Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ~anna~
#87140
[quote="laura"]
Je hebt toch ook van die staven rodi??? Die worden buiten de koelkast bewaard. Ik heb geen idee of dit wat is....

Ik heb ze eens bij europatuin zien liggen.

Als dit goede kwaliteit is is het natuurlijk ideaal voor op vakantie!
[/quote]Ik heb hier een doos staan voor de training ik heb er ook geen moeite mee :P ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#87151
[quote="laura"]
Tja, kun je vacuum verpakt vlees dan buiten de koelkast/ vriezer bewaren???? ik heb dat normaal nooit!!!

[/quote]

Mijn moeder deed dat met de vakanties met gehaktballen, maar dat was natuurlijk gebraden vlees. Met rauw weet ik het niet. Maar is een koelbox anders geen idee? Je neemt het dan in bevroren toestand mee, dan kun je het heus wel 2 tot 3 dagen goed houden hoor. Zeker als je ook nog een koelkastje hebt.
Laatst gewijzigd door Nitus op ma 26 apr 2004, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Rebel
#87172
[quote="Lupa"]
je kan het 2 dagen bewaren(in de koelkast).
kun je niet daar bij de supermarkt iets van rodi of zo vinden? voor 2 dagen .
anders als je perze brok wilt blijven geven zou ik een eerlijk brok zoeken.
Nutro of farmfood, of canidae dat zijn wel redelijke brokken
[/quote]

Nou, ik wil niet persé brokken bijven geven (ik heb ze overigens vanaf dag 1 nog niet gegeven aan Rebel)
Maar hij moet toch wat eten hé ook zonder vriezer ;)
Ik zou nog aan de campingeigenaar kunnen vragen of hij het een probleem als hij een klein plekje over heeft in zijn vriezer om wat te bewaren.
Ik heb al geïnformeerd of ze Energique verkopen in de buurt en er is inderdaad in Boxmeer een dierenzaak waar ze het verkopen :)
Ik zat ook nog te denken of het vlees langer houdbaar is als ik het in bevroren vorm vacuum verpak, maar 2 dagen houdbaar in de koelkast kom ik al een eind mee! ;)

Groeten, Anja
Laatst gewijzigd door Rebel op ma 26 apr 2004, 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Janet
#87218
Ik zou die rodi-worsten helemaal niet nemen, of, zoals Balupa, alleen als beloning tijdens de training. Het is een soort paté, nogal uitgekookt en met een smaakversterkertje er bij.

Als je alleen het weekend (of iets langer) naar de camping gaat, neem dan een koelbox mee. Vrieselementen er in en wat plakken energique. Desnoods datgeen wat je op dat moment nog niet gebruikt vacuüm verpakt, in alu-folie en alleen dat wat je gebruikt haal je er uit. Kun je het best een paar dagen uithouden.
Door ~anna~
#87249
[quote="Lupa"]
naar mijn idee zijn die worsten niet luchtvrij verpakt.
ze zijn gewoon verpakt.
[/quote]Gesteriliseerd zal het wel zijn en dan luchtdicht verpakt.Het is helemaal geperst want als er lucht bijkomt bederft het als het open is moet je het in de koelkast bewaren en op kamertemperatuur geven.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#89919
[quote="alies2"]
Ik kreeg laatst een puppypakket waarin ook een versvlees voeer van naturediet of zo iets, hoefde ook niet in de vriezer.
Alies
[/quote]

Naturediet is gekookt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#90023
[quote="Nitus"]
[quote="alies2"]
Ik kreeg laatst een puppypakket waarin ook een versvlees voeer van naturediet of zo iets, hoefde ook niet in de vriezer.
Alies
[/quote]


[/quote]

Alles wat buiten de koeling houdbaar is ,is niet vers
Laatst gewijzigd door sylvia op za 01 mei 2004, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Door alies2
#90223
Ik herinner me nu dat het gestoomd was, het rook naar blikvoer en dat vind ik vreselijk stinken. Ik knip nog liever een lap vuile pens in stukken.
Alies
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door