg die er verder bij kwam, maargoed ik heb er nu wel genoeg over gezegd.

[quote="Jeannette b"]
Ik vind dit nogal kort door de bocht. Ik heb geen hond uit het asiel, 1 hond gekocht bij een broodfokker (wist ik toen veel) en 1 hond uit een zeer warm en liefdevol nest. Bewust gekozen voor een pup, beide keren. En ik houd echt van honden.
Ik vertik het om me hier schuldig over te gaan voelen, ik wil hier toch even een potje breken voor alle fokkers die al hun liefde steken in hun honden. Die véél tijd kwijt zijn aan het nest, die verantwoord bezig zijn, en daardoor inderdaad een showhond met papieren op de wereld zetten. Er zijn mensen die ongelooflijk veel plezier hebben aan hun hond, en aan alles wat daar aan vast kan zitten. Dat je dan beweerd dat zij niet echt van honden houden vindt ik wel erg ver gaan.
Zo, dát moest ík even kwijt..
[/quote]

Ik heb veel respect gekregen voor mensen die probleemhonden opvangen die anders afgemaakt worden, als je eens zoiemand tegen komt en met hun in gesprek raakt over hun honden denk ik dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
#1005018
Natuurlijk houden mensen van hun hond ook al komt het uit een fokschuur,  de meeste mensen kunnen zo´n hondje niet laten zitten, zo zielig.. vreselijk...
Ja in de liefde moeten soms ook offers gebracht worden... "de liefde" voor die pups is aanleiding om weer nesten op de wereld te zetten, arme teven, arme pupjes.. en  dit allemaal omdat mensen die pups niet kunnen laten z]itten en ze zielig vinden....
Hoe kloten het ook is.. maar dan moeten er maar offers gebracht worden, om vele teven en pups HIERNA te redden. Laat die puppen zitten.. hoe erg  ze er ook aan toe zijn.
Als we nou eens DIE offers brengen dan zou er verd... niet zoveel leed zijn.
Ja hoe rot het ook is.... maar zo  blijft die shit zooi aan de gang...  Elke pup die uit de schuur wordt gehaald is er eentje waarvoor weer zo`n teef gedekt wordt. Sorrie  hoor maar ik vind dit zo hypocriet.....en zo vreselijk dom.
#1005026
[quote="Henk en Donja"]
Nee hoor, ik heb gewoon een pup uitgezocht waar ik een goed gevoel bij had, niks meer en niks minder. Dat het achteraf een handelaar was doet helemaal niets af van het feit dat als ik s'avonds na het werk op de bank ga zitten en die kleine mij komt knuffelen en kroelen en dan heel tevree naast me gaat liggen. Dat als ik onverwachts thuis kom, want ze weet exact wanneer haar baasje de straat oprijd, ze zo een sprongetje maakt van 'HA.... daar iessie eindelijk weer!'.

En daar gaat het gewoon om, helemaal nergens anders over.

Tuurlijk had ik liever een gezonde hond gehad, maar aan de andere kant denk ik dat die eerste twee weken dat ze bij ons was en niets anders gedaan heeft dan bij mij op schoot willen zitten zeker mee heeft gespeelt in de band die wij nu hebben opgebouwd. En natuurlijk de zorg die er verder bij kwam, maargoed ik heb er nu wel genoeg over gezegd.

Ik heb veel respect gekregen voor mensen die probleemhonden opvangen die anders afgemaakt worden, als je eens zoiemand tegen komt en met hun in gesprek raakt over hun honden denk ik dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
[/quote]

Ik begrijp wel wat je bedoelt met mensen en opvanghonden, ik heb ook bewondering voor mensen die zich voor deze honden inzetten, maar mij gaat het ook altijd net 1 stapje te ver om dan de rashondpupkoper maar een niet-echte-hondenliefhebber te noemen.

