Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Fido
#1094711
[quote="Unique"]
Ik zou wel eens bij de ingang van een DA-praktijk willen gaan staan en alle honden met huidklachten ed. op vers willen wijzen. Ik denk dat de inkomsten dan heel hard teruglopen.
[/quote]

Nee hoor de inkomsten gaan zeker niet achteruit! Wij zijn een da praktijk die voor rauwe voeding zijn en het adviseren. Het is wel zo dat we andere problemen tegen komen dan andere da praktijken. Wij hebben veel minder stinkende, oor/oog/huid probleem hebbende honden. Wij hebben meer appartere gevallen waarbij de da zijn hersens en studie moet gebruiken ipv het gebruikelijke cortico's erin jassen en ab voorschrijven.

Het leuke is dat we net een nieuwe da hebben (werkt nu drie weken bij ons) en zij zei het vandaag nog tegen me"sinds ik bij jullie werk heb ik allemaal van die apparte probleempjes ik kom hier zo weinig "standaard" tegen :D
Ik vroeg aan d'r "vind je het erg?" Neeeeeh dit is veel leuker! was haar antwoord

Voor de goede orde de problemen komen niet voort uit de rauwe voeding  ;) Ik denk dat de dieren veel gezonder zijn op rauw maar dat er altijd ziektes, ouderdom, ongelukjes en erfelijkheidsproblemen blijven bestaan en dat overheerst dan ook onze praktijk en geen problemen die uit verkeerde voeding voortkomen.
Door *wendy*
#1099259
[quote="vanaalst"]
...maar als ik toen wist wat ik nou weet, dan had zijn leventje er een stuk rooskleuriger uitgezien en vooral veel lekkerder![/quote]

Zo denk ik er met mijn Nimootje ook over.
Ik hoor hem gewoon mopperen vanaf de regenboogbrug dat hij dat ook wel had willen eten wat Gandor en Ruby nu eten.
Jaren getobt met hem. Wilde bijna niet eten, brokje zus, brokje zo, darmprobleempje en maagprobleempje hier en zus.
Hij is uiteindelijk ook bijna 12 geworden en kanker heeft hem de das omgedaan.  :'(
Maarre......waar het omdraait. Ik wilde dat ik toen wist wat ik nu weet......dat ze met veel meer plezier eten  :D
Door Iris73
#1102091
Mijn DA weet nog van nix...  :) ik heb dus geen idee wat hij er van denkt. Ik weet wel dat hij brokjes voor konijnen niet nodig vindt: hooi en gras, paardenbloemen, groente... dat vindt hij konijnenvoer ("in het wild eten konijnen ook geen brokjes"), dus ik denk dat hij wel open staat voor "natuurlijk" voer voor honden.
Mijn eerste hond heette Woepie... er zijn foto's van mij als baby met mijn hoofd tegen de hond aan. Woepie was een Cardigan Welsh Corgi. Zij overleed toen ik nog een baby was, ik weet niet hoe oud ze was. De tweede hond was Tika, een Tervuerense herder die pakweg een half jaar jonger was dan ik. Zij werd 13. Ze is van de jaren dat brokvoer in opkomst was, maar kende wel de vieze stinkpens!
Odin (ook een Tervueren dame) leefde op brokken en blik en tafelresten. Zij werd 13 en een half. Nu hebben we Tara en Britt. Tara is 8 en Britt is 4. Ze zijn de eersten die helemaal van de brok afgehaald zijn (nu een ruime week geleden!). Ik hoop succes te hebben en dat ze maar de oudste honden worden die ik ooit heb gehad. Qua afwisseling en smaak zijn de dames dik tevreden!
Geen van beide dames heeft tot dusver gezondheidsproblemen gehad, maar ik vond Tara een paar weken geleden voor het eerst wat onfris uit de bek ruiken. Dat is nu over... Britt verhaart als een gek... en heeft gisteren tig keer gebraakt (de eerste twee keer wist ze het weer op te schrokken voor ik het kon opruimen  :-[, maar naarmate de tijd vorderde was het minder gemakkelijk, dus kon ik het opruimen. Vandaag geen problemen gehad.
#1103273
Ben vorige week bij onze nieuwe da geweest, Zij vroeg me, wat we Kay te eten geven, en dat we maar gauw met de puppybrokjes moesten stoppen!... ik zei ja, maar hij krijgt geen brokjes ??? hij krijgt Kvv,,, daar had ze nog nooit van gehoord, en meestal als je de naam Carnibest laat vallen zijn er toch wel veel mensen die er wel eens wat van gehoord hebben,,,, maar njet dus ze had er nog nooit van gehoord.

