Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bianca1984
#908906
he,

Ja dat weet ik wat de samenstelling is en dat is dus ook het rare ervan. Het vlees zelf kan ze goed verdragen maar losse onderdelen zeg maar niet. De kipvariant krijgt zij helemaal niet want die spuit ze er de zelfde avond weer uit. Ze hoeft maar een klein stukje rauwe kip te krijgen en het is raak. Een gedroogd oortje of bullepees net zo, ze kan het gewoon niet hebben. Daarom wijk ik nog maar niet van dit vlees af, hoe graag ik haar ook een lekkere prooi zou willen geven.

Misschien kan ik een keer geit of iets proberen maar absoluut geen gevogelte in ieder geval. He buurvrouw, geeft u wel eens geit? Misschien kan ik het dan een keer proberen.

Groetjes,

Bianca
Door Ine
#908912
[quote="bianca1984"]
he,

Ja dat weet ik wat de samenstelling is en dat is dus ook het rare ervan. Het vlees zelf kan ze goed verdragen maar losse onderdelen zeg maar niet. De kipvariant krijgt zij helemaal niet want die spuit ze er de zelfde avond weer uit. Ze hoeft maar een klein stukje rauwe kip te krijgen en het is raak. Een gedroogd oortje of bullepees net zo, ze kan het gewoon niet hebben. Daarom wijk ik nog maar niet van dit vlees af, hoe graag ik haar ook een lekkere prooi zou willen geven.

Misschien kan ik een keer geit of iets proberen maar absoluut geen gevogelte in ieder geval. He buurvrouw, geeft u wel eens geit? Misschien kan ik het dan een keer proberen.

Groetjes,

Bianca
[/quote]

Ik ben wel niet de buurvrouw, maar ik weet, dat ze geitenribben geeft! ;)
Door bianca1984
#909012
he,

oke dan haha

Denk je dat het verstandig is dat ik dat anders eens probeer? Of kan ik beter geen risico nemen. Ik ben toch een beetje bang eigenlijk omdat onze hond toen zo ziek was en echt op het randje beter is geworden. Maar ik probeer wel open te staan om dingen eventueel te proberen.

Groetjes,

Bianca
Door margreet
#909053
[quote="bianca1984"]
he,

oke dan haha

Denk je dat het verstandig is dat ik dat anders eens probeer? Of kan ik beter geen risico nemen. Ik ben toch een beetje bang eigenlijk omdat onze hond toen zo ziek was en echt op het randje beter is geworden. Maar ik probeer wel open te staan om dingen eventueel te proberen.

Groetjes,

Bianca
[/quote]

hier dus wel de buurvrouw,je zou b.v. een heel klein stukje geitenrib kunnen proberen,niet zoveel tegellijk dus,als ze er dan last van heeft weet je genoeg.
het is al heel fijn dat ze het zo goed doet op dit voer zeg,altijd beter dan die brokken waar ze zo ziek van werd hè :-*
Mocht je eens een stukje willen hebben,vanaf volgende week ligt er hier weer een nieuwe voorraad. ;)
Door bianca1984
#909109
He,

Ja inderdaad, brokken is al helmaal niks. Ze doet het er inderdaad wel goed op maar ze zal altijd problemen houden ben ik bang. Nu lees ik ook van jullie dat rundvlees erg eenzijdig is vandaar dat ik toch ook iets anders wil proberen. Misschien anders een lam mix van cb of bibi ofzo en dus iets van geitenrib. Ik zou graag een stukje willen proberen dan volgende week. Alvast bedankt voor je aanbod.

Groetjes,

Bianca
Door margreet
#909223
[quote="bianca1984"]
He,

Ja inderdaad, brokken is al helmaal niks. Ze doet het er inderdaad wel goed op maar ze zal altijd problemen houden ben ik bang. Nu lees ik ook van jullie dat rundvlees erg eenzijdig is vandaar dat ik toch ook iets anders wil proberen. Misschien anders een lam mix van cb of bibi ofzo en dus iets van geitenrib. Ik zou graag een stukje willen proberen dan volgende week. Alvast bedankt voor je aanbod.

