Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Welk kvv vind jij het beste?

AHV
3
1%
Bandit
5
2%
Bibi
16
8%
Carnibest
64
30%
Duck
9
4%
Energique
8
4%
Rodi
5
2%
Smuldier
28
13%
Ander, namelijk...
72
34%
Door audier
#964000
Ik heb anders gestemd omdat bij mij de honden het op kivo prima doen...ook hebben ze een tijd energique gegeten. Toen merkte ik aan de hond geen verschil met de kivo maar wel in mijn portemonnee dus dan ivm de prijs weer kivo gegeven. Van carnibest gingen er hier 2 aan de slinger. Dus vandaar mijn antwoord kivo.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#964003
Hier voer ik Carnibest , want hier doen mijn honden het het beste op.
Ze hebben ook Bibi en AHV gehad, ging ook goed, maar daar hadden ze aanzienlijk meer van nodig.
Door Hanny
#964513
Nou, hier nog wat van mijn bevindingen. Daar zul je echt niets mee opschieten.
Vroeger, toen er weinig anders was voor de pupjes altijd Rodi pens hart (zo heet dat nu). Beviel prima.
Nu voor de puppen Duck, poepen ze de graantjes, die er in zitten weer net zo uit. Ik geef liever energique, kan ik niet zien, of ze de graantjes uitpoepen, want dat is nog fijner gemalen, maar weten doe ik het niet. Ik maak ook zelf een hapje voor ze, maar daar gaat het hier niet over.
Voor de volwassen honden had ik altijd wel wat smuldier in huis, voor makkelijke dagen, of om iets door heen te mengen. Ik vind dat voer erg nikserig. Daarom maar eens drie dozen AHV besteld. Zal de dag prijzen, dat dat op is. Nu gelukkig bijna. Volgens mij stinkt het naar oud brood, zo'n graan gist lucht.
Er ligt nu 12 kilo Kivo in de vriezer. Om te proberen het eerste pak ontdooid, ziet er vettig uit. Er schijnt flink wat kip in te zitten. Zie wel witte kloddertjes, zal wel vet zijn. soms voelen ze hard aan, zou bot kunnen zijn.
Vanochtend hebben Tom en ik staan snuffen en het stinkt niet, maar ik ruik ook geen pens.
De tijd zal leren, of ik het weer bestel.
Eerlijk gezegd, merk ik weinig verschil in wat ze zo af en toe eens eten. Het lijkt, of AHV er sneller door heen gaat.
Gevoelsmatig zou ik aan de pupjes geen Smuldier, of AHV geven. Niet echt ergens op gebaseerd.
Ik heb dus nooit de wat duurdere merken geprobeerd, die zouden misschien iets beter van samenstelling zijn. Ik begrijp goed, dat een pakje diepvriesvoer, wat weinig geld kost, niet alles biedt wat misschien nodig zou zijn
Er zullen genoeg honden zijn, die het er uitstekend op doen, maar of dat de maatstaf moet zijn, moet ieder voor zich uit maken.

Hanny
Door K@rin
#964577
Ik heb Carnibest gestemd, omdat ik persoonlijk, denk dat het kwalitatief gezien één van de beste merken is.
met Bandit heb ik geen ervaring, maar ik heb het volste vertrouwen in Huub & Tannetje, dat dat ook een goede kwaliteit heeft.
AHV heb ik ook geen slechte ervaring mee, maar ik denk dat het kwalitatief toch iets minder is en de honden er meer van nodig hebben, dan van de CB.
BiBi heb ik 1x van iemand gekregen en zag er ook goed uit. Ik hoor alleen, dat de samenstelling ervan nogal eens wisselt en dat zou ik niet prettig vinden.
Smuldier (penskompleet) wordt hier ook graag als afwisseling of als vervanging van een brokmaaltijd gegeten.
Onze BJULY heeft periodes dat ze geen ander KVV wil eten dan de Smuldier PensKompleet, wat me niet verbaast, omdat het voor 70 % uit pens bestaat. De naam zegt het al en de producent doet daar ook niet geheimzinnig over.
Duck heb ik in een ver verleden ook gevoerd, maar ben daar vanaf gestapt omdat ik er zichtbaar toch te veel graan in vond zitten en ik destijds Carnibest "ontdekte".
Energique zelf geen ervaring mee, maar als ik het zie, dan heb ik niet het idee, dat ik dan mijn hond "vers VLEES" voer (net zoals met Duck)
KIVO ook geen ervaring mee ......

