Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sander
#101775
[quote="Ineke"]
[quote="Sander"]
Voor veel mensen zou zo nu en dan een vastendag ook best goed zijn overigens.
[/quote]

Dat is trouwens niet het geval. Bij mensen wordt de verbranding op een laag pitje gezet wanneer het lichaam te veel en te vaak honger heeft. Gevaar is dan dat elke gram die extra wordt genuttigd wordt opgeslagen voor 'honger'tijden. Op deze manier worden dus veel mensen van weinig eten toch dik. 6x per dag een kleine maaltijd is ideaal.

Maar dat hoort op een ander forum ;D
[/quote]

Ik zeg ook niet dat je jezelf net zo te eten moet geven als je honden. Eenmaal per dag eten is voor de mens geloof ik niet echt goed. Veel kleine maaltijden is het devies. Maar zo af en toe een keer een vastendag is echt niet slecht.
Door K@rin
#101780
Ik denk, dat je een hond alleen maar een dag kunt/moet laten vasten, wanneer je voor 100% Barft ........

Voor honden, die gewend zijn een "Kant en Klaar Maaltijd" te eten vind IK het niet normaal en alleen maar "hondje pesten" .........
Gebruikersavatar
Door chooky
#101786
Ik denk dat het meer te maken heeft met wanneer je de hond te eten geeft (inderdaad op de manier waarop Mogens het uitlegt). Ik geef Chooky nu 1 x per dag te eten, maar ze weet nooit wanneer. Soms krijgt ze 's middags al haar eten, soms pas 's avonds laat, soms zelfs als ontbijt. Gevolg is dat ze dus niet die automatische eet-klok heeft, geen gal spuugt en ook niet op vaste tijden honger heeft en komt bedelen. (experiment met katten herhaalt, eerst gaven we op vaste tijden, 's ochtends gelijk na opstaan, 's avonds om 18.00, maar toen begonnen ze steeds eerder honger te krijgen en te bedelen, ik denk dat dat het voorbereiden op komend eten was, waardoor ze honger kregen. langzaam aan ben ik ze steeds op andere tijden te eten gaan geven, waardoor ze nu niet meer staan te bedelen om eten en zelfs af en toe een maaltijd kunnen missen, dat is dan dus een halve dag vasten voor de poesjes af en toe.).
Chooky vast meestal zelf als ik haar hele verse lamsribben of verse vis geef ;D. Die vindt ze te vers en begraaft ze dan ook in de tuin. Ze krijgt van mij geen nieuw eten voordat ze de maaltijden in de tuin heeft opgegeten, vaak is dat 1 of twee dagen. Ze komt dan ook niet om eten vragen.
Ik geef dus zelf samengestelde maaltijden, maar ik denk dat als je de hond eraan went om op variavbele tijden te eten, je dan veel makkelijker een vastdag in kan lassen zonder de hond te 'pesten'
Door ~anna~
#101804
Ik denk ook als een hond echt Barf krijgt dat het wel kan.
Dan hebben ze ook echt wat te veteren want kvv lijkt gewoon zo licht verteerbaar.
Door Lizzy
#101812
Ja, het is zeker zo dat honden die zelf samengestelde maaltijden krijgen veelal hun vlees in grote stukken krijgen of vlees aan een bot krijgen. En dan passeert het voer langzamer de maag.

Maar ik denk dan als je versvlees geeft op tijdstippen die steeds wisselen (geen vast patroon) dat je ook met versvlees makkelijk kan vasten. Of dat ook geldt voor een maagtorsie gevoelige hond: dat weet ik dus niet....
Door Marion
#101914
[quote="ducktails"]
Ik weet zeker dat mijn boxers dit niet een leuk onderwerp vinden.....
Ria
[/quote]

Ik vind het ook geen leuk onderwerp ;D

:'( Pootje van Tommie :'(


hahahahaha
Door Marion
#101928
Tommie krijgt trouwens ook nooit op dezelfde tijdstippen te eten. Er komen hier wel eens honden logeren die gewend zijn ´s ochtends vroeg op een bepaald tijdstip te eten.... hier wordt dat dan vaak iets later (ben niet zo´n vroege vogel ;D) en dan kunnen n sommigen inderdaad gal gaan overgeven.