En voor jou en je hondje maakt het geen ei uit dat ze van een handelaar afkomt, maar het is gewoon jammer dat al die mensen die bij  handelaren of andere fokschuren kopen nog geen seconde denken aan een moederhond die daar als een legbatterij puppen zit te produceren. VOOR JOU! en zolang het hondje grappig en redelijk gezond is dan is dat allemaal prima en kan er zelfs een vorm van euforie gaan heersen, maar owee als pupje na drie weken dood in het bakkie ligt. Dan is het holland in last.
#1005029
[quote="*irma"]
Natuurlijk houden mensen van hun hond ook al komt het uit een fokschuur,  de meeste mensen kunnen zo´n hondje niet laten zitten, zo zielig.. vreselijk...
Ja in de liefde moeten soms ook offers gebracht worden... "de liefde" voor die pups is aanleiding om weer nesten op de wereld te zetten, arme teven, arme pupjes.. en  dit allemaal omdat mensen die pups niet kunnen laten z]itten en ze zielig vinden....
Hoe kloten het ook is.. maar dan moeten er maar offers gebracht worden, om vele teven en pups HIERNA te redden. Laat die puppen zitten.. hoe erg  ze er ook aan toe zijn.
Als we nou eens DIE offers brengen dan zou er verd... niet zoveel leed zijn.
Ja hoe rot het ook is.... maar zo  blijft die shit zooi aan de gang...  Elke pup die uit de schuur wordt gehaald is er eentje waarvoor weer zo`n teef gedekt wordt. Sorrie  hoor maar ik vind dit zo hypocriet.....en zo vreselijk dom.
[/quote]

Die mensen hadden daar in de eerste plaats al niet moeten zijn. Onderhand moeten de verhalen over de Baarle Nassau's en de Yvonne's en de Antwerpse markt (nu dierenwinkels) wel bekend zijn, maar je moet ze op zondag eens zien staan, die Hollanders, met drommen voor de deur om ff lekker snel een goedkoop puppie te scoren. En als het fout gaat...ach het pupje was zo zielig...kwistutnie....jaa, doeii.
#1005038
Die mensen hadden daar in de eerste plaats al niet moeten zijn. Onderhand moeten de verhalen over de Baarle Nassau's en de Yvonne's en de Antwerpse markt (nu dierenwinkels) wel bekend zijn, maar je moet ze op zondag eens zien staan, die Hollanders, met drommen voor de deur om ff lekker snel een goedkoop puppie te scoren. En als het fout gaat...ach het pupje was zo zielig...kwistutnie....jaa, doeii.
Ja zeker.... vreselijk.... snap helemaal niets van al die "dierenvrienden".
#1005045
[quote="Henk en Donja"]



Ik heb veel respect gekregen voor mensen die probleemhonden opvangen die anders afgemaakt worden, als je eens zoiemand tegen komt en met hun in gesprek raakt over hun honden denk ik dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
[/quote]
Ik heb daar ook erg veel respect voor, maar dat wil nog niet zeggen dat iemand die voor een pup kiest, minder van honden houd. Ik vond alleen je toon nogal negatief over mensen die kiezen voor een pup. Ik hoef me niet te schamen voor het feit dat ik een pup heb gekozen, ik vind dat iedereen dat voor zichzelf uit moet maken.
Daarnaast denk je te weten dat ik schijnbaar niet weet wat een asiel-hond is, en wat het houden daarvan inhoudt. Wij hebben toen ik nog thuis woonde, tot 2 keer toe een asiel-hond in huis gehad. Ik weet dus ook welke erfenis ze met zich mee kunnen dragen.
Ik heb zelf een hond van een broodfokker, en ken de narigheid daar ook van.
Dat ik dan door al die ervaringen voor een pup met goede start kies, maakt mij nog niet onverantwoordelijk, maakt nog niet dat ik minder van honden houd.  En al die andere mensen die shows lopen, en daaraan hun hobby hebben, zijn daardoor niet verkeerd, en houden wel degelijk van hun huisdier.
Ik ben het  met je eens dat mensen die honden uit een asiel halen, het 'houden van' tot een hoger level tillen.
Door Do
#1005095
[quote="Henk en Donja"]
Nee hoor, ik heb gewoon een pup uitgezocht waar ik een goed gevoel bij had, niks meer en niks minder. Dat het achteraf een handelaar was doet helemaal niets af van het feit dat als ik s'avonds na het werk op de bank ga zitten en die kleine mij komt knuffelen en kroelen en dan heel tevree naast me gaat liggen. Dat als ik onverwachts thuis kom, want ze weet exact wanneer haar baasje de straat oprijd, ze zo een sprongetje maakt van 'HA.... daar iessie eindelijk weer!'.

En daar gaat het gewoon om, helemaal nergens anders over.

