Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door wilfred
#887057
Je bent natuurlijk helemaal vrij in jouw keuze, maar ik denk dat kant-en-klaar diepvries compleetmaaltijden op den duur ook schadelijk zullen zijn vanwege eenzijdigheid en synthetische vitamines. De oplossing is BARF. Wat houdt je tegen?
Door pallas
#887083
[quote="wilfred"]
Je bent natuurlijk helemaal vrij in jouw keuze, maar ik denk dat kant-en-klaar diepvries compleetmaaltijden op den duur ook schadelijk zullen zijn vanwege eenzijdigheid en synthetische vitamines. De oplossing is BARF. Wat houdt je tegen?
[/quote]

Ik dacht dat die nietin KVV's inzaten ???, in sommige wel een calsium preparaat.
Ik heb dan ook aleen maar in het begin cb gevoerd en toen ben ik gaan barfen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#887187
[quote="wilfred"]
Je bent natuurlijk helemaal vrij in jouw keuze, maar ik denk dat kant-en-klaar diepvries compleetmaaltijden op den duur ook schadelijk zullen zijn vanwege eenzijdigheid en synthetische vitamines. De oplossing is BARF. Wat houdt je tegen?
[/quote]
?????????
wordt er nu vertelt dat kvv ook niet goed is????
Volgens mij als je verschillende kvv merken afwisselt of zelf maar 1 merk geef nog altijd beter dan br*k.
maar nu wil ik wel weten waar je dat vandaan haalt dat kvv op den duur schadelijk zou zijn voor de honden.
Want naar mijn weten zitten in kvv's geen synthetische vit.
ellen
Door flin
#887223
[quote="wilfred"]
maar ik denk dat kant-en-klaar diepvries compleetmaaltijden op den duur ook schadelijk zullen zijn vanwege eenzijdigheid en synthetische vitamines.
[/quote]

kant en klaar uit de vriezer voor de hond/kat wil in dit geval zeggen;
goede verhoudingen van vlees/orgaan, calcium/of gemalen bot en miss nog wat groente voor de vezels...
wat wil je hier nog aan toevoegen dan?
vit. e zou iets kunnen verminderen na tè lange opslag in de vriezer, verder zitten alle voedingsstoffen voor een carnivoor in deze bevroren toestand van prooi-vlees en botjes

en eenzijdig? dat hangt maar net van 't jaargetijde af; 't zal rond de kerstperiode idd wel meer konijn- gans- hert- afval zijn... ;D

't blijft natuurlijk een afvalproduct van onze kieskeurige maatschappij, anders zou 't niet te betalen zijn...maar schadelijk?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#889070
[quote="flin"]
kant en klaar uit de vriezer voor de hond/kat wil in dit geval zeggen;
goede verhoudingen van vlees/orgaan, calcium/of gemalen bot en miss nog wat groente voor de vezels...
wat wil je hier nog aan toevoegen dan?
vit. e zou iets kunnen verminderen na tè lange opslag in de vriezer, verder zitten alle voedingsstoffen voor een carnivoor in deze bevroren toestand van prooi-vlees en botjes

en eenzijdig? dat hangt maar net van 't jaargetijde af; 't zal rond de kerstperiode idd wel meer konijn- gans- hert- afval zijn... ;D

't blijft natuurlijk een afvalproduct van onze kieskeurige maatschappij, anders zou 't niet te betalen zijn...maar schadelijk?

[/quote]

Hoe kom je daar nou bij. Of het nu januari of juni is, vlees/pens is een rundproduct en kip/rijst is een kipproduct net als dat lam/rijst een lamproduct is. En ik denk dat als je je goed verdiept in de soorten kvv dat die goede verhoudingen van vlees/orgaan, calcium/of gemalen bot en miss nog wat groente voor de vezels... je ook nog wel eens flink tegen zouden vallen.

