Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Henk en Donja
#982343
Ik zou ook zeggen zo sober mogelijk doorzetten die ontgifting, probiotica, apart of in de vorm van vuile pens en dan natuurlijk het liefst een verse penslap heeft bij onze Donja heel goed gewerkt.

Hondekoekjes, kluifjes, gras en wat allemaal voor rommel ze buiten vinden zou ik gewoon even niet doen evenals het rollen in allerlei rotzooi. Mocht je echt een tandenpoetsertje nodig hebben heb ik zelf zo heel af en toe een rawhide chip van farmfood gegeven.

Hoe sneller de vertering van je hond zn werk goed begint te doen, des te sneller is zn weerstand weer goed en des te sneller verloopt de ontgifting, volgens mij althans.
Door Hilmo
#983452
Hee wat een bekend probleem!

Hier precies hetzelfde probleem; jeuk, aan de poten en de oren. Ze schudt haar ook vaak uit, rollen op de rug, op de liezen jeuken enz.
Dierenarts zei van voedselallergie. We zijn tot aan vandaag de dag nog aan de hypoallergeen brokjes (royal canin) , maar ik ben overgestapt naar Energique nummer 1 (nummer 4 hadden ze jammer genoeg hier niet). Even leek het meteen al beter te gaan, na de eerste maaltijd, maar dat kan ook door alle indrukken van die dag komen en het nieuwe eten.
Ik dacht meteen van he yes het heeft geholpen, maar vanmiddag had ze weer veel jeuk. Het valt me alleen op dat ze 's avonds echt veel rustiger is en ligt te slapen :)
Ik las in het informatietopic over ontgifting, dat je bij jeuk even moest laten badderen. Ik ben er niet zo voor om steeds shampoo te gebruiken, maar even met water afspoelen en afdrogen, is misschien wel lekker. Dat al gedaan?
Door Helma
#983531
Ten eerste, wat heb jij een ontzettend leuk hondje!!
Wat een schatje!!!
Maar wat zijn de jeukklachten herkenbaar zeg.
Chester heeft het precies net zo, ook rollen op de rug en uitschudden, jeukende oren, liezen en ook de flanken jeuken behoorlijk mee.
Badderen heb ik eigenlijk nog niet gedaan, maar hij is met het warme weer wel een aantal keren onder de sproeier geweest.
Dat vond hij heerlijk.
Naar is dat he dat je niet goed kunt achterhalen waar de jeuk nu vandaan komt.
Gister overdag heeft hij niet veel gegeten en ging het met jeuken wat beter. Gisteravond heb ik hem een lamsoor gegeven (proline) en na het eten van dat ding kreeg hij weer jeuk........
Dan ga je gelijk denken of het misschien aan lamsvlees ligt.
Hoop het niet, want ik heb gister net weer een doos energique nummer 4 van 12 kilo ingeslagen en daar zit ook lamsvlees in... :-\
Wij blijven het nog een aantal weken aanzien, anders overwegen we toch een bloedtest en kijken of daar wellicht allergieen voor mijten, pollen e.d. uitkomt.
Ik hoop dat jouw hond ook snel van zijn jeukklachten af is.
Groetjes Helma.
Door Hilmo
#983588
Dankje wel  :)

Waar zitten de flanken eigenlijk?
Inderdaad, erg frustrerend dat je niet weet waar de jeuk vandaan komt. De dierenartsassistente zei al: Waren het maar vlooien. Nou inderdaad! Een goed vlooienmiddel of iets alternatiefs vinden en je bent klaar. Dit is zoveel moeilijker, heb ik het idee.
Ik ga Tommy vanmiddag denk ik even onder de kraan zetten, als ze weer zo'n jeukbui heeft. Het gaat nu vanochtend redelijk, al heeft ze haar normale patroon van rollen enzo wel weer gedaan. Maar dat uitschudden wordt steeds vaker.
Ik zie bij ons heel erg de combinatie van dat het sinds een week weer erger is (voor mijn gevoel, altijd moeilijk zoiets). Dan bekijken van wat is er anders geworden; mijn man is een weekje weg, ze is naar de trimmer geweest (ook altijd jeuk daarna!), heeft dus waarschijnlijk teken opgelopen.

Het zou erg vervelend zijn inderdaad als het aan lamsvlees ligt.. :( Misschien dat een combinatie minder erg is ofzo? In energique zit toch niet alleen lamsvlees en in zo'n lamsoor wel. Ik geef Tommy expres niets anders. Ze mag vanochtend voor het eerst geen brokjes meer, dus die zit nu ontzettend te bedelen, want het is zo het patroon.
Onze dierenarts zei van: schiet je er wat mee op, met zo'n bloedtest? Want wat kun je doen aan pollen, mijten, tapijt enz? Dat, en de kosten, hebben ons van dat plan zien afzien. Het fijne is natuurlijk wel dat je het dan wéét. Als het dat alleen is en niet een combinatie van dingen. Hij zei bij ons: tommy is gewoon een heel gevoelig hondje. Nou inderdaad haha.
Succes! :)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#983591
Als je hond altijd jeuk heeft als hij bij de trimmer is geweest kan dat door de gebruikte shampoo komen.