Tuurlijk had ik liever een gezonde hond gehad, maar aan de andere kant denk ik dat die eerste twee weken dat ze bij ons was en niets anders gedaan heeft dan bij mij op schoot willen zitten zeker mee heeft gespeelt in de band die wij nu hebben opgebouwd. En natuurlijk de zorg die er verder bij kwam, maargoed ik heb er nu wel genoeg over gezegd.

Ik heb veel respect gekregen voor mensen die probleemhonden opvangen die anders afgemaakt worden, als je eens zoiemand tegen komt en met hun in gesprek raakt over hun honden denk ik dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
[/quote]
het probleem is dat voor jou hond(en niet vervelend bedoeld) zijn er tig dood gegaan en de moder is gewoon een fokteef met tieten tot aan de grond

je hebt redelijk geluk gehad met jou hond, maar hoe zit het met de rest van de nest? en hoe zit het met de vorige en de volgende nesten? en hoe zit het met de andere rassen die deze meneer verkoop?

juist omdat er mensen zijn die deze puppies kopen zal de aanbod blijven en zal hun een worst weze hoe het met de moeder gaat?die zien ze toch niet
#1005101
Naja, ik denk niet dat dit een bijzonder zinvolle discussie gaat worden want volgens mij is iedereen het eigenlijk wel met elkaar eens als het gaat om broodfokkers.

Ik zou ook zeker nooit meer ergens gaan kijken waar ik twijfels over heb.

Ik vind het alleen wel jammer dat wij hier op BP, wat toch een beetje een verzamelplek voor hondenfreaks is heb ik het idee, elkaar een beetje lopen afkatten omdat sommigen nu eenmaal een hond hebben van twijfelachtige afkomst.

Bovendien, ik was ook gewoon afgewezen(nouja ze liet een kennisje voorgaan dan) door dat kreng van een rasfokker, en helemaal opnieuw inschrijven, helemaal meeleven met de zwangerschap en alvast plannen wanneer ik een paar weken vrij moest nemen als we dus de pup gingen halen enzovoorts, ging gewoon niet lukken hoor...... mn kinderen waren er echt kapot van joh..... :'(

wat nou een gezin met kleine kinderen vind ik toch een te groot risico.... KRENG!

Zo dat lucht inderdaad op ja  :P


[quote="Do"]
het probleem is dat voor jou hond(en niet vervelend bedoeld) zijn er tig dood gegaan en de moder is gewoon een fokteef met tieten tot aan de grond

je hebt redelijk geluk gehad met jou hond, maar hoe zit het met de rest van de nest? en hoe zit het met de vorige en de volgende nesten? en hoe zit het met de andere rassen die deze meneer verkoop?

juist omdat er mensen zijn die deze puppies kopen zal de aanbod blijven en zal hun een worst weze hoe het met de moeder gaat?die zien ze toch niet
[/quote]

Zoals ik al eerder zei weet ik vrijwel 100% zeker dat de honden die die handelaar verkocht gewoon door particulieren gefokte nesten waren. Zo van, 'ow dat lijkt me zo schattig van die pupjes in huis' ideeen zegmaar. En dan die pups toch maar aan de handelaar meegeven omdat zij ze vervolgens niet kunnen plaatsen.
Door Do
#1005137
waar mij om gaat is dat je zegt dat het omgaat om de pu/hond die je nu hebt
dat je lekker met je hond kan kroelen enz enz
ik val jou niet aan ik val aan de neiging van het makkelijk over zoiets denken


en.... mesnsen die hun pup mee geven aan zo een handelaar zijn voor mijn net zo min of mischin nog minder dan zo handelaar
die mensen hebben abslouut geen hart voor hun puppies

als je ziet hier op het forum dat nesten en puppies?honden van jaren geleden nog steeds gevolgd worden door de fokkers, kijk daar gaat het om


ik proef bij jou een soort van "ach het is gebeurd"
nee verdoppie!!!!!!

eigelijk zou je juist een soort en met van club moeten inrichten om dit soort praktijken te stoppen juist omdat je erin "geluist"bent!!!!