Groetjes,

Bianca
[/quote]

Inderdaad vinden wij dat ALLEEN rundvlees te eenzijdig is,lees maar verder op dit forum wat de mensen allemaal voor verschillende menu's hebben zeker Lizzy hamert er altijd op om een aantal verschillende diersoorten te voeren.
Je kan allicht een keer een andere smaak proberen,misschien dat je eerst een klein beetje door haar voer moet doen zodat ze er aan kan wennen.
Door Laura2004
#909313
[quote="bianca1984"]
He,

Ze krijgt op dit moment wel gemalen botten door haar vlees. En het gaat me niet zozeer om het bot maar meer om het vlees of ze daar tegen kan.


[/quote]
Gemalen botten is absoluut niet vergelijkbaar met het verteren van grote stukken botten (jouw hond is absoluut niet gewend om grote botten te verteren en zeker geen geitenribben), dus als het je om het vlees gaat zou ik geitenvlees kopen zonder bot en als je bot wil geven, is het verstandig om te beginnen met kleine botten van kleine dieren.
Door bianca1984
#909635
Eehm ja oke, ik was ook niet echt van plan om een hele rib voor haar neer te gooien eigenlijk  :) Het was dan ook alleen mijn bedoeling om sowieso eerst te kijken of ze tegen geitenvlees kan. Het lijkt me dat er aan zo'n rib ook wel wat vlees zou moeten zitten daarom wilde ik wel een stukje proberen. Maar ik denk dat ik dan voorlopig ga beginnen met bibi of carnibest en dan een lammix ofzo. Hebben jullie nog andere ideeën misschien?

Heb trouwens gister nog een poging gedaan met een rauwe strot en tot nu toe lijkt het goed te gaan. Maar ja dat is toch ook weer rund en sowieso een wonder dat ze er geen last van kreeg. De vorige keer toen ik zoiets probeerde was het meteen weer mis.
Door Laura2004
#909637
Ik zou het bij jouw hond heel voorzichtig opbouwen, dus ik zou beginnen met kippennekken en daarna eventueel eendenekken en dan kan je opbouwen naar wat grotere botten, bijvoorbeeld een kipkarkas of eendenkarkas of konijn, pas als dat allemaal goed gaat zou ik beginnen met ribben en ik zou dan beginnen met lamsribben.
Door bianca1984
#909786
He,

Kippennekjes heeft ze al eens op, 2 kleine stuks en dezelfde avond spoot het eruit. Kip gaat echt niet, zelfs een ini mini stukje filet gaat al fout. Vind dat zelf erg raar omdat dat juist makkelijk verteerbaar is. Dus alles op basis van kip hoef ik niet te proberen. Misschien dat ze op eend anders reageerd, dat weet ik eigenlijk niet. En het is ook niet echt de bedoeling dat ik echt ga barfen. Maar ik wil wel eens ander soort vlees proberen voor naast haar voeding. En dan misschien later proberen met een klein bot of rib te beginnen maar dat is voor mij geen must.

Groetjes,

Bianca
Door Laura2004
#909811
[quote="bianca1984"]
He,

Kippennekjes heeft ze al eens op, 2 kleine stuks en dezelfde avond spoot het eruit. Kip gaat echt niet, zelfs een ini mini stukje filet gaat al fout. Vind dat zelf erg raar omdat dat juist makkelijk verteerbaar is. Dus alles op basis van kip hoef ik niet te proberen. Misschien dat ze op eend anders reageerd, dat weet ik eigenlijk niet. En het is ook niet echt de bedoeling dat ik echt ga barfen. Maar ik wil wel eens ander soort vlees proberen voor naast haar voeding. En dan misschien later proberen met een klein bot of rib te beginnen maar dat is voor mij geen must.

Groetjes,

Bianca
[/quote]
Dan nog moet je met beginnersbotjes beginnen, dus als ze allergisch is voor kip (net zoals mijn stafford) dan geef je eendennekken en zo bouw je het op naar grotere botten, dus daarna misschien een eendenvleugel, eendenpoot, karkas en als dat goed gaat pas een rib.

Ik moet je zeggen dat het bij mijn stafford ruim anderhalf jaar heeft geduurd voordat ze grote botten kon verteren, nu barft ze volledig en gaat het perfect met haar, ze eet alleen geen kip.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door