Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tigger
#97916
Hi :)
Gisteren heeft Beau al zijn maaltijden energique rauw gehad, en dat ging goed ;D!! Hij is niet in de diaree geraakt en ook niet overgegeven. Hij had vandaag een prima donkere compacte drol ;). Duzzz ik ben blij :-* . Zonet heb ik hem een lapje lamsvlees gegeven, en dat was wel ff wennen voor hem. Wist niet goed hoe die het op moest eten, er werd niet aldoor gekauwd; sommige stukken slikte hij in 1 keer door :-\. Maar hij vond het heeeeeeeeeeel erg lekker.
Gr,
vivian
Door qyan
#97931
[quote="tigger"]
Hi :)
Gisteren heeft Beau al zijn maaltijden energique rauw gehad, en dat ging goed ;D!! Hij is niet in de diaree geraakt en ook niet overgegeven. Hij had vandaag een prima donkere compacte drol ;). Duzzz ik ben blij :-* . Zonet heb ik hem een lapje lamsvlees gegeven, en dat was wel ff wennen voor hem. Wist niet goed hoe die het op moest eten, er werd niet aldoor gekauwd; sommige stukken slikte hij in 1 keer door :-\. Maar hij vond het heeeeeeeeeeel erg lekker.
Gr,
vivian
[/quote]

super!!! :D
de aanhouder wint he

gr wendy
Gebruikersavatar
Door Nitus
#97941
[quote="tigger"]
Hi :)
Gisteren heeft Beau al zijn maaltijden energique rauw gehad, en dat ging goed ;D!! Hij is niet in de diaree geraakt en ook niet overgegeven. Hij had vandaag een prima donkere compacte drol ;). Duzzz ik ben blij :-* . Zonet heb ik hem een lapje lamsvlees gegeven, en dat was wel ff wennen voor hem. Wist niet goed hoe die het op moest eten, er werd niet aldoor gekauwd; sommige stukken slikte hij in 1 keer door :-\. Maar hij vond het heeeeeeeeeeel erg lekker.
Gr,
vivian
[/quote]
Zo, dat is heel goed nieuws! Hartstikke fijn hoor. :D. Denk dat Beau ook wel blij is met de verandering van het menu ;).
Door tigger
#98114
Misschien een beetje stomme vraag; maar is rauwvlees minder verteerbaar en kan dat maag/darmstoornissen veroorzaken? ??? Zat net te surfen en zag een artikel staan van een dierenarts die dat noemde :-\ . Is natuurlijk een beetje een gevoelige plek bij mij vanwege Beau.
Gr,
vivian
Door Jolly
#98129
nee is geen stomme vraag, maar laat die Da maar uit zijn nek kletsen. Als een hond een goede kvv krijgt of een goed uitgebalanceerd zelfgemaaktte maaltijd dus Barf , dan is dit 10 keer beter verteerbaar dan brokken.
Laatst gewijzigd door Jolly op di 18 mei 2004, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#98181
[quote="tigger"]
Misschien een beetje stomme vraag; maar is rauwvlees minder verteerbaar en kan dat maag/darmstoornissen veroorzaken? ??? Zat net te surfen en zag een artikel staan van een dierenarts die dat noemde :-\ . Is natuurlijk een beetje een gevoelige plek bij mij vanwege Beau.
Gr,
vivian

[/quote]
Rauwvlees is juist veel beter verteerbaar voor een hond en je hond is het beste bewijs. Je hond poept nu mooie drollen heb je verteld, een hond die zijn eten niet goed verteerd kan nooit mooie drollen produceren.
Maar ik kan me voorstellen dat je schrikt als je leest dat een dierenarts zoiets schrijft. De meeste DA's hebben verstand van dieren en ziektes maar weinig DA's hebben verstand van voer, helaas.
Door laura
#98184
Ik vind het ook wel logisch dat een dierenarts daar geen verstand van heeft!

Een huisarts heeft toch ook niet veel verstand van voedsel?? Ik bedoel, daar zijn aparte mensen voor in de mensen wereld zeg maar.... dieetistes en weet ik wat niet meer!
Door qyan
#98199
[quote="tigger"]
Misschien een beetje stomme vraag; maar is rauwvlees minder verteerbaar en kan dat maag/darmstoornissen veroorzaken? ??? Zat net te surfen en zag een artikel staan van een dierenarts die dat noemde :-\ . Is natuurlijk een beetje een gevoelige plek bij mij vanwege Beau.
Gr,
vivian
[/quote]

vivian, laat die dierenarts maar lullen ;)
m'n eigen dierenarts voert zelfs vers naar volle tevredenheid.
als het zo slecht verteerbaar zou zijn, dan zouden onze honden nog meer ontlasting moeten produceren als honden die bonzo/pedigree of frolic te eten krijgen ;D
en ik zie toch echt iedere dag maar 2 halve kopjes op 1 kilo vlees. soms poept ie zelfs maar 1 x per dag een beetje.
op brokken leek het wel of hij meer poepte dan hij uberhaupt at op een dag :-X

voor wat betreft de maag/ darmstoornissen.
zoals verteld heeft qyan dit zo ongeveer 6 maanden chronisch gehad.
helemaal op vlees nu langer als een jaar verder, geen maag/ darmklachten meer gehad (behalve veroorzaakt door een visrus)

dus geen zorgen, lekker laten lullen en lekker doorgaan met voeren ;)
Door tigger
#98699
Het gaat nog steeds goed met beau :D. Hij poept maar 1 keer per dag en dat ziet er goed uit.Vind het nog steeds vreemd; voorheen poepte ie soms wel 5 keer op een dag. Iedere wandeling zit ik te kijken van : 'nou komt er nog wat??' Nee dus [haha]
Verder heeft ie vandaag 2 verse sardientjes gehad [en 1 viskop :(] Dat was een groots suc6! ;D
Hij is ook weer wat bijgetrokken, niet meer zo ingevallen. Dus ik ben blij! En Beau ook ;D
Door Nelly
#98945
[quote="tigger"]
Wist niet goed hoe die het op moest eten, er werd niet aldoor gekauwd; sommige stukken slikte hij in 1 keer door :-\. vivian
[/quote]Dat is juist goed, Vivian, een hondemaag is er nl. voor gemaakt om grote stukken vlees te verteren. :)
Door tigger
#99305
Hmmm de sardientjes van woensdag zijn toch niet zo goed gevallen :(. Hij heeft weer [gisteren en vandaag] wat niet zo stevige ontlasting, niet echt diaree. Het is ook licht bruin van kleur, maar hij poept wel 1 keer per dag. Hij stinkt ook erg uit z'n bek en laat verschrikkelijke winden :-X . Hij was gisteren ook erg suf, misschien dat het met elkaar samenhangt :-\.
Nou ja, heb vandaag heb ik het vlees maar weer licht gekookt.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door