Neemt niet weg dat ik kvv boven brokken prefereer. Maar op één paard wedden zou ik never nooit meer doen.
Door flin
#889089
[quote="Angelique"]
Hoe kom je daar nou bij. Of het nu januari of juni is, vlees/pens is een rundproduct en kip/rijst is een kipproduct net als dat lam/rijst een lamproduct is. En ik denk dat als je je goed verdiept in de soorten kvv dat die goede verhoudingen van vlees/orgaan, calcium/of gemalen bot en miss nog wat groente voor de vezels... je ook nog wel eens flink tegen zouden vallen.

Neemt niet weg dat ik kvv boven brokken prefereer. Maar op één paard wedden zou ik never nooit meer doen.
[/quote]


hoe ik daar bij kom:

't zal ook wel de benaming compleet (of was't nou kompleet?) die dit
impliceerd  idd, dat de verhoudingen  redelijkerwijs ok zijn...


dat neemt niet weg dat de gemiddelde oet-ul (alleen ik?)
kant en klaar (dus zonder de k of c van compleet) leest als:
alle (niet verkeerd overigens)
afval en overschot van datgene,  in 't betreffende jaargetijde ...
(weinig ganzelever, deze tijd...)

tenzij aangegeven op de verpakking...
(zijn daarom de plakkertjes altijd zo onvindbaar, met productie datum, inhoud etc?)

de vlees /en andere verhoudingen in de kcomlete samengestelde vries voeders,
werd mij overigens pas duidelijk, na erop gewezen te zijn via dit forum...
dit staat nl niet op de verpakking aangezien dit wisselt...


dan nog..alles beter dan brrrok, en vooral zelf blijven nadenken :)
Door roefus
#889091
[quote="flin"]

hoe ik daar bij kom:

't zal ook wel de benaming compleet (of was't nou kompleet?) die dit
impliceerd  idd, dat de verhoudingen  redelijkerwijs ok zijn...


dat neemt niet weg dat de gemiddelde oet-ul (alleen ik?)
kant en klaar (dus zonder de k of c van compleet) leest als:
alle (niet verkeerd overigens)
afval en overschot van datgene,  in 't betreffende jaargetijde ...
(weinig ganzelever, deze tijd...)

tenzij aangegeven op de verpakking...
(zijn daarom de plakkertjes altijd zo onvindbaar, met productie datum, inhoud etc?)

de vlees /en andere verhoudingen in de kcomlete samengestelde vries voeders,
werd mij overigens pas duidelijk, na erop gewezen te zijn via dit forum...
dit staat nl niet op de verpakking aangezien dit wisselt...


dan nog..alles beter dan brrrok, en vooral zelf blijven nadenken :)







[/quote]

heb jij dan kvv's ontdekt die seizoensgebonden zijn?
en bestaat er ganzenlever als afvalproduct?  :o
Door flin
#889100
[quote="roefus"]
heb jij dan kvv's ontdekt die seizoensgebonden zijn?
en bestaat er ganzenlever als afvalproduct?  :o
[/quote]

ik heb 't oa (!) in bovenstaande over de gevroren voeders,
waar idd geen sticker met productiedatum/inhoud (meer?) opzit
'k ga niet zover om 't microscopisch te onderzoeken,
en 'k beweer ook niet dat 't (kwa voedingsstoffen) niet goed zou zijn,
'k kan me alleen heel goed voorstellen,
dat 't afval seizoens gebonden is
Gebruikersavatar
Door Angelique
#889175
[quote="flin"]

hoe ik daar bij kom:

't zal ook wel de benaming compleet (of was't nou kompleet?) die dit
impliceerd  idd, dat de verhoudingen  redelijkerwijs ok zijn...


dat neemt niet weg dat de gemiddelde oet-ul (alleen ik?)
kant en klaar (dus zonder de k of c van compleet) leest als:
alle (niet verkeerd overigens)
afval en overschot van datgene,  in 't betreffende jaargetijde ...
(weinig ganzelever, deze tijd...)

tenzij aangegeven op de verpakking...
(zijn daarom de plakkertjes altijd zo onvindbaar, met productie datum, inhoud etc?)

