Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cora
#836269
Koelelementen kun je in een haven vaak wel ergens in een vriezer kwijt
Misschien in friesland of langs het IJsselmeer, maar niet waar wij varen, helaas. Het is anders dan met kamperen.
ik weet niet in hoeverre jouw honden gewoon zijn van te barfen ?
Ze moeten nog van de brokken af, ik ben aan het bekijken hoe ik dat ga aanpakken en wil eerst info verzamelen. Ik denk aan kvv met af en toe wat kluifwerk. Maar ik wil zo min mogelijk granen in hun voeding.
Gemalen groenten (rauw en gekookt) krijgen ze al, daar doe ik ook knoflook, een scheutje olijfolie en soms wat kikkererwten of kidneybonen door voor de vezels. Ze krijgen een multivitamine, visolie en de oudste een glucosamine/chondroitine pil.

Joke, die vetconcept lijkt me een goede vakantie oplossing voor als ik ze geen kvv kan geven, bedankt voor de uitgebreide info.

Groetjes,

Cora
Door Peet
#836317
Waarom neem je niet wat kvv mee in een koeltas (tip: verpak de kvv in een laag aluminiumfolie, dat isoleert goed), en dan voor de rest van de tijd Nature Diet?

Nature Diet is een soort blikvoer, maar wel van betere kwaliteit dan Chappie of Bonzo. En mijn honden gingen er niet van aan de race.
Door Cora
#836368
Natuurlijk zal ik ze zoveel mogelijk kvv geven. Over nature diet lees ik op deze site verschillende ervaringen. Zowel positief als negatief.
Door Borke
#837883
Als ik kvv voerde en ik kon niet genoeg meenemen/bevroren houden tijdens de vakantie, dan zou ik voor de vakantie de honden zo nu en dan kip geven, starten met vleugeltjes of kipkarbo's of poten.
Eerst de botjes wat inhakken en zien dat ze het goed kauwen en dan een halve kip, vleugels, poten enz.
Zodat je zeker weet dat ze het lusten en kunnen eten.

Dan nam ik zoveel mogelijk kvv mee en ging voor de dagen erna in de supermarkt kip kopen, dat kan je overal krijgen en dat is niet belachelijk duur.
Door Cindy de Wolf
#837941
Nou in Frankrijk was de kip dit jaar toch erug duur, ik betaalde zo'n 6 euro pkg voor de kip.

Ik neem meestal zo'n 30kg kvv mee en dat is goed voor 10 dagen. Dit gaat in een speciale grote koelbox die kan koelen tot -20 onder de omgevingstemperatuur, dus dat houdt het wel die 10dagen en als we langer weg blijven koop ik idd in de supermarkt vlees/botten. Ik zorg dan wel dat er genoeg KVV voor Jesse is omdat die absoluut geen barfer is.
Door dorinekok
#848786
[quote="Cora"]
Dorine, bedoel je met steriliseren koken? Net zoals je groenten weckt?

Groetjes,

Cora
[/quote]

Sorry dat ik niet gereageerd heb want ik keek eigenlijk nooit bij het gedeelte over kvv. Maar ik zie nu dat de kvv-ers ook gewoon barfen en dat de vragen erover ook over barfen gaan.
Maar inderdaad: dat bedoel ik: Vlees in een pot doen en dan de pot in een grote pan (koud!) water zetten. vuurtje stoken en als de boel kookt, dan nog 3 uur laten koken. Dan vuurtje uit en alles in de pan af laten koelen. Je kunt het steriliseren of wekken noemen. Maar goed, je geeft dan geen rauw meer en met botten zou ik het zeker niet doen. Maar misschien kun je voor de afwisseling, en als je nog vlees hebt liggen thuis, best af en toe een potje open maken voor je hond. Gewoopn leuk als experiment. En beter dan brok. Je kunt ook vlees drogen en meenemen. (maar dat werd al gezegd geloof ik)
En als je pas in de zomer gaat heb je nog tijd genoeg om het allemaal voor te bereiden. Dan is het ook niet zo veel werk.
Door dorinekok
#852815
graag gedaan.
Ik schrijf namelijk net ergens anders dat er binenkort voor ons een varken geslacht wordt en dan is er ook vlees bij dat gewekt wordt: bijvoorbeeld de pate maar ook schenkel. Dat is het kniestuk en wordt gewoon in zijn geheel in een pot gedaan. Voor ons mensen wel met zout en peper en kruiden erbij. Na het steriliseren heb je een lekkere gelei en wat vet dat er uit getrokken is. Blijft eeuwig goed...
Dus als je bv heel veel vlees gewoon hebt liggen zou je het voor vakantie gevallen kunen steriliseren. Maar goed, dan is het geen barf meer he! maar altijd nog beter dan brok.
succes
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door