Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door H@ns
#820369
Ben het helemaal met je eens Kruimel maar tussen goed in het vlees en te vet zit uiteraard nog al wat en natuurlijk heeft een magere hond minder kans op gewrichtsproblemen maar daar staat tegenover dat hij wel voldoende voedinsstoffen binnen moet krijgen.

Hij krijgt nu 500gr KVV  vlees/pens per dag in een keer (sávonds) en de laatste dagen eet hij het op(afkloppen op hout)

wat betreft de kippenekken dat gaan we nog proberen.

bedankt allemaal voor de adviezen.

groeten Hans
Door fokje
#820387
hoi

ik heb zelf dus een berner van 1 1/2 jaar en die eet wat dat betreft heel goed hij is nu 70 cm en 55 kilo  en hij krijgt smuldier compleet de pens/vlees variant ..................... mijn dochter heeft ook een berner en wilde ook niets meer eten zat ook op de brok van farmfood maar wilde dat ook niet meer ,en die was ook mager hoor hij was toern 45 kilo  maar is wel 67 cm  je kon hem de ribben tellen  maar o zo druk (adhd)  hij krijgt nu dus ook de smuldeir compleet en daar doet ie het goed op  hij krijgt nu 1200 gran perdag  eigenlijk net zo veel nu als onze hond  en dat gaat prima bij ons is het nu ook zo geen trek in eten dan bak weg en tot de avond wachten want het worden dan kieskauwers end at moet je niet hebben

grotejes Fokje
Door 202Spots
#821185
[quote="H@ns"]
wat betreft de kippenekken dat gaan we nog proberen.
[/quote]

Eventueel de nekken of vleugels in hapklare stukken knippen
en je kan 't ook met heet water overgieten of in  plastic zak in heet water "opwarmen".
Door Flatcoat4ever!
#822460
Hoi,
Hieronder 'ons' verhaal, misschien een herkenning helaas geen kant en klare oplossing
Barf is iets waar ik vanuit het principe achtersta maar dát mijn hond eet vind ik het allerbelangrijkste en als hij weer eindigt op brok so be it.

Flash is ook altijd zo'n pietlut met eten, wat ik de ruim 9 afgelopen jaren niet aan het klooien ben geweest met voer, pfff. wens dat geen hondenliefhebber toe.
En wat een commentaar en adviezen ik heb gehad dat ik gewoon een verwent monster heb met eten was een v/d leukere, nouja verwent is ie wel...... maar dan met aandacht en knuffels.

bij hem was het eigenlijk van pup af aan al lastig, al at hij de eerste jaren tegen heug en meug wel zijn brokken op.
Weg pakken en dan later weer geven was geen optie hij at gewoon een week niet, en ik zag 'm voor mijn ogen afvallen, als ik 'm de bak/brok weer voorzette 1 blik er in en weg was ie weer, domweg geen interesse.
Dus net als jij zag ik 'm dus afvallen daarbij waren we toen erg fanatiek in diverse hondensporten dus ja als je veel van 'm vergt moet ie wel voldoende en kwalitiet binnen krijgen.
Eerst een premium brok voor zéér actieve(slede) honden, als hij dan weinig at had ie toch qua calorieen een stoot binnen, dat werkte een tijdje, wel moest ik regelmatig van brok wisselen want heel vaak had ik aangebroken pakken die nooit leeg kwamen.
dat loste ik op door bv een kilo of 2 bij een dierenspeciaalzaak te scheppen, maar vaak moest ik het smakelijker maken met bv wat leverpastij, maar uiteindelijke likte hij brok voor brok af en spuigde de brok daarna weer uit.
Ook wilde ik niet dat eten een obsessie en aandachtpunt werd, heb dus nooit een gedram bij de bak gehad en gedwongen (nagatieve aandacht is ook aandacht!!) en denk dat ik dat voor hem ook niet heb gedaan wel was ik er zelf erg mee bezig, zo kwam ik uiteindelijk via KVV op BARf uit.
Dat ging ook niet gemakkelijk en hij heeft het moeten leren eten, steeds iets anders en kleine beetjes, GFmix bv ben ik meegestopt hij vrat het vlees er tussen uit, en ei belieft ie ook echt niet maar hussel ik nog wel eens door een beetje gehakt
Kortom een moeilijke eter, lastig want ook met trainen was ie niet voergevoelig, een aantal jaar geleden kwam er an flink zeuren van mijn kant bij de DA uit dat hij een véél te traag werkende schildklier heeft, hij is ook erg lastig in te stellen op medicatie daarvoor......veel lezen enz. heeft me nu geleerd dat hij eigenlijk griezelig goed luisterd naar zijn lichaamsbehoefte en dat voor een retriever, hij eet niet meer dan hij nodig heeft, (kan ik zelf nog wat van leren!!! ;) )de meeste honden met deze aandoening worden veel te snel dik omdat hun verbranding erg traag is en ze hun portie gewoon krijgen.
Het is aan mij om te zorgen dat wat hij binne krijgt van uitstekende kwaliteit is
De afgelopen jaren heb ik volledig  BARF gevoerd en dan was het echt schipperen in wat hij nodig heeft en wat hij eet, want het niet lusten is ook echt weigeren!!
Nu wissel ik het soms af met KVV en knijp ik een oogje dicht als hij zich eens tegoed doet aan de brokken van de golden van mijn broer, dat zie ik dan maar als een soort snacken en schranst er dan echt in.

