Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Karin.K
#825004
Kruimel, nee het tekort wordt juist aangevuld door het natuurvoer. Zij is er mee eens dat brokken in feite fastfood is. En dat het heel goed is om daarom over te gaan op natuurvoer. Of in mijn geval dit nu aan te vullen door natuurvoer.
En een beetje rijst kan voor een keertje geen kwaad.
Ik ga nu echt haar advies opvolgen, temeer omdat ze juist voorstander is van natuurvoer en het zelf voor haar honden ook gebruikt. En het is geen infectie.

En Sheila heeft vanaf gisteren geen diaree meer gehad, dus ze haar darmen komen nu weer tot rust.  :) 
Door Kuszco
#825531
Hoi Karin. Ik hoop dat het snel beter gaat.
Zelf heb ik twee labradors. Anderhalf jaar geleden ben ik bij beiden overgestapt op CB. Lotje krijgt eend-rijst en sinds kort ook kip. dat bouw ik allemaal heel langzaam op omdat zij een allergie heeft.
Zita is altijd een hond geweest die snel aan de slinger was. Daarom ben ik bij haar heel geleidelijk overgestapt. Ik heb er ong. 2 weken over gedaan tot ze op CB-light stond. Toen ben ik met de gewone CB begonnen. maar verder dan half half kom ik nooit,ze krijgt er ook diarree van.
Momenteel krijgt ze ook kip en ze krijgen er allebei probiotica bij(solgar advanced multi dophilus) 1 capsule per dag.
Ik maak het vlees voor 24uur klaar in de ijskast en zet de bakjes een half uur in warm water. ideaal. Beter voor hun maag want anders wordt er gespuugd hier.
Ik geef het vlees nooit koud. Als alles bij jullie rustig is moet je langzaamaan gaan opbouwen neem er de tijd voor ,maar geef brokken en KVV niet samen. Minstens 8 uur ertussen. Zorg wel dat je al een tijdje met de probiotica bezig bent voordat je overstapt.
Jij kunt nu nog even terug naar brokken,bij mij moest het meteen lukken omdat Zita epilepsie kreeg en ik ervan overtuigd ben dat dat met de brokken te maken had.Ik wens je heel veel succes.
Je moet ook niet bang zijn voor ontgifting want dat zal ze zeker gaan doen. Bij ons was er haaruitval,slijm bij ontlasting,geirriteerde ogen en oren. Dat heeft enige weken geduurd,de haaruitval iets langer. Maar mijn honden zijn zo veranderd. Braken doen ze vrijwel nooit meer,diarree ook nog heel minimaal,hun vacht is mooi,de allergie bij Lotje is aanzienlijk verbeterd,ze heeft een mooie vacht gekregen. Het is de moeite allemaal zo waard.
Hou je ons op de hoogte?
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Karin.K
#825663
Hoi Liliane,

Sheila heeft gelukkig weer gewone ontlasting. Het antibiotica kuurtje moet ik nog even afmaken want het is even behoorlijk heftig geweest voor haar. Er was irritatie ontstaan in haar darmen door al die diaree.

En dadelijk ga ik weer beginnen met Light CB. Ik doe het heel rustig aan want wil het niet meer meemaken zoals afgelopen week.
En misschien blijft het voorlopig wel bij brokken afgewisseld met een paar dagen CB. En dan 8 uur ertussen. Gaat dat goed dan kan ik volledig overgaan op CB.
Fijn om te lezen dat Zita herkenbare problemen had dus krijg ik weer wat vertrouwen dat het ook goed kan gaan mits je maar rustig aan doet.

