Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door judith1967
#799458
Heb ook gekeken naar je filmpjes.Leuk!!!

Ik ga volgende week naar de puppycursus van mijn eigen club,maar volgens mij werken ze daar niet met  de clicker,het lijkt mijzelf eigenlijk wel heel leuk om dat te gaan doen.
Ben bezig geweest  met de zit,en zodra ik nu al met het bakje vlees aan kom gaat ie al zitten.Vandaag de 2de keer geoefend,en heb er nu het commando zit bijgegeven,en dat lukt aardig.
Heb jij toevallig een titel van een boek voor mij wat goed leesbaar is qua uitleg??
Door Minna
#799467
Ja, de "van clicker tot gehoorzame hond" van Marije de Jong en ?? (naam kwijt). Is verschenen in het "over dieren" serie, en dacht ik ook verkrijgbaar via Media Book Service.
Een lekker beginnersboek met duidelijke uitleg en plaatjes.
Ik wil zelf meer filmpjes gaan maken van alle verschillende soorten clickeren. Ook nuttig om zelf er naar te kijken!  ;D
Door Liinaa
#799470
[quote="Minna"]
Op de film staat het doosje beloning dus gewoon op de keuekntafel. Buiten op de tuintafel of ik hang het in een soort tasje in de boom of zo.[/quote]

Haha, dat werkt volgens mij enkel goed met honden en niet met klim- en springgrage katten die sneller zijn dan hun schaduw  ::)
Zelfs al zet ik mijn bakje voertjes bovenop de boekenkast (wel weer lastig voor mij  ;)) dan nog weet mijnheer ze te bemachtigen. Hier zitten ze dus in een afgesloten bakje. Over het algemeen is hij tijdens het trainen wel goed op mij gefocust, maar soms (vlak voor het eten bijvoorbeeld) is de plek waar de voertjes vandaan komen nét even iets interessanter ::)
Door Minna
#799474
Is goed trainbaar hoor!  ;D Ik doe het ook altijd met honden die het nog moeten leren; aandachtscommando aanleren (dus echt oogcontact), dan met een voerbak in hand gaan staan en je arm opzij rekken zodat er een armlengte afstand is tussen de bak en je gezicht, aandacht vragen, en als die hond echt oogcontact neem, eten geven. Blijft die maar naar het bak staren, pech gehad. Bak weg en over een poos een nieuwe poging. Maar de hond moet dus al de aandachtscommando snappen bij voorkeur.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#799632
[quote="roksefloks"]
Ik heb twee kooikerpups van nu (bijna ) 17 weken. Ze wegen 5,5 en 6,5 kilo.
Ze krijgen 3 keer per dag eten. In totaal 300 gram per pup in de vorm van Bibi. Ze krijgen Bibimix, Bibi kip en Bibi lamrijst. Af en toe vuile pens of een kippennekje.
Ze vallen op hun voer aan of ze compleet uitgehongerd zijn. Ze zijn niet te mager. Volgens de DA eerder te dik.
O ja de pup van 5,5 kilo verbrandt meer energie doordat ze zeer slechtziend is.
Geef ik te weinig? Moet ik naar twee keer voeren? Moet ik half Bibi half Barf geven?
Roept u aub maar.
[/quote]

Dit....... ::)
Door Femke
#801068
[quote="Tineke *"]
Wat werd er ook weer gevraagd?????

                     Tineke
[/quote]

dan kijk je toch even in het eerste bericht als je het vergeten bent.
Door Fynn
#803387
Hoi

Wij hebben dit nu ook met Asani onze ridgeback pup van 11 weken , hij eet niet maar vreet en schrokt zijn energique naar binnen.
Hij weegt momenteel 9,7 kg en krijgt 600 gram verdeeld over 3 x.
Wat kan ik eens doen zodat hij wat minder schrokt?
Ik durf hem nu eigenlijk geen kippenekjes  te geven omdat ik als de dood ben dat hij stikt.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani.
Door judith1967
#803401
[quote="Fynn"]
Hoi

