Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door anneke62
#806610
[quote="Cindy de Wolf"]
Ik ben wel nieuwsgierig en kleine verpakkingen zijn altijd handig. Ik heb het dan ook besteld en het wordt maandag geleverd. Ik zal het wel laten weten wat mijn mening erover is. Op zich lijkt het me prima spul en een leuke variatie op het KVV aanbod met zijn geit, vis en wildvariant. Dat hebben de andere kvv merken niet. Vind het echter qua prijs wel flink aan de hoge kant, zelfs in de grootverbruiksprijs is het bijna net zo duur als cb in de normale prijs. Ik zal het dan ook zeker niet fulltime gaan voeren, buiten het feit dat een gedeelte van mijn honden barfen, dat gaat mijn portomonnee te boven, simpel. Maar om eens een visvariant te geven ofzo is altijsd handig als je een hond hebt die geen barfer is. ;) Daarnaast vonden ze bij mij de mixen die hij destijds via zijn winkel verkocht ook heerlijk en ze hebben er nooit wat van gekregen.
[/quote]

Ik heb twee weken geleden in de winkel alle varianten voor 3 euro per kilo gekocht. Als je het via Shaweca besteld komt er natuurlijk ook nog een bedrag bovenop voor hun. Het is niet goedkoop, dat is zeker, maar dan ook weer niet de duurste!
Door Cindy de Wolf
#806618
[quote="anneke62"]
Ik heb twee weken geleden in de winkel alle varianten voor 3 euro per kilo gekocht. Als je het via Shaweca besteld komt er natuurlijk ook nog een bedrag bovenop voor hun. Het is niet goedkoop, dat is zeker, maar dan ook weer niet de duurste!
[/quote]

Als ik het in de winkel haal ben ik mijn brandstofkosten e.d. ook kwijt dus het is redelijk om het even. Ik betaal nu 3,35 voor de rund en kip, 3,60 voor de zalm, 3,60 voor de lam/kip en 4,75 voor de lam en geit. En in de grootverbruiksprijzen zou dat zijn 2,90, 3,15, 4,30. Voor de cb betaal ik 2,40 of 2,70 als ik de lam heb, bij Bibi alle smaken 2,17. En CB is toch al 1 van de duurdere merken. Noem mij, naast de Bandit dan eens een KVV die duurder is in de grootverbruiksprijs? Want ik zal het niet weten. Dus IK vind deze variant duur, erg duur.
Door Cindy de Wolf
#806620
[quote="Lupa"]
3 euro per kilo alle smaken??????
[/quote]

Zie mijn eerdere bericht voor de exacte prijzen van Shaweca van tot 30kg en v.a. 100kg.
Door anneke62
#806623
[quote="Lupa"]
3 euro per kilo alle smaken??????
[/quote]

Nou kan dat ook een foutje zijn van de twee jochies in de winkel die mij toen hielpen, zie mijn eerdere bericht daarover. Maar ze hebben in het winkeltje geen prijslijst hangen, dus ik heb het maar zo gelaten.
Door Cindy de Wolf
#806626
[quote="anneke62"]
Nou kan dat ook een foutje zijn van de twee jochies in de winkel die mij toen hielpen, zie mijn eerdere bericht daarover. Maar ze hebben in het winkeltje geen prijslijst hangen, dus ik heb het maar zo gelaten.
[/quote]

Dat kan dan heb je mazzel gehad en dat mag ook best een keer ;)
Door roefus
#806638
De percentages van Haaks Barf lijken goed (volgens de barfmethode) en als het er allemaal zo precies 'inzit' dan lijkt me dit een goeie kvv.
Als je de samenstelling niet vertrouwt ofzo, tja....dan hoef je geen enkele kvv te vertrouwen.
Als je er niet met je neus bovenop staat, dan zie je tenslotte niet daadwerkelijk wat ze erin stoppen  ;)
Wil je het WERKELIJK weten....dan stel je zelf samen...en barf je dus.

En of 'n merk al wat langer bestaat en 'n ander merk niet ?
Tja, Olvarit bestond allang (vroeger) als babyvoeding (GROOT vertrouwen...van velen) en er bleken kwalijke addertjes onder het gras.
Nutricia of niet  :o
Dus een 'bekend merk' zou mij persoonlijk weinig zeggen.
In een 'rundproduct' zit geen bief, lijkt me duidelijk.
Dus er zullen veelal resten en afval in kvv's gaan.
Niet erg, want barfers zoeken ook naar karkasjes en kopvlees en snijdsels.

En mocht de ene kvv ZOVEEL beter zijn dan 'n andere, dan was het leuk als ze nou eens PRECIES zouden zeggen waarom en wat erin zit.
Dat doen ze niet, ik vind Haaks nog verrekte duidelijk, in ieder geval qua percentages.