Flash zou een goede voor de hondenvoer reclame zijn, alles wat ie eet word eerst op geur gekeurd, meer dan de helft valt dan al af, daarna word er voorzichtig geproefd en werkelijk waar ik heb een hond die kauwt, iets door zijn bek rolt en als 't m niet bevalt en dat kan per lap vlees verschillen uitgespuigd. Komt het door zijn keuring kan het wel ***  hondenmichelline krijgen.
Het enige wat ik je adviseer laat bij de volgende DA bezoek zijn schildklier eens testen, ook al zijn er verder geen aanwijzingen/symptomen die had ik ook niet en mijn DA deed het meer om van mijn gezeik af te zijn, groot was hun verbazing, ik was alleen opgelucht het verklaarde veel al loste het in ons geval 't eetprobleem niet op.
Heel veel suc6 en ik hoop uiteraard dat je hond niets mankeert en binnenkort op zijn maaltijden aan valt.
Door H@ns
#834011
Helaas zijn we erachter wat het probleem is, Louis is zeer ernstig ziek zijn nieren werken bijna niet meer gisteren is een bloedtest gedaan waaruit dat gebleken is morgen krijgen we de definitieve uitslag vanuit een lab,maar het ziet er erg slecht uit. 
Door Mevroi Kruim
#834113
[quote="H@ns"]
Helaas zijn we erachter wat het probleem is, Louis is zeer ernstig ziek zijn nieren werken bijna niet meer gisteren is een bloedtest gedaan waaruit dat gebleken is morgen krijgen we de definitieve uitslag vanuit een lab,maar het ziet er erg slecht uit. 
[/quote]

Jeetje, wat een rot-bericht! Wat ongelofelijk naar voor jullie  :'(
Ja, geen wonder dat hij dan niet eet, van slecht functionerende nieren wordt je zeer beroerd. Hopelijk is er nog wat met medicatie te doen, ik heb een kat met langzaam nierfalen die het met Fortekor en barf nog prima doet, maar zijn nieren zijn niet zo slecht.
Heel veel sterkte voor jullie!
Door H@ns
#834463
Helaas waren de uitslagen van het bloedonderzoek in het lab nog ernstiger dan wat de DA getest had en hebben we vanmorgen onze Benner Senner Louis laten inslapen hij was nog geen 2 jaar.

Hans
Laatst gewijzigd door H@ns op wo 03 okt 2007, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kuszco
#834515
Goh Hans.Wat een naar bericht. Ik krijg het er koud van.
Maar ik herken het wel.
Ik lees dit nu pas. Maar een van onze labradors had precies hetzelfde. Altijd goed gegeten en plotseling wilde ze niets meer.
Gelukkig heeft onze DA meteen bloed geprikt en wisten we wat er aan de hand was. Haar nieren werkten totaal niet meer.Een dag later hebben we haar laten inslapen. Dit is zo triest Hans. Zeker bij zo'n jonge hond. Onze Sheeba was al iets ouder(8). Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Louis. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
Groetjes Liane,Zita en Lotje.
Door Mevroi Kruim
#834517
Jeetje Hans  :o :o :'( ik schrik er echt van, zo snel en onverwacht! Wat zullen jullie het zwaar hebben nu.
Heel veel sterkte.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door