Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#809345
[quote="Minna"]
Nee je hoeft er nik svan af te doen, alleen even kijken naar je hond, kan je goed zijn ribben voelen zonder drukken, heeft hij van bovenaf gezien een taille, of loopt het aan een stuk door(kroketvorm! ;D) want als dat wel goed zit dan is dit gewoon een goede hoeveelheid.
Denk 20 kilo ongeveer. Is een teefje, en minimum maat 55 cm. En op moment iets te dik, nog steeds... :-[
Ja! Oh ja daar hebben ze iets minder van nodig dan van kvv... :)
[/quote]

Nou, "iets", dat kan soms erg veel schelen :-\
Door Helxena
#809496
[quote="Lizzy"]
Een volwassen hond eet gemiddeld zo'n 2% a 7% van zijn lichaamsgewicht. Waarbij geldt dat een hond van een heel klein ras eerder 7% eet en een hond van een groot ras eerder 2%. En een ras daar tussen in zal dus eerder rond de 3% of 4% of 5% van het lichaamsgewicht eten. 400 gram Duck betekent voor een hond van Pascha's gewicht 3% van het lichaamsgewicht. Dat vind ik niet teveel. Tenzij jouw hond er te dik op wordt: dan moet je minder gaan voeren.
[/quote]

Ok! Ben al wat gerustgesteld... Die dierenarts reageerde zo vreemd dat ik erg begon te twijfelen. Maar mijn bulletje eet opmerkelijk beter en heeft nergens last van. Zalig he, zo'n hondenleven!
Door Minna
#809617
Goedkoop klantje die hh van jouw
Ja nou als het aan haar lag vrat ze wel rustig een kilo per dag, alleen ik denk dat het enige wat dan goed ging met behendigheid zouden de raakvlakken zijn, zou ik haar eroverheen moeten rollen... ;D
Ach als ik dat vergelijk met bvb de tervuerensen enzo, de hollander werkt wel voluit, maar als ik niks doe dan issie ook "uit". Bij de belgen en borders is soms de "uit-knop" een beetje zoek. En de hollanders stressen eigenlijk nooit, zijn heel cool in de kop, en dat scheelt denk ik ook een hoop.
En ze zeggen wel eens dat het een sobere ras is die maar  weinig nodig heeft. Als pup niet dan zijn ze vreselijke vreetzakken... :o
Door pallas
#809798
[quote="Minna"]
Ja nou als het aan haar lag vrat ze wel rustig een kilo per dag, alleen ik denk dat het enige wat dan goed ging met behendigheid zouden de raakvlakken zijn, zou ik haar eroverheen moeten rollen... ;DAch als ik dat vergelijk met bvb de tervuerensen enzo, de hollander werkt wel voluit, maar als ik niks doe dan issie ook "uit". Bij de belgen en borders is soms de "uit-knop" een beetje zoek. En de hollanders stressen eigenlijk nooit, zijn heel cool in de kop, en dat scheelt denk ik ook een hoop.
En ze zeggen wel eens dat het een sobere ras is die maar  weinig nodig heeft. Als pup niet dan zijn ze vreselijke vreetzakken... :o
[/quote]


ik zie het al voor me ;D ;D ;D

Thuis is het spul hier gewoon heel rustig, kwestie van meteen leren dat druk doen en spelen voor buiten is.
Het kostte bij Didot vooral moeite om dat de kids dat steeds duidelijk te maken. Even een trek of zoek spelletje, meer gebeurd er niet.

Nox is wel verschrikkelijk waaks...dus eigenlijk wel de hele dag bezig vanaf haar luie plekje op de bank. ;D

Meestal slapen ze......s'ochtends even in de bench als ik werk, dan naar buiten voor een pittige wandeling een natuurlijk veel spelen, zwemmen enz. enz. daarna weer slapen. Dan is het alweer tijd voor een kort rondje en daarna is het eten :P.

Lekker uitbuiken (mag ook wel met die hoeveelheden ::) ) en dan nog een late wandeling en dan naar bed.

drie uur per week behendigheid training en een uur hydrotherapie, soms nog een lekkere bos wandeling.

Tja, het zijn eigenlijk wel luie honden vind ik :-[
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door