Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door anitax
#798241
Bobbie zit nu 3 weken op de kvv en hij doet het er prima op,ik geef hem duck,smuldier en rodi, wel de compleet. Maar ik vraag me af of hij zo niet te veel orgaanvlees binnen krijgt ,want als je leest wat er in zit is het pens hart maag etc. ! En krijgt hij zo niet te weinig spiervlees binnen? Van sommige merken en dan de enkelvoudigen die bestaan wel uit kipvlees en karkas en de rund uit spiervlees en kopvlees, kan ik een compleet maaltijd vervangen voor één van deze en hoe vaak,en moet ik dan ook groente eraan toevoegen?
en zo ja hoeveel en wat!
Door Lizzy
#798276
Sec gezien hoef je er niks bij te geven, bij een complete versvleesvoeding. Maar je kunt met een gerust hart bijv. 1 keer per week 1 maaltijd vervangen door bijv. vette vis en bijv. 1 maaltijd vervangen door een maaltijd spiervlees met groente. En als je dan nog een keer gek wil doen, vervang je een maaltijd door een geschikt vleesbot! Op zich altijd lekker voor Bobbie!
Door anneke62
#798704
Ik geef naast KVV ook van alles: kippevleugeltjes of pootjes, sardientjes, lamshart, schenkel met veel vlees (wel het botje weghalen), kippemaagjes en hartjes. Ik wil niet fulltime op Barf, daar heb ik de ruimte in de vriezer niet voor, maar het is wel héél leuk om naast de KVV andere dingen te voeren. Ik heb begrepen dat het dan ook niet veel uitmakt wat je geeft, zolang je maar minimaal 50% compleet KVV blijft geven.
Gebruikersavatar
Door Dian
#798708
[quote="Lizzy"]
Sec gezien hoef je er niks bij te geven, bij een complete versvleesvoeding. Maar je kunt met een gerust hart bijv. 1 keer per week 1 maaltijd vervangen door bijv. vette vis en bijv. 1 maaltijd vervangen door een maaltijd spiervlees met groente. En als je dan nog een keer gek wil doen, vervang je een maaltijd door een geschikt vleesbot! Op zich altijd lekker voor Bobbie!
[/quote]

Ja en dan duurt het niet zo heeeel erg lang, dan ga je toch helemaal over :P :P Althans, zo ging het mij :D En Rakker vindt het feest ;)
Door Lizzy
#799001
[quote="anitax"]
ik ga het eens uitproberen :D en de vis moet dat ook rauw? en mag hij ook een sardientjes uit blik?
[/quote]

Het mag beide. Rauw verdient de voorkeur. Met kop en graat en al! Geef er niet meer dan 1 tegelijkertijd en wacht dan even af hoe je hond er op reageert. Sommige honden reageren met dunne ontlasting op teveel vette vis tegelijkertijd. En als ze daar dan misselijk van worden, vreten ze het nooit meer.... (is mijn ervaring).
Door Nathalie&Mexx
#799115
[quote="anneke62"]
Ik geef naast KVV ook van alles: kippevleugeltjes of pootjes, sardientjes, lamshart, schenkel met veel vlees (wel het botje weghalen), kippemaagjes en hartjes. Ik wil niet fulltime op Barf, daar heb ik de ruimte in de vriezer niet voor, maar het is wel héél leuk om naast de KVV andere dingen te voeren. Ik heb begrepen dat het dan ook niet veel uitmakt wat je geeft, zolang je maar minimaal 50% compleet KVV blijft geven.
[/quote]

Even een vraagje zie ook dat je sardientjes geeft, is het met sardientjes ook nodig dat je ze een bepaalde tijd in moet vriezen voor je ze kunt geven ?? Misschien vraag ik iets heel stoms maar dacht dat ik dat ergens voorbij had zien komen wat vis betreft  :)
Door Femke
#799119
[quote="Nathalie&Mexx"]
Even een vraagje zie ook dat je sardientjes geeft, is het met sardientjes ook nodig dat je ze een bepaalde tijd in moet vriezen voor je ze kunt geven ?? Misschien vraag ik iets heel stoms maar dacht dat ik dat ergens voorbij had zien komen wat vis betreft  :)
[/quote]

Vis
Alle soorten vis zoals sardientjes, makreel, kabeljauw, wijting, zalmkop, etc.
Bijzonderheden
*Leg verse (zelf gevangen) zoetwatervis altijd eerst 10 dagen in de vriezer i.v.m. parasieten.
*Geef vis het liefst heel en rauw en niet vaker dan 1 a 2 maal per week
*Een blikje vis is niet rauw maar veel honden vinden het een traktatie! Geef niet te vaak tonijn ivm kwik.
*Zalm uit de Pacific Ocean eerst 10 dagen invriezen.
Door Nathalie&Mexx
#799125
[quote="Femke"]
Vis
Alle soorten vis zoals sardientjes, makreel, kabeljauw, wijting, zalmkop, etc.
Bijzonderheden
*Leg verse (zelf gevangen) zoetwatervis altijd eerst 10 dagen in de vriezer i.v.m. parasieten.
*Geef vis het liefst heel en rauw en niet vaker dan 1 a 2 maal per week
*Een blikje vis is niet rauw maar veel honden vinden het een traktatie! Geef niet te vaak tonijn ivm kwik.
*Zalm uit de Pacific Ocean eerst 10 dagen invriezen.
[/quote]

Oké Bedankt  ;D
Door Prince01
#799207
ik gf chico 1 x in de week 1 zalmkop
de rest kvv
soms kippen poten maar daar kauwt ze niet aan  :'( vind ze eng ofzo
iemand nog tips om haar wle te laten kauwen en hoelang kan je het uit de koelkast laten die kip
Door Femke
#801069
[quote="Damm"]
ik gf chico 1 x in de week 1 zalmkop
de rest kvv
soms kippen poten maar daar kauwt ze niet aan  :'( vind ze eng ofzo
iemand nog tips om haar wle te laten kauwen en hoelang kan je het uit de koelkast laten die kip

[/quote]

wil ze de kippenpoten ook niet kauwen als je ze vasthoudt?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door