Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#948396
Ik vind 400 gram voor dit gewicht ook veel hoor! Maar.... ik weet ook uit ervaring dat sommige honden sneller verbranden. Mijn honden (beiden gecastreerde reuen) krijgen beiden 500 gram per dag en wegen tussen 28-32 kilo. Maar ik ken ook een gecastreerd labrador-teefje dat 25 kilo weegt en 1 kilo vlees per dag eet en superstrak is!
Door maddoc
#948411
maar hoe oud is het hondje? dat maakt natuurlijk ook verschil voor de hoeveelheid voer die hij nodig heeft, en gecastreerd of niet?
ik heb hier een border terrier teefje gecastreerd, haast 9 jaar, die moet niet meer dan 150gr per dag hebben om op gewicht te blijven, 8,75kg, maar ik heb ook een border terrier reu, niet gecastreerd, 1jr 5mnd en die eet nog steeds (al 11 mnd lang) 375gr/dg om op gewicht te blijven, 10,0kg.
Door roefus
#948487
[quote="Muisje"]
Jack krijgt 4 plakken op een dag en weegt op het moment 17 kg en is 55 tot 60 cm (veel te groot) dus mag wat zwaarder zijn en bij de dierenarts woog hij 15,9 (16 kg dus) en toen was hij goed. Dus ga hem terug brengen naar de 16 kg. Nu ik hem maar 1x perdag ga voeren kan ik hem niet 3 a 4 plakken geven want dit eet hij niet (nu) nog niet of niet in 1x op. Kan ik nu dan het beste halveren en hem op 2 max 3 plakken per dag in 1x geven?
[/quote]

Ik zou met 2 plakken beginnen, dus inderdaad even halveren.
Kijken of Jack dan ook wat meer honger ontwikkelt, en goed gaat eten.
Als blijkt dat hij méér nodig heeft, dan ben je daar snel genoeg achter.
Zo heel veel te dik is hij tenslotte niet (als ik dit zo lees).
En het ene hondje is het andere tenslotte niet.
Kijk gewoon naar je eigen hond en pas je voeding dan daarop aan.

Al die hoeveelheden die mensen aan hun hond geven, vind ik verder niet zo spannend.
En het is ook nogal vaak verschillend.
Zo voer ik hier Lara (15 kilo en gecastreerd) ruim 400 gram per dag, en nee....ze is niet te dik.
Dus....kijk lekker naar je eigen hondje.
Maar probeer er niet direct teveel in te stoppen, gewoon met de helft beginnen...en gedurende de rit pas je aan  :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#948556
is ook niet spannend de hoeveelheden die andere de honden geven, maar zo ziet ze wel dat de richtlijnen die op verpakkingen staat, echt enkel en alleen richtlijnen zijn.
Iedere hond is verschillend en heeft ook verschillende hoeveelheden voeding nodig.
ellen
Door Muisje
#950149
Jack krijgt nu 3 plakken perdag 1 s'morgens en 1 s'avonds. Dit gaat echt goed. Hij heeft gister een beetje laten staan maar de rest van de week heeft hij goed gegeten 8) Wel heeft hij soms honger maar het gaat wel beter met de rolletjes ;D
Door Nynke
#950267
[quote="Muisje"]
Jack krijgt nu 3 plakken perdag 1 s'morgens en 1 s'avonds.
[/quote]

Dan bedoel je waarschijnlijk  dat hij 2 plakken per dag krijgt ??
Door Lizzy
#950497
[quote="Rovanna"]
Ik vind "een merk is goed als jouw hond het er goed op doet" en beetje makkelijk en kort door de bocht. Er zijn immers legio eigenaren die vinden dat hun hond het heel goed doet op Aldi-brokken.
Er is wel degelijk verschil in kvv en ik vind Bibi en Carnibest de beste.
[/quote]

Dit is een beetje een oudje maar toch even een reactie op jouw reactie op mijn reactie:

Want, en wat nou als je hond het daar slecht op doet? We hebben hier ook eens iemand gehad. Voerde merk X. Hond bleef maar aan de slinger. Wij adviseerde eens merk Y te proberen. Neejjj, daar begon de persoon niet aan, want merk X was het beste. Daar voerde we tegen in "ja, maar daar is je hond permanent van aan de slinger, dus was is goed"?. Uiteindelijk overgestapt op merk Y. Nooit meer diarree gehad. Blijf jij dan volhouden dat merk X beter is?

Maar goed, ik ben benieuwd heel benieuwd naar jouw argumenten waarom deze twee merken dan volgens jou de beste zijn!
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 14 apr 2008, 07:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door audier
#950528
mijn bd gaat ook aan de slinger van carnibest.....en niet zomaar dunne poep...het schiet eruit....hij kan er gewoon niet tegen....kan het wel een goed merk zijn maar ik heb er dan niks aan.....
Door sam123
#950532
ik ben met ziggy ook nog bezig.
ik begon met energique , nu met carnibest om hij
het andere niet meer luste.
hij is ook gecastreerd en krijgt maar 2 ons per dag.(weegt 9kg)
na 10 min. haal ik zijn bak weg.
hij krijgt maar 2 keer op een dag eten op vast tijden.
groetjes sylvia.
Door Muisje
#950739
Sorry ik bedoelde jack krijgt 1 plak vlees s'morgens en 2 s'avonds ;D 2 is volgens mij te weinig want s'avonds heeft hij honger..

Dus hou het voor even bij 3
Door claudiaB
#950881
[quote="Muisje"]
2 is volgens mij te weinig want s'avonds heeft hij honger..
[/quote]

HaHa dat is toch wat je wilde bereiken  ;) Ik kan alleen maar zeggen goed gedaan :thumbup: :thumbup:
Door roefus
#950927
[quote="Muisje"]
Heb gewoon 1 plak geminderd en nu gaat het goed. Dus houd het voorlopig even op 3 plakken  ;D En we zien wel waar we eindigen ;D
[/quote]

Nou, het klinkt goed !  :D
Door roefus
#950931
[quote="Rovanna"]
Ik vind "een merk is goed als jouw hond het er goed op doet" en beetje makkelijk en kort door de bocht. Er zijn immers legio eigenaren die vinden dat hun hond het heel goed doet op Aldi-brokken.
Er is wel degelijk verschil in kvv en ik vind Bibi en Carnibest de beste.
[/quote]


Ja....en DAT vraag ik me dus óók af  :-\
Waarop baseer jij dat Carnibest en Bibi de beste kvv-merken zijn?
Weet jij meer over de samenstelling dan wat ik kan zien???

Stopt bijvoorbeeld Carnibest géén 40% orgaan erin?
(of kunnen we stellen dat 'hart' gewoon onder spiervlees gerekend wordt....komt Rodi er ook goed uit).
En waarom is Bandit niet het beste?
En waarom eigenlijk niet Smuldier (zonder speciale verkooppunten waarschijnlijk TIG keer goedkoper te krijg in de supermarkt) ?

En waarom is Haaksbarf (ondanks alles wat 'de naam' tegen zich kan hebben) niet gewoon 'de beste'?
Laatst gewijzigd door roefus op ma 14 apr 2008, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door