de vlees /en andere verhoudingen in de kcomlete samengestelde vries voeders,
werd mij overigens pas duidelijk, na erop gewezen te zijn via dit forum...
dit staat nl niet op de verpakking aangezien dit wisselt...


dan nog..alles beter dan brrrok, en vooral zelf blijven nadenken :)







[/quote]

Ik heb al een boel pakjes kvv in de hand gehad....zo'n beetje alle normale merken, maar ik heb nog nooit te maken gehad met onvindbare plakkertjes e.d.
Het is een wettelijke verplichting voor de fabrikant om een deugdelijk leesbaar etiket op een product te plakken, met daarop globaal de inhoud, de THT-datum en de afkomst.
Bij prakjes waarop dit niet te vinden is mag je dan ook wat mij betreft grote vraagtekens zetten, dat mag je dan zien als onberekenbaar knutselwerk.
Door sonia
#896039
Zelf geef ik het alledrie, barf, brok van prins en kvv van verschillende merken en eigenlijk mag ik niet klagen, honden zien en doen het goed erop, waarom ik van alledrie geef, omdat brok mee kan op reis en het niet verleert mag worden dit te eten en barf niet gemakkelijk te vinden is in belgie en zelf niet uren wil rondrijden om te gaan zoeken, dus wat ik kan vinden in supermarkt vries ik in en dat krijgen ze dan 2 keer per week meestal is dat vleesribben van een of ander dier of een schenkel, kvv omdat het goed is en ze het lekker vinden en soms voeg ik dan eens wat soep van mezelf erbij of beetje rijst of spagetyslierten, een eitje, soms wat vis, denk dat ze zo genoeg variatie binnenkrijgen.

Geef ik alleen brok of kvv eten ze na paar dagen ook niet meer goed,
daarom ook die afwisseling.

Als je hond stinkt uit haar bek kan ook komen door haar tanden, misschien eens aten chekken door de dierenarts
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#896416
[quote="sonia"]
Zelf geef ik het alledrie, barf, brok van prins en kvv van verschillende merken en eigenlijk mag ik niet klagen, honden zien en doen het goed erop, waarom ik van alledrie geef, omdat brok mee kan op reis en het niet verleert mag worden dit te eten en barf niet gemakkelijk te vinden is in belgie en zelf niet uren wil rondrijden om te gaan zoeken, dus wat ik kan vinden in supermarkt vries ik in en dat krijgen ze dan 2 keer per week meestal is dat vleesribben van een of ander dier of een schenkel, kvv omdat het goed is en ze het lekker vinden en soms voeg ik dan eens wat soep van mezelf erbij of beetje rijst of spagetyslierten, een eitje, soms wat vis, denk dat ze zo genoeg variatie binnenkrijgen.

Geef ik alleen brok of kvv eten ze na paar dagen ook niet meer goed,
daarom ook die afwisseling.

Als je hond stinkt uit haar bek kan ook komen door haar tanden, misschien eens aten chekken door de dierenarts
[/quote]

Denk je echt dat jouw hond niet meer weet hoe hij brokken moet eten ???
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#896485
Nou Indy lust ze nog steeds hoor  :-\

Laatst gooide ik met m´n duffe kop de propalin voor Sita over de portie van Indy. Sita had geluk die kreeg 600 gram vlees ipv 200, maar Indy stond toch wat beteuterd te kijken nadat hij z´n muizehapje op had. Toen heb ik hem maar een bakkie FF gegeven  :-X , hij vond het heerlijk  :-X Lekker hè, pizza met vitaminepillen, zei ik nog tegen hem  ;D
Verder krijgt hij nooit brokken hoor......
Door Noes
#908283
Als je hond uit zijn bek stinkt, kan het zijn dat hij last van tanden heeft of maag. In geval van maag, zou ik ook van voer wisselen. Moet wel zeggen dat mijn honden juist last kregen van ander voer en door CB verdween de klacht, maar eigenlijk alleen door de eendversie.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door