Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door sylvia
#90792
Wassen en met een krachtige fohn uitfohnen is de beste manier om van die dode vacht af te komen bij vachten die niet geplukt mogen worden.Zo komt bij mijn amerikanen ook het dode haar uit de lange vacht zonder hem te slopen.Geen mens die met een coatking aan mijn honden komt.
Door Annemieke
#90838
Visolie en wassen doe ik al. maar fohnen heb ik nog nooit gedaan. Dat kan ik ook wel eens proberen!!! Moet ik hem dan borstelen tijdens het fohnen????? Ik zie ok dat hij heel veel korte haartjes in zijn vacht heeft zitten, hij zit midden in zijn vachtwissel. Nu kan dat bij beardies op verschillende manieren, zijn zusje laat bijvoorbeels alle puppieharen los en heeft nu een hele korte vacht. Bij Flint groeit alles gewoon door met het gevolg dat hij nu kort en lang door elkaar heeft. Maar dat puppiehaar moet er wel uit. Waarschijnlijk irriteert hem dat gewoon. Ik heb een maand of 2 terug al een keer 2 vuilniszakken vol met oude rommel eruit gehaald maar ik geloof dat het tijd wordt dat hij nog een keer flink gestripped wordt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#90839
ja als je hem droog fohnt doe je hem waar de luchtstroom van de fohn is met de windrichting mee borstelen.(fohn niet te heet)
Door Lupa
#90840
en bij de trimmer hebben ze een blazer, dan zijn alle losse haren weg.
ik denk dat je bij je hond ook niet echt ver komt met een gewone fohn
Door Annemieke
#90841
[quote="Lupa"]
en bij de trimmer hebben ze een blazer, dan zijn alle losse haren weg.
ik denk dat je bij je hond ook niet echt ver komt met een gewone fohn
[/quote]

Hahahaa nee kan mij hema fohntje dat niet aan denk je????
Ik zal weleens de trimmer bellen voor een grote beurt!!!
Bedankt allemaal!!!
Door Lupa
#90844
ik denk het niet, je heb puppyvacht en dat zit tussen de volwassen vacht, je moet ook oppassen dat je juist door het fohen geen klitten gaat veroorzaken, dan ben je nog verder van huis.
je moet een krachtig blazer hebben en een goeie trimster. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#90948
[quote="Lupa"]
ik denk het niet, je heb puppyvacht en dat zit tussen de volwassen vacht, je moet ook oppassen dat je juist door het fohen geen klitten gaat veroorzaken, dan ben je nog verder van huis.
je moet een krachtig blazer hebben en een goeie trimster. ;)
[/quote]
ja das wel fijner,ik zelf heb wel eens mijn haar gefohnt met mijn trimmersfohn toen mijn eigen fohn stuk was :o
mijn haar was toen lang en ik zag eruit als kate bush met een zeer slechte haardag ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op di 04 mei 2004, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jeanne
#91216
[quote="Paul_Barte"]
Desnoods je hond wassen met een goede shampoo en warm water. De shampoo 10 minuten in laten trekken en vervolgens heel goed uitspoelen eveneens met warm water...................je wilt niet weten hoeveel losse haren er in je putje zitten ;)
[/quote]
goedzo paul ;)
Eerst laten weken in de shampoo zeg ik altijd, en dan vliegen de haren je om de oren als ik met de blower ga drogen ;D
Heb je mijn plafond daarna wel eens bekeken in de salon :-\
Door jeanne
#91219
Ik zou ook geen coatking op een beardie gebruiken hoor!
Maar bij een bouvier werkt ie wel weer prettig
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door