Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door esther
#84753
Hoi,

Ik heb nog lang geen pup maar ik ben me voorzichtig toch al een beetje aan het voorbereiden voor een eventuele tweede hond. Dit zal dan een ausralian sheperd worden. Ik vroeg me af hoe je een pup die bij de fokker brokken krijgt, het beste op versvlees kan zetten. Voor mijn honden nu (woon nog thuis binnenkort niet meer en 1 gaater maar mee) voer ik bibi aan de hand van de 20-30 regel. Dit gaat perfect als zit me border wel aan 40 gram per kilogram. Nu vroeg ik me af hoe je dithet best voor een pup kan berekenen.
Door crutz
#84769
[quote="esther"]
Hoi,

Ik heb nog lang geen pup maar ik ben me voorzichtig toch al een beetje aan het voorbereiden voor een eventuele tweede hond. Dit zal dan een ausralian sheperd worden. Ik vroeg me af hoe je een pup die bij de fokker brokken krijgt, het beste op versvlees kan zetten. Voor mijn honden nu (woon nog thuis binnenkort niet meer en 1 gaater maar mee) voer ik bibi aan de hand van de 20-30 regel. Dit gaat perfect als zit me border wel aan 40 gram per kilogram. Nu vroeg ik me af hoe je dithet best voor een pup kan berekenen.
[/quote]

heb Umi gelijk op dag 1 (savond toen we uit Frankrijk thuis kwamen dus) op de bibi natuurmix overgezet zonder problemen
heb de eerste dagen niet echt adhv gewicht gevoerd, maar op t oog, toen ze voor haar 1ste controle (2 dagen later, gewoon ff check-up) naar de DA ging heb ik haar gewogen en savonds gekeken hoeveel ik haar voerde, bleek dus aardig overeen te komen met ong 50 gr per kilo, heb haar de eerste weken op het oog gevoerd, dus kijkende naar hoe "dik" ze was en hoeveel ontlasting er uit kwam, vanaf een maand of 4 ben ik het gaan wegen, ze is nu ong 20 kilo en krijgt 700 gram per dag (1x 300 en 1x 400)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#84788
[quote="esther"]
Hoi,

Ik heb nog lang geen pup maar ik ben me voorzichtig toch al een beetje aan het voorbereiden voor een eventuele tweede hond. Dit zal dan een ausralian sheperd worden. Ik vroeg me af hoe je een pup die bij de fokker brokken krijgt, het beste op versvlees kan zetten. Voor mijn honden nu (woon nog thuis binnenkort niet meer en 1 gaater maar mee) voer ik bibi aan de hand van de 20-30 regel. Dit gaat perfect als zit me border wel aan 40 gram per kilogram. Nu vroeg ik me af hoe je dithet best voor een pup kan berekenen.
[/quote]

Een zo'n jonge pup kun je zo overzetten op vers. Op dag 1 laat je de hond nog even zijn oude voer eten in het kader van "niet z'n hele leven in één dag omgooien"
De volgende dag geef je 'm gewoon vers. Op de bIb verpakking staat aangegeven hoeveel je 'm per dag moet geven, dat zal zo rond de 50 gram per kg lichaamsgewicht zijn. Dit zijn richtlijnen, dus als die afvalt dan geef je meer, groeit die dicht dan doe je wat minder.
Door SemBo
#84992
He Es ;)

Toen Raya bij mij kwam heb ik haar vanaf dag 1 vers gegeven. Ze was toen 4 maanden oud en woog 10 kilo. Volgens de puppierichtlijnen heb ik haar 50 gram per kilogram lichaamsgewicht gegeven en dit verdeeld over 3 x per dag. Ik heb dus werkelijk geen idee wat ze daar in La Palma voeren maar ik vermoed goedkope brokkenmeuk??? Raya heeft vanaf dag 1 heerlijk gegeten en ik heb geen problemen zoals diaree, overgeven of iets dergelijks meegemaakt.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#84995
Toen ik Donna ging halen in Frankrijk heeft ze bij thuiskomst direkt Carnibest gekregen,dus vanaf de dag dat ze gehaald is direkt overgezet,en geen probleem.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door