Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door dgijssel
#938305
Deze week hebben onze honden ,na  in hun leven alleen brokken gegeten te hebben,een enthousiaste start gemaakt met behulp van smuldier,gemengd met verse groente ,fruit en yoghurt.Morgen halen we het bestelde vlees uit Abcoude op ,bij de familie Lotgering.Enthousiast geworden ,maken we een start met deze kant en klaar vleesmenu,s en gaan we op zoek naar produkten die in onze omgeving eenvoudig te krijgen zijn.De bedoeling is om onze duitse doggen van 1,5 en bijna 2 jaar over te laten gaan op het echte BARF werk.Maar het kost tijd om het juiste menu voor ze samen te stellen,doordat we geen mensen in onze omgeving kennen die dit ook leuk vinden om te geven.We wonen in de provincie Zeeland.Heeft iemand ervaringen met het kant en klaar vlees van de Familie uit Abcoude?
Door dgijssel
#938608
Als je bij zoeken Abcoude intypt,dan kom je wel op een stukje geschreven door iemand van het forum.Er zit in ieder geval 15 % bot in,verder spier,snijsel,organen..van verschillende soorten biologische gehouden dieren.
Heb de man uitgebreid aan de telefoon gehad,is heeeel enthousiast,wat mij ook aanstak.Is niet duur,adverteerd ook wel eens op marktplaats.Typ vers vlees voor de hond in bij zoeken op marktplaats,en je hebt ook zn telefoonnummer.Hij zal je alles vertellen,maakt het al 30 jaar.Het zijn pakjes ingevroren vlees van 500 gram,en kosten zo rond de 60 cent.
Door dgijssel
#938609
okeee,dank je voor de link!! ben er zelf niet zo,n ster in..maar...ben wel erg trots,heb een superochtend! Heb bij de visboer net een emmer haringsnijsel en koppen gescoord,en mn honden heel blij gemaakt.De visboer keek me aan of ik volledig gestoord was,maar ben er zelf erg blij mee.Een van de doggen eet het zo,de andere vind die graten maar niks,maar door de keukenmachine..HEEEEErlijk!!!
Door dgijssel
#938676
ik heb verschillende pakjes gegeven van smuldier,de pens,penskompleet? vlees,kip.Maar doe er standaard wat groente en fruit door,om ze te laten wennen aan deze dingetjes.Ik wil toch op deze manier wat overgaan op barf.
Ga alleen twijfelen of ik er nou zo goed aan gedaan heb om de haringkoppen te geven.Is wel gemixed,en had gelezen dat ik dat zo kon geven..maar kan het even niet terug vinden!! Heb ze wel tot een mousse gemalen,en ze vonden het heerlijk...heb het door de pens gedaan,nadat ze eerst een beetje zo hadden opgesmikkeld
Gebruikersavatar
Door Angelique
#938699
[quote="dgijssel"]
ik heb verschillende pakjes gegeven van smuldier,de pens,penskompleet? vlees,kip.Maar doe er standaard wat groente en fruit door,om ze te laten wennen aan deze dingetjes.Ik wil toch op deze manier wat overgaan op barf.
Ga alleen twijfelen of ik er nou zo goed aan gedaan heb om de haringkoppen te geven.Is wel gemixed,en had gelezen dat ik dat zo kon geven..maar kan het even niet terug vinden!! Heb ze wel tot een mousse gemalen,en ze vonden het heerlijk...heb het door de pens gedaan,nadat ze eerst een beetje zo hadden opgesmikkeld
[/quote]

Haringkoppen kan geen kwaad. Ik zou alleen denken als het zoute haringen waren dat die vandaag wel een slokkie water extra lust. En koppen van zoute haringen zou ik dus niet te vaak en in grotere hoeveelheden geven. Waren het koppen van ongezouten haringen dan is er verder geen probleem.
Door dgijssel
#938798
goed! want heb er natuurlijk ook nog wat behoorlijk wat van in de vriezer gedaan! 1 x per week moet dan geen probleem zijn.De visboer bewaart voor volgende week snijresten van witvis,hij denkt dat ze dat lekkerder vinden?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#938893
[quote="dgijssel"]
goed! want heb er natuurlijk ook nog wat behoorlijk wat van in de vriezer gedaan! 1 x per week moet dan geen probleem zijn.De visboer bewaart voor volgende week snijresten van witvis,hij denkt dat ze dat lekkerder vinden?
[/quote]

Meestal vinden ze witvis niet te pruimen of in ieder geval veel minder lekker dan de vette soorten. Qua voedingswaarde is witvis ook maar een beetje zozo. Het liefst geef je de vette soorten zoals zalm, makreel, haring, sardien (of del).
Door dgijssel
#938912
ja..dan had ik dat toch goed gelezen,en zaten die haringkoppen niet voor niks in mn hoofd! Volgens de visboer kwamen er meer mensen voor visafval,maar dan voor witvis.Ik ga het even afbestellen,en lekker de haringen geven!
Door dgijssel
#939044
Wauw! Mijn man is net terug vanuit Abcoude! ben erg onder de indruk ,alleen al van de geur die van de ingevroren pakjes! Ruikt bijzonder vers,zelfs de pens..ruikt bijna lekker! Ruik ook een vleugje schaap.In alle vleespakjes zit een mengeling van schaap,rund ,kip en geit. De diepvries zit stampvol,90 kilo vlees,voor ons omgerekend 2 maanden voor onze 2 doggen.Ook heeft hij nog vleesbotten meegenomen,ook bijzonder vers,werden ter plekke in stukken gezaagd.Alles is scharrelvlees.Denk dat ik de 2 dames een erg groot plezier ga doen morgen!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door