En denken jullie er ook aan dat sommige vlooien en teken bestrijdingsmiddelen jeuk kunnen veroorzaken?
Door Helma
#983600
De flanken zijn de zijkanten van het lichaam.
Daar zit Chester ook vaak te krabben en bijten.

Wij hebben hem pas gedruppeld met Advantage druppels tegen vlooien.
Maar toch zag ik gister nog weer zo'n kreng bij hem lopen.
Ik heb ook gelijk een schoon benchkleed gepakt en daar een wit kussensloop om heen gedaan.
Ook wordt zijn mandje dagelijks gestofzuigd en regelmatig uitgestoomd.

Over die bloedtest:  onze DA zei ook dat het geen garantie was dat er wat uitkwam, maar ja als dat wel het geval is, dan ben je in ieder geval weer een stukje verder.
Ook blijven we de mogelijkheden van een holistisch dierenarts in ons achterhoofd houden.
Maar eerst moet je het verse vlees zeker 6 weken volhouden.
Je zei dat je er niks bij moet geven, maar dat lamsoortje is van proline en zo ver ik weet is dat ook spul zonder enige toevoegingen.
Dat mag ik er toch wel bijgeven??

Wat het ook is, (als we er ooit achterkomen) het verse vlees blijft in ieder geval.
Veel minder ontlasting, mooi hard, geen stank en Chester drinkt veel minder en hij is, naast het krabben dan, harstikke fit en gelukkig nog steeds blij en vrolijk.
Door Hilmo
#983627
[quote="Nitus"]
Als je hond altijd jeuk heeft als hij bij de trimmer is geweest kan dat door de gebruikte shampoo komen.

En denken jullie er ook aan dat sommige vlooien en teken bestrijdingsmiddelen jeuk kunnen veroorzaken?
[/quote]Ja, zoiets verwacht ik dan ook, dat van de trimmer. Maar ik las op internet dat het ook kan komen door de haartjes die prikkelen.

En dat laatste is mij bekend. Teken bestrijding ben ik het afgelopen half jaar of zelfs langer vergeten, want ik dacht dat stronghold ook tegen teken was (al had ik wel gelezen van niet, maar goed  :-[ ). Tegen vlooien was de laatste keer dat ik het had gebruikt eind maart, en toen ze zo'n erge jeuk weer kreeg, heb ik het maar weer gebruikt om vlooien uit te sluiten.

Helma: oei, dat is vervelend als het vlooienspul dan niet helpt :(
Aah daar zitten de flanken. Ja inderdaad, met een poot kan ze daarbij en dan krabben.

Van dat lamsoor, zoveel verstand heb ik er ook nog niet van hoor haha :) Maar bij ons vorige 'experiment' met hypoallergene brokjes bij de dierenarts, zei hij van helemaal niets bijgeven, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt. Logische verklaring. Inderdaad, er zal verder niets in zitten. En als je het moeilijk vindt zoiets weg te laten, dan zou ik het wel doen. Bij ons was de overstap van niets extra's niet moeilijk, en we trainen ook niet meer met haar, anders had ik het wel moeilijk gevonden. (Tommy had vanochtend net bij het wandelen, trouwens ook wat extra's :( Ze had ineens een stuk hondenpoep in haar bek en doorgeslikt :o Ieeeeh!)
Inderdaad de ontlasting leek vanochtend (na 2x vers eten te hebben gegeven in totaal haha) ook mooi hard. Met het schepje kon ik het makkelijk opscheppen, al lekken er wel verschillende delen in te zitten. Het begin, midden en einde van zo'n keutel zag er anders uit hahaha. Lekker goor praatje :P
Laatst gewijzigd door Hilmo op vr 13 jun 2008, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hilmo
#996321
En? Hoe gaat het nu met de jeuk??

Hier gaat het niet zo geweldig. Nadat ze in de zee heeft gezwommen is het weer mis. Nu al twee weken. Maar wat ook nieuw is, is dat ze 's ochtends een klein stukje (een staafje in 3en) gedroogde pens krijgt. Toch om het knorren van de maag wat tegen te gaan. Ik weet dat het niet het meest ideale is, maar ja..
Ik wil nu een rauw eitje gaan proberen, want haar maag is ontzettend aan het knorren en ik wil even afstappen van de pens stukjes.
We willen haar 's ochtends graag wat geven, gewoon een klein opvullertje, snackje.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door