Ik hou jullie zeker op de hoogte.  :)

groetjes Karin 
Door Kuszco
#826179
Hoi Karin,
Je kunt de probiotica die ik gebruik op internet bestellen,online op meerdere adressen. Ik gebruik dus solgar advanced multi dophilus. Even intikken op google en je krijgt zo alle adressen.
Ik weet niet of je dit merk overal kunt krijgen verder. Hier is dat in ieder geval niet zo makkelijk.
Je hebt het wel vrij snel in huis moet ik zeggen.
Veel succes groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Karin.K
#829405
Hoi Nynke,
Wat bijzonder attent van je dat je informeerd. :)

Na alles hier op het forum nog eens uitgeplozen te hebben heb ik besloten om Sheila weer Carnibest te gaan geven. te beginnen met een paar dagen in de week.
Dat betekend s`morgens gewoon haar brokken en 8 uur later CB Light. En dan maar 125 gram. Ik heb het geserveerd op kamertemperatuur en dit gaat goed. Ze krijgt vandaag voor de derde dag.
Wel raar is dat is de afgelopen nacht binnen geplast heeft, dit heeft ze nog nooit gedaan.
Kan zijn dat ze gewoon erge nood had, gisterenavond laat is ze nog uitgeweest, maar goed, ik zie niet het verband met CB.

Ik ga dus langzaam opvoeren, maar dan echt heel langzaam. En dan ga ik gelijk bestellen voor onze drie katten, om ook deze CB te gaan voeren.

Dus tot nu toe gaat het goed Nynke, bedankt  ;)
Door Karin.K
#834163
Hoi allemaal,

Even een up-datje.
Sinds 22 september krijgt Sheila dus weer Carnibest. S`morgens haar brokken en s`avonds CB, nu eend-rijst. Dit gaat goed en haar ontlasting is normaal. Ze krijgt gewoon een rolletje CB van 250 gram. Ben begonnen met de helft geven.
Nu heb ik probiotica gehaald bij de apotheek. Aciforce van A. Vogel. Maar weet niet goed hoe ik dan moet gebruiken. Ik heb nu een zakje door haar CB gedaan. Voor mensen staat dat je een sachet moet oplossen in water en ruim voor de maaltijd geven.  Is het toch goed om het door haar eten te geven? Ik denk dat ze het anders niet op eet.

Heel rustig aan wil ik dadelijk helemaal overgaan op CB. Al moet ik zeggen dat ik er wel een beetje huiverig voor ben en niet zie zitten als ze weer aan de race gaat. Dus zo ga ik nog even door.

Hoe gebruiken jullie de probiotica?

groetjes Karin 
Door Barrak
#834187
De probiotica kun je door het voer geven, let wel op dat je er eventueel wat water doorheen doet zodat het geen droge poeder is. Hou wel de kinder dosering aan dit is meestal de helft van de dosering van volwassenen. Nog even een vraagje, is het plan om uiteindelijk helemaal over te gaan op kvv? Want als je nu probiotica geeft en de ontlasting is goed dan is dit misschien het moment om helemaal over te gaan.
Door Karin.K
#834193
Ja helemaal waar Barrak, maar ik heb al eerder geschreven dat ik het heel rustig aan wil doen omdat ik niet echt goede ervaringen (en dat is nog zwak uitgedrukt  ;)) had met meteen overgaan. Dus ik kijk het liever nog even aan.

Oeps!....ik had  net wel het hele zakje er doorheen gedaan. Had ik het nou maar eerst gevraagd  :o 
Laatst gewijzigd door Karin.K op di 02 okt 2007, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#834196
[quote="Karin.K"]
Ja helemaal waar Barrak, maar ik heb al eerder geschreven dat ik het heel rustig aan wil doen omdat ik niet echt goede ervaringen (en dat is nog zwak uitgedrukt  ;)) had met meteen overgaan. Dus ik kijk het liever nog even aan.

Oeps!....ik had  net wel het hele zakje er doorheen gedaan. Had ik het nou maar eerst gevraagd  :o 
[/quote]

Een heel zakje in plaats van....? Is een heel zakje de volwassen dosering? Voor een keer kan het geen kwaad volgens mij hoor, zeker gezien het feit dat je hond niet heel klein is (toch?)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door