Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lind@
#101056
Ik schrok me rot! Wat ziet dat eruit zeg!
Ik wist helemaal niet wat het nou was of hoe het eruit zag.....
Door ~anna~
#101065
Mijn volwassen hond is met een hotspot op zijn schedel gewoon naar de nestendag geweest ik had er wel een pleister opgeplakt.
Maar omdat de keurmeester nieuwgierig was had ik de pleister eraf gedaan.Ondanks de hotspot stond er in zijn keurverslag prachtig hoofd met mooie strakke schedel :o
Ik heb er nog een foto van maar het wel lastig een hotspot voordat het weer weg is ::)
Laatst gewijzigd door ~anna~ op ma 24 mei 2004, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
#101069
[quote="Sunna"]
Ik schrok me rot! Wat ziet dat eruit zeg!
Ik wist helemaal niet wat het nou was of hoe het eruit zag.....
[/quote]
Ook Kobus had een kleine 2 jaar geleden een hotspot op zijn wang.
Het zag er niet uit en deed heel zeer.
Da erbij,alle haren weggeknipt en een antibiotica zalf.
Toen al zat hij al heel slecht in zijn vel...
Na het starten van vers nergens meer last van gehad,15 maanden lang!
Door tonlil
#168240
Om de rode plekken cq wondjes weg te krijgen kun je heel goed Flammazine gebruiken. Wordt bij brandwonden gebruikt. Na 2 dagen zie je al een hele verbetering.
Misschien kun je via je huisarts een tube krijgen :D
Door Joom
#168419
mijn persoonlijke ervaring met hotspots is om de hond een dag te laten vasten daarna luvos heilaarde ultra door het eten (ik geef kvv) te doen en de wond in te smeren met Oerbalsem van Bloem. (haalt de jeuk weg en heelt de wond), snel en goed resultaat.
Door MarijeJoanne
#169459
Oud topic, en hoop dat voor diegeen het probleem al is opgelost, maar ik zag iemand wat vragen over de rui.

Is lijnzaadolie of zonnebloemolie geen optie?
Bij paarden werkt het iig wel voor het verharen, of het bij honden ook werkt, weet ik niet.

Wist trouwens ook niet wat hotspots waren, heb de plaatjes ff bekeken op de link die werd gegeven, maar bah, dat lijkt me een heel naar iets.
Waar krijg je dat door?
Door casangio
#169466
[quote="MarijeJoanne"]

Waar krijg je dat door?
[/quote]

Voeding, te warm weer in combinatie met dikke vacht of van was- poetsmiddelen waar ze niet tegen kunnen of het haar dat op bepaalde plaatsen tekort is afgeknipt of geschoren.
Door Lizzy
#169490
[quote="MarijeJoanne"]
Oud topic, en hoop dat voor diegeen het probleem al is opgelost, maar ik zag iemand wat vragen over de rui.

Is lijnzaadolie of zonnebloemolie geen optie?
Bij paarden werkt het iig wel voor het verharen, of het bij honden ook werkt, weet ik niet.

Wist trouwens ook niet wat hotspots waren, heb de plaatjes ff bekeken op de link die werd gegeven, maar bah, dat lijkt me een heel naar iets.
Waar krijg je dat door?
[/quote]

Zonnebloemolie bevat niet actieve omega 6 vetzuren en deze krijgt de hond al genoeg binnen middels zijn voeding. Overigens is een teveel aan niet-actieve omega 6 vetzuren zelfs zeer waarschijnlijk kankerverwerkkend. Ik zou dus geen zonnebloem olie (of maiskiem ofzo) geven.

Lijnzaadolie bevat niet-actieve omega 3 vetzuren. Deze kun je inderdaad goed geven aan je hond want de voeding van de hond (en de mens) is niet rijk aan omega 3 vetzuren. Helaas krijgen sommige honden jeuk van lijnzaadolie. In deze gevallen zou je ook visolie kunnen geven.
Door casangio
#170914
[quote="Lizzy"]
[quote="MarijeJoanne"]
Oud topic, en hoop dat voor diegeen het probleem al is opgelost, maar ik zag iemand wat vragen over de rui.

Is lijnzaadolie of zonnebloemolie geen optie?
Bij paarden werkt het iig wel voor het verharen, of het bij honden ook werkt, weet ik niet.

Wist trouwens ook niet wat hotspots waren, heb de plaatjes ff bekeken op de link die werd gegeven, maar bah, dat lijkt me een heel naar iets.
Waar krijg je dat door?
[/quote]

Zonnebloemolie bevat niet actieve omega 6 vetzuren en deze krijgt de hond al genoeg binnen middels zijn voeding. Overigens is een teveel aan niet-actieve omega 6 vetzuren zelfs zeer waarschijnlijk kankerverwerkkend. Ik zou dus geen zonnebloem olie (of maiskiem ofzo) geven.

Lijnzaadolie bevat niet-actieve omega 3 vetzuren. Deze kun je inderdaad goed geven aan je hond want de voeding van de hond (en de mens) is niet rijk aan omega 3 vetzuren. Helaas krijgen sommige honden jeuk van lijnzaadolie. In deze gevallen zou je ook visolie kunnen geven.
[/quote]




Enige tijd geleden werden visolie capsules van de Etos hier op het forum aangeraden omdat er ook borage olie in zat. In die capsules zitten zowel omega 3 als omega 6 in. Hoe zit dat dan met die omega 6????????
Door Nelly
#171647
Margreet, ik heb in het verleden met m'n Newfen ook vaker hotspots meegemaakt hoor, weet ècht wel wat 't is :( En ik heb ook niet beweerd dat jij je honden niet verzorgd :-*ik zou nie durven, jij bent 'n stuk groter dan ik volgens mij :-\ Wat ik eigenlijk bedoelde was, dat je toch steeds vaker ziet dat mensen hun hond wèl uit gemakzucht laten scheren, en daar ben ik faliekant tegen. Dan moet je geen langharige hond nemen, en misschien liever zelfs helemaal geen hond. ::)
Groetjes, Nelly.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door