Wij hebben dit nu ook met Asani onze ridgeback pup van 11 weken , hij eet niet maar vreet en schrokt zijn energique naar binnen.
Hij weegt momenteel 9,7 kg en krijgt 600 gram verdeeld over 3 x.
Wat kan ik eens doen zodat hij wat minder schrokt?
Ik durf hem nu eigenlijk geen kippenekjes  te geven omdat ik als de dood ben dat hij stikt.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani.
[/quote]

Toevallig heb ik daar een vraag over gesteld bij "vragen en problemen barf " ;)
En heb goeie tips/advies gekregen.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#803558
[quote="Fynn"]
Hoi

Wij hebben dit nu ook met Asani onze ridgeback pup van 11 weken , hij eet niet maar vreet en schrokt zijn energique naar binnen.
Hij weegt momenteel 9,7 kg en krijgt 600 gram verdeeld over 3 x.
Wat kan ik eens doen zodat hij wat minder schrokt?
Ik durf hem nu eigenlijk geen kippenekjes  te geven omdat ik als de dood ben dat hij stikt.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani.
[/quote]

Hoorde van Celine dat jullie er een pup bij hebben. Zij gaat af en toe op mijn  pups passen.

groetjes Sylvia
Door Fynn
#803577
Hoi Sylvia

Wat een toeval !
Ja Celine had tegen ons wel iets gezegd over 2 pups waar ze op zou gaan passen .
Maar niet verwacht dat het iemand van Barfplaats zou zijn.
Wat leuk hoe is het nu met de hongerige pups.

Groetjes Rian
Door ~anna~
#803581
[quote="Fynn"]
Hoi

Wij hebben dit nu ook met Asani onze ridgeback pup van 11 weken , hij eet niet maar vreet en schrokt zijn energique naar binnen.
Hij weegt momenteel 9,7 kg en krijgt 600 gram verdeeld over 3 x.
Wat kan ik eens doen zodat hij wat minder schrokt?
Ik durf hem nu eigenlijk geen kippenekjes  te geven omdat ik als de dood ben dat hij stikt.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani.
[/quote]Koop een grote Kong(zwarte)en prop de maaltijd daar in,alles kan in de Kong.
Wel de echte en een zwarte die zijn het sterkste en is het enige speeltje waar je een hond mee alleen kan laten.
Het helpt ook bij een hongerige pup omdat ze zo veel langer over hun eten doen,ze moet echt moeite doen om het eruit te krijgen.
Alleen is het gat te groot dan gaat het wel te makkelijk eruit.
Dus eigenlijk moet je 2 verschillende maten hebben want pups groeien.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op do 02 aug 2007, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#803593
[quote="Fynn"]
Hoi Sylvia

Wat een toeval !
Ja Celine had tegen ons wel iets gezegd over 2 pups waar ze op zou gaan passen .
Maar niet verwacht dat het iemand van Barfplaats zou zijn.
Wat leuk hoe is het nu met de hongerige pups.

Groetjes Rian
[/quote]

Nou, die zijn nog steeds behoorlijk hongerig. Romie slikt een kippennek ook in één keer in. Vanavond hadden ze voor het eerst kopvlees aan een stuk. Dat krijgen ze voorlopig dus weer in stukjes. Ik dacht dat ze er in stikten. Maar....ze leven nog steeds hoor. Een kipkarkasje daar doen ze nog het langst over. Ze blijven gewoon hongerig of....ze lusten het zo graag! ;)
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#803596
O, misschien nog een tip. Roxy was ook zo'n schrokkerd met kvv. Ik nam dan een extra grote voerbak en smeerde het er helemaal in uit, langs alle kanten.
Dat hielp (een beetje :D)

groetjes Sylvia
Door Fynn
#803749
[quote="balou&crystal"]
Koop een grote Kong(zwarte)en prop de maaltijd daar in,alles kan in de Kong.

Hee dat is een goed idee ik heb hier twee verschillende maten liggen de xl en de l allebei de zwarte .
Ik heb 1x de rode gehad maar die is niet bestand tegen ridegback tanden en kaken.
Ik ga het straks gelijk uitproberen.

Bedankt!!

Groetjes Rian,Ijuab,Fynn en Asani[/quote]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door