en.....als ik bij een flatcoated fokker niet door een duer kan of eruit gegooid wordt of niet meer op de lijst ben dan wacht ik gewoon op de volgende nest al duurt het 2 jaar, maar ik zal wel via de vereniging kopen

er is voor mij geen enkele goeie reden om via een andere weg aan een flatcoated te komen
#1005151
[quote="Henk en Donja"]Bovendien, ik was ook gewoon afgewezen(nouja ze liet een kennisje voorgaan dan) door dat kreng van een rasfokker, en helemaal opnieuw inschrijven, helemaal meeleven met de zwangerschap en alvast plannen wanneer ik een paar weken vrij moest nemen als we dus de pup gingen halen enzovoorts, ging gewoon niet lukken hoor...... mn kinderen waren er echt kapot van joh..... :'(

wat nou een gezin met kleine kinderen vind ik toch een te groot risico.... KRENG![/quote]

Ik schrik daar wel van.... eerst je goed oriënteren en dan toch nog een pup van een (tussen?)handelaar kopen... :'(
#1005350
Zou jij, in alle eerlijkheid, nadat je al 8 jaar heb gewacht, dan nog eens bijna een jaar op de wachtlijst hebt gestaan, gesprekje hebt gehad met de fokker, nest in aankomst en je hebt nog 2de keus ook nog, vervolgens met een KUTSMOES zie je je pup aan je neus voorbij gaan. En dan zou jij, in alle redelijkheid niet denken van, ach, ik zoek wel een leuke pup uit een partikulier nest?

En bovendien, ik kan me echt niet voorstellen dat er hier iemand op BP is die bewust van een broodfokker een pup koopt. En wat die handelaren betreft, naja als je ziet dat een beetje flinke hond al snel 400-500 euro opbrengt kan ik me niet voorstellen dat je dat soort handel uit kunt bannen, ja tenzij je het gewoon strafbaar zou maken.
#1005366
Henk en Donja schreef: Zou jij, in alle eerlijkheid, nadat je al 8 jaar heb gewacht, dan nog eens bijna een jaar op de wachtlijst hebt gestaan, gesprekje hebt gehad met de fokker, nest in aankomst en je hebt nog 2de keus ook nog, vervolgens met een k*tSMOES zie je je pup aan je neus voorbij gaan. En dan zou jij, in alle redelijkheid niet denken van, ach, ik zoek wel een leuke pup uit een partikulier nest?
Nee, in alle eerlijkheid...ik zie dat 8 jaar op dat ene hondje van die ene fokker al niet helemaal...
Maar dan nog als je dan 8 jaar je hebt voorbereid dan kan die er bij mij niet in dat je dan van de weeromstuit maar bij een handelaar koopt (niet eens die particulier) Buitendat heb ik ook de vraag ..wat vind jij een particulier..
Kijk is een particulier iemand die denkt ..ooww ik vind mijn hondje zo leuk en die mevrouw aan de overkant heeft ook zo'n wit hondje als ik dus f vragen of die erop mag....a 250 euro per pup?

Of vind je een particulier die twee look alike rashondjes op elkaar gooit en het brengt dat ze goedkoper zijn zonder stamboom, want ja die gooi je toch maar in de la?

doe mij dan een goeie verantwoorde fokker , die heb je ook zat met maar een kleine roedel honden die in huis zitten.

Maar mijn mening is als je al 8 jaar op een pup zit te wachten bij een fokker en dat gaat niet door , om wat voor reden dan ookdat het dan wel vreemd te noemen is dat je dan ineens alles overboord zet en dat alles dan wel voldoet zonder enige gedachte over de afkomst en zonder enige gedachte over het in stand houden van een verderfelijke tak van hondenmisbruikers. 
En bovendien, ik kan me echt niet voorstellen dat er hier iemand op BP is die bewust van een broodfokker een pup koopt. En wat die handelaren betreft, naja als je ziet dat een beetje flinke hond al snel 400-500 euro opbrengt kan ik me niet voorstellen dat je dat soort handel uit kunt bannen, ja tenzij je het gewoon strafbaar zou maken.
Stelen is ook niet uit te bannen....heeft me er nog nooit toe gebracht om iets te stelen als ik iets niet kan kopen.
Dat je broodfok niet kunt uitbannen als het niet verboden wordt is dus naar mijn idee ook geen goedmaker om er toch maar te kopen.
gel*l als ik wist het niet gaat er bij mij in deze tijd ook niet echt meer in.
En nee j ebent ook geen redder in nood, je bent dan gewoon een klant die lekker goedkoop over de rug van arme teven  en tig dode pups een heel gezellig pupje hebt...die blij is als je thuis komt, speelt kwispelt  en  heel gezellig is.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door