Ze krabbelde wel gelijk een notitie bij Kay zijn kaart,,,
En zijn tanden dan, zei ze . Ik zeg nou er zt gemalen bot in, en de honden krijgen wel eens een kippepoot, nek of zo.....
Nou toen viel ze bijna flauw..... dat moet je echt niet geven zegt ze want die botten gaan splinteren!
Ik zeg nog,, ja maar als je ze rauw geeft splinteren ze niet,, juist als je ze kookt of bakt kunnen ze splinteren.
Ik snap best dat een da niet alles kan weten van voeding,, maar je moet toch minstens weten wat er te koop is of zie ik het verkerd!
Kijk mijn vorige dierenarts had er ook niet veel mee, maar hij wist wel dat het er was en hoe het heette!
Door Lizzy
#1103505
[quote="Bullmastiff gek"]
Ben vorige week bij onze nieuwe da geweest, Zij vroeg me, wat we Kay te eten geven, en dat we maar gauw met de puppybrokjes moesten stoppen!... ik zei ja, maar hij krijgt geen brokjes ??? hij krijgt Kvv,,, daar had ze nog nooit van gehoord, en meestal als je de naam Carnibest laat vallen zijn er toch wel veel mensen die er wel eens wat van gehoord hebben,,,, maar njet dus ze had er nog nooit van gehoord.

Ze krabbelde wel gelijk een notitie bij Kay zijn kaart,,,
En zijn tanden dan, zei ze . Ik zeg nou er zt gemalen bot in, en de honden krijgen wel eens een kippepoot, nek of zo.....
Nou toen viel ze bijna flauw..... dat moet je echt niet geven zegt ze want die botten gaan splinteren!
Ik zeg nog,, ja maar als je ze rauw geeft splinteren ze niet,, juist als je ze kookt of bakt kunnen ze splinteren.
Ik snap best dat een da niet alles kan weten van voeding,, maar je moet toch minstens weten wat er te koop is of zie ik het verkerd!
Kijk mijn vorige dierenarts had er ook niet veel mee, maar hij wist wel dat het er was en hoe het heette!


[/quote]

Dat zou prettig zijn ja. Waarschijnlijk heeft de vak-literatuur het onderwerp BARF nog niet behandeld. Of wel en dan heeft jouw DA het niet gelezen.
Door arja
#1105948
[quote="syxta"]
  hallo, ik ben nu 50 en heb vanaf mijn jeugd altijd al honden gehad. In mijn jeugd kregen de honden altijd wat de pot schaffte, en soms als de kar langs kwam van die vieze stink pens. Nu indeze tijd dat alle benodigd heden in het vooer zit, wordt je er mee om je oren geslagen wat wel en niet goed is voor je hond of kat. Mijn vorige hond heeft alleen maar brokken gahad en is in goede gezond heid 11 jaar geworden.
Ik wou dit toch even kwijt.
[/quote]

Hallo, ik ben vorige week ook 50 geworden!!!! :yeah: :yeah: en mijn vorige hond kreeg ook brokken en zelfs diner, ik weet intussen wel beter en mijn honden zijn me er heel dankbaar voor :mbounce:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door