Wat vasten voor mensen betreft; ik denk zelf dat gezond is en reinigend werkt. BV tijdens de ramadan vast je een maand lang van zonsopgang tot zonsondergang. Je leert hier ook van om minder van eten afhankelijk te zijn of geobsedeerd. Het is goed om eens een keer te voelen dat er helemaal niets ergs gebeurd als je eens een dagje je ontbijt en middageten overslaat...... je krijgt honger en dorst maar verder niets. Het leven gaat gewoon door en jij ook. Weet je ook eens hoe het voelt om onafhankelijk van eten of drinken te zijn. Veel mensen raken al in paniek als ze eens een keer door omstandigheden hun ontbijt moeten missen.
Door tieneke
#102121
[quote="Sander"]
[quote="tieneke"]
Waarom vasten?
Zelf eet ik ook iedere dag,dus mijn beesten ook ;) :P
[/quote]

Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken.

[/quote]
Gefeliciteerd! ;)
Dat jij je honden laat vasten oke!
Ik vind het onzin,zeker met zware honden als Leonbergers ;)
Door tieneke
#102123
[quote="Ineke"]
Ik denk dat ik een groot probleem ga krijgen als ik mijn Leonberger 1x per dag te eten geef met 1x per week een vastendag.

Het kan dan zijn dat de spijsvertering van de hond hierop afgestemd is, maar diezelfde spijsvertering houdt geen rekening met de ingefokte maagtorsie gevoeligheid van sommige rassen.
[/quote]
Ach ja ,de beste stuurlui staan aan wal zeggen ze....
Laten wij onze grote honden maar gewoon hun dagelijkse kost geven,lijkt me beter ;)
Door Sander
#102172
[quote="tieneke"]
Gefeliciteerd! ;)
Dat jij je honden laat vasten oke!
Ik vind het onzin,zeker met zware honden als Leonbergers ;)
[/quote]

Dank je ;) Waarmee eigenlijk?
Prima, dan doe je het toch niet! Ik heb het idee dat het goed is voor mijn honden om het wel te doen. Maar iedere hond is natuurlijk weer anders.
Overigens zijn mijn honden ook van een "torsiegevoelig ras", maar dat weerhoud mij er niet van om ze te laten vasten of om ze, als dat zo uitkomt, 2 kilo voer in 1 maaltijd te geven.
Door SemBo
#102192
Het is duidelijk dat iedereen er weer anders over denkt of doet. Ik denk dat ik voorlopig maar op dezelfde voet verder ga: 2 x per dag eten (carnibest) geven en zeker niet op vaste tijdstippen.

Sem slaat regelmatig het ontbijt over, ze heeft dan blijkbaar geen honger....Raya raakt steeds meer verzadigd en eet soms niet alles op. Bo kan wel 2 kilo per dag eten maar volgens mij is dat meer uit gewoonte dan van de honger....

Ik wacht gewoon tot ze allemaal ouder zijn en kijk of ze het zelf aan gaan geven. ;D
Laatst gewijzigd door SemBo op do 27 mei 2004, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hondenliefhebster
#102676
Toen wij alleen Frank nog hadden, sloeg deze uit zichzelf regelmatig een dag over met eten. Boden we het 's ochtends aan, liet 'ie het staan, 's middags hetzelfde liedje en 's avonds ook. De eerste keer ben je heel ongerust en zit je onmiddellijk bij de da (zo'n trut ben ik dan namelijk) :-\ , de tweede keer houd je je voor de zaak even aan te zien omdat je hond dus hoogstwaarschijnlijk toch niks engs onder de leden heeft en de derde keer denk je: ,,O, is het weer zo ver?" Frank deed dat minimaal een keer per maand. Zal ook wel met dat natuurlijke reinigen te maken hebben gehad.
Toen Jaymz kwam, veranderde dat onmiddellijk. Stel je immers voor dat dat nieuwe mormel jouw hap naar binnen werkt .... >:(
En eerlijk gezegd kan ik het nu niet meer over mijn hart krijgen om een maaltijd over te slaan, vooral omdat ze toch al schraal gevoerd worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door