Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door qyan
#5810
het vlees voor ´s ochtends leg ik een dag van te voren in de ijskast.
meestal rond een uur of 11/half 12
het vlees zet ik vervolgens de volgende dag buiten de ijskast om 6 uur ´s ochtends.
als ik om half 11 uit mijn werk kom ga ik qyan uitlaten en daarna kan hij eten.
vlees voor ´s avonds leg ik meestal rond een uur of 5 in de ijskast en de volgende dag dus om een uur of half 4 buiten de ijskast.
Door Rayis
#5811
Hier staat het soms wel eens een dagje of nog iets langer ....  :-[ in de koelkast.

Hoe lang kan je het bewaren in de de koelkast?
Door Janet
#5812
Hier staat het soms wel eens een dagje of nog iets langer ....  :-[ in de koelkast.

Hoe lang kan je het bewaren in de de koelkast?
Na ontdooien is het nog ca. 48 uur houdbaar in de koelkast.
Door sylvia
#5813
Na ontdooien is het nog ca. 48 uur houdbaar in de koelkast.
en dan gooi je het in een kuil want dan rijpt het en kun je het nog voeren....of snap ik het nou niet  ;D
roger...help
Door roger
#5814
>>en dan gooi je het in een kuil want dan rijpt het en kun je het nog voeren....of snap ik het nou niet  ;D
roger...help>>


Als ik voor twee drie dagen ineens uit de vriezer haal gaat het ingevroren in de kuil, dat ontdooid daar ook  ;D ;D ;D

Pens kan je ook lang goed houden in een vat onder water, zo deed ik het vroeger toen ik thuis niks te zeggen had en van mijn vrouw niet binnen mocht met "stinkpens"
Tref je een dubbel doel, pens voor je hond en vloeibare mest voor je planten.
Daarmee wil ik nu nog niet beweren dat ik nu iets te zeggen heb thuis , maar ik heb wel een aparte diepvries voor mijn honden.


Gr.
Roger
Door oebaya
#5815
Persoonlijk prefereer ik ontdooien buiten de koelkast. Ook dingen voor mezelf die moeten ontdooien zet ik er buiten. Tegen vliegen die hier in het boerenland helaas meestal wel aanwezig zijn, gaat er wel een doek over. Sommige bacterieën groeien nl. harder in de circa 6 graden waarop koelkasten zijn ingesteld, dan op een temperatuur daar boven.
Door Nelly
#5816
Ik haal het eten voor de honden om ca. 5 uur 's middags uit de vriezer, en ontdooi het buiten de koelkast. Ze krijgen  dan de volgende dag om ca. 13.00 uur bijna de helft, de rest om ca. 17.00 uur. Dan is het dus 12 uur buiten de vriezer.. Moet er wel bij zeggen dat mijn keuken op het noorden ligt en dus erg koel is. Maar ik begrijp eigenlijk niet waarom jullie je zo'n zorgen maken om een bacterietje in het vlees voor de honden. Honden kunnen daar nl. heel goed tegen hoor, veel beter dan mensen, ze vinden het meestal zelfs lekker. Zolang het vlees maar rauw is. Gekookt of gebraden vlees dat bedorven is kan wel ziekmakend zijn voor honden, maar dat is hier niet van toepassing want we voeren immers allemaal rauw... ;D ;)
Door nancy
#5817
Ik ga zelf Carnibest natuurmix voeren aan mijn pup (die ik - eindelijk- mag ophalen donderdag a.s  :D  :D ;D. !)  Op de website van Carnibest  staat  dat het versvoer nog 2 dagen houdbaar is in de koelkast, maar toen ik Corinna, de woordvoerster van Carnibest er nog eens naar vroeg per email, zei ze dat het eigenlijk minstens 3 dagen houdbaar is in een afgesloten bakje in de koelkast.  En zelfs na 3 dagen zou het vlees ook nog niet bedorven zijn en goed eetbaar voor de hond, maar je moet natuurlijk ergens een grens stellen, zeker als fabrikant.  Dit zal voor gewoon vers vlees dus ook wel gelden. Voor mij is dit overigens erg handig want ik hoef hierdoor geen vriezer aan te schaffen maar kan gewoon 2 a 3 keer in de week naar de Rijnstraat in A'dam fietsen voor een verpakking Carnibest (klein hondje gelukkig  ;)). Ben overigens erg blij met alle informatie die ik nu al van jullie forum afgehaald heb. Complimenten hoor !
Door sylvia
#5818
het klopt inderdaad carnibest is in de koelkast langer houdbaar dan 2 dagen  :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door