Carnibest heeft dus mijn voorkeur, NIET omdat ik daar toevallig verkooppunt van ben, maar andersom, omdat ik er juist heel  erg tevreden over ben en er daarom graag verkooppunt van wil zijn ...........
Door Lizzy
#964721
[quote="Rovanna"]
Lizzy, als jij de poll zinloos vindt mag je hem sluiten hoor.
[/quote]

Nee hoor, tis jouw poll.
Door Lizzy
#964723
[quote="Laura2004"]
Ja, ik snap je punt helemaal en ik weet dat vervlees niets met brokken te maken heeft, maar toch maakte ik die vergelijking om mijn punt duidelijk te maken. Ik snap idd dat sommige honden het 'heel slecht kunnen doen' op een bepaald merk en het 'heel goed kunnen doen' op een ander merk, maar wat ik bedoel te zeggen is dat als dit merk vol met kunstmatige vitaminemixjes zit, doperwten en een calciumsupplement bevat dat het ondanks dat die hond het er 'goed op doet' het  in mijn ogen niet automatisch een goed merk kvv is, begrijp je wat ik bedoel?[/quote]
Ja OK, als je het zo schrijft dan begrijp ik zeker wat je bedoelt! Dank je voor je uitleg.
Door ulla
#965162
ik barf met mijn honden op 1 na, die krijgt Bandit.
Ik heb voor Bandit gekozen omdat het biologisch is, en ook nog in meerdere vleessoorten verkrijgbaar.
Verder is de samenstelling gewoon op dit forum bekend gemaakt. :)
Door Red_Hunter
#967655
Ik gebruik ook meerdere merken namelijk:  Eengique, carnibest en Rodi en ik ben tevreden over al die merken.

Groetjes Trudie
Door nelb
#968295
Ik heb carnibest gestemd. Ze krijgen hier ook smuldier, rodi en af en toe energique,  barf en herby's mixen.
Ben alleen over energique niet zo te spreken: ze poepen er nogal zacht op (moeilijk op te ruimen)  en de poep stinkt veel harder.
Nel
Door Ayesta
#974095
Ik heb "anders" gestemd: Ik voer op dit moment naast vers vlees vooral Haaksbarf. Ik vind het een prettig idee dat er geen granen inzitten en de honden eten het graag. In verband met een aanstaande vakantie voer ik ze nu ook 1 maaltijd Farmfood brokken, om te wennen als we straks met een caravan op de camping in Tjechie staan. Dan krijgen ze 3 weken alleen brokken...  ;)
Door Henk en Donja
#980293
Ik heb smuldier gestemd, het enigste dat ik nooit meer koop is Rodi, het is net karton vind ik.

Donja is echt een pensmeisje en al het andere is eigenlijk zwaar teleurstellend voor haar qua culinaire ervaring. Afgelopen zomer vond ik smuldier erg tegen vallen, veel vet en je kon zien dat de pensen minder vers waren (door het warme weer?) dus ik ga denk ik eens CB proberen mocht dit weer voorkomen.

Dat is dan ook het enigste nadeel van Smuldier, geen constante kwaliteit, voor de rest zie ik niet in waarom slachtafval zo verschillend in prijs moet zijn overigens dus kies ik gewoon voor het goedkoopste alternatief.
Door Hilmo
#983370
Ik heb anders gestemd, omdat ik de uitslag wou zien (op bekijk uitslag, dat werkte niet).

Ik heb zelf er nog heel weinig verstand van. Bij ons is ook niet veel te krijgen.
Ik heb nou gisteren voor het eerst Energique gegeven en dit lijkt me erg goed.
Gebruikersavatar
Door nova
#994508
Jier is alleen Carnibest geprobeerd. De honden vinden het lekker. Helaas verdraagt een van mn honden het niet, ze krijgt er jeuk van.
Dus  carnibest valt ook weer af.
Gr
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door