En of het WAAR is, zit erin wat men zegt??
Dat weet je niet.
En dan moet je maar geloven dat het prijskaartje de inhoud dekt  8)

Zelf voer ik geen kvv, zou ik het wel doen, dan was het smul  :D
Laatst gewijzigd door roefus op do 09 aug 2007, 00:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#806643
[quote="Cindy de Wolf"]
Wat is dat nou...... >:( zo van dat mens is niet goed wijs ofzo. Ik heb hier wel aardig wat monden te voeden, ook nog naast de honden!. Er gaan behoorlijk wat kg bij mij per week doorheen en ja dan vind ik deze KVV duur, een van de duurste. En om nou deze kvv te vergelijken met Bandit dat klopt al helemaal niet want Bandit is Biologisch en dan vergelijk je appels met peren.
[/quote]

Hallo hittegolfje ofzo?. Ik bedoelde enkel tegen diegene te zeggen dat als iemand 3 euro per kilo prijzig vind (om wat voor reden dan ook) dat je dan niet hoeft op te merken dat er nog wel een merkje is met zo'm mixje als die dan 2x zo duur is, want dat is dan nooit een optie.
Door roefus
#806650
Trouwens...mocht ik goed zijn ' qua vertrouwen' om wat ze zeggen wat ze erin stoppen.......dan vind ik Haaks BETER....
Want als ze zich houden aan de barfpercentages...dan zou dat dus betekenen dat ze niet alles volstoppen met 'orgaanvlees'.
Door Cindy de Wolf
#806674
[quote="Angelique"]
Hallo hittegolfje ofzo?. Ik bedoelde enkel tegen diegene te zeggen dat als iemand 3 euro per kilo prijzig vind (om wat voor reden dan ook) dat je dan niet hoeft op te merken dat er nog wel een merkje is met zo'm mixje als die dan 2x zo duur is, want dat is dan nooit een optie.





[/quote]

Nee hoor helemaal niet alleen die puntjes daar ergerde ik me aan. En 3 euro is mss nog te doen maar 2,90 in een grootverbruiksprijs vind ik te duur dan heb ik het nog geeneens over de andere varianten die zijn nog veel duurder. Daarnaast voer ik wel Bandit omdat dit biologisch is en dus uit andere beweegredenen.
Door anneke62
#806686
[quote="roefus"]
Trouwens...mocht ik goed zijn ' qua vertrouwen' om wat ze zeggen wat ze erin stoppen.......dan vind ik Haaks BETER....
Want als ze zich houden aan de barfpercentages...dan zou dat dus betekenen dat ze niet alles volstoppen met 'orgaanvlees'.

[/quote]

dat was dus ook mijn idee hierover. en als je het ziet en ruikt klopt dat volgens mij wel!
Door Liinaa
#806791
[quote="Angelique"]
Hallo hittegolfje ofzo?. Ik bedoelde enkel tegen diegene te zeggen dat als iemand 3 euro per kilo prijzig vind (om wat voor reden dan ook) dat je dan niet hoeft op te merken dat er nog wel een merkje is met zo'm mixje als die dan 2x zo duur is, want dat is dan nooit een optie.[/quote]
Daar ging het mij ook helemaal niet om. Cindy zei dat ze geen enkel ander merk kvv kende dat deze mixen in het assortiment heeft, maar dat is er dus wel.
@Cindy: ik voer mijn kat Bandit, honden- en kattenmixen door elkaar, vandaar dat ik er niet bij had stil gestaan dat die vismix een kattenmix is, mijn excuses.

Wat Haaks Barf betreft: als ze het inderdaad volgens de percentages doen (en dat weet je inderdaad niet zeker, maar ik ben ook weer niet zo wantrouwig aangelegd), dan lijkt mij dit een geweldig product en toch behoorlijk afwijkend van de andere kvv's. Wat ik wel jammer vind, is dat het, ondanks het afbeeldinkje op de openingspagina van de site, enkel op honden gericht is. Het voer op zich zou ik wel aan mijn katten geven, dat maakt niets uit, maar ik vind het jammer hoe weinig aandacht er (in zijn algemeenheid hoor) aan katten en hun welzijn besteed wordt.
Ander jammere punt is dat het in mijn regio niet te krijgen is (of ik moet héél veel bezorgkosten gaan betalen) want ik had het graag eens geprobeerd. :(
Door klm
#806838
Ik vraag mij af of er toch iets van smaak verschil inzit of ik heb een kieskeurige hond in dit opzicht want alle smaken rodi of duck of carnibest zijn er trouwens best veel maar allemaal uitgeprobeerd de hond vloog er op af geen kruimel meer in de bak te vinden maar nu komt het van haaks barf wilde hij er niks van weten,het was even heel kort ruiken en direct wegwezen heb diversen smaken geprobeerd allemaal hetzelfde verhaal en ook zelfs als ik er een hongerdagje tussen liet zitten om de trek wat groter te maken zelf zag ik geen verschil zo op het oog met carnibest zag er hetzelfde uit maar ja ik hoef het niet te eten gelukkig maar en goed dat er zoveel merken zijn.
Door amiwoods
#806917
[quote="Liinaa"]
Daar ging het mij ook helemaal niet om. Cindy zei dat ze geen enkel ander merk kvv kende dat deze mixen in het assortiment heeft, maar dat is er dus wel.
@Cindy: ik voer mijn kat Bandit, honden- en kattenmixen door elkaar, vandaar dat ik er niet bij had stil gestaan dat die vismix een kattenmix is, mijn excuses.

Wat Haaks Barf betreft: als ze het inderdaad volgens de percentages doen (en dat weet je inderdaad niet zeker, maar ik ben ook weer niet zo wantrouwig aangelegd), dan lijkt mij dit een geweldig product en toch behoorlijk afwijkend van de andere kvv's. Wat ik wel jammer vind, is dat het, ondanks het afbeeldinkje op de openingspagina van de site, enkel op honden gericht is. Het voer op zich zou ik wel aan mijn katten geven, dat maakt niets uit, maar ik vind het jammer hoe weinig aandacht er (in zijn algemeenheid hoor) aan katten en hun welzijn besteed wordt.
Ander jammere punt is dat het in mijn regio niet te krijgen is (of ik moet héél veel bezorgkosten gaan betalen) want ik had het graag eens geprobeerd. :(
[/quote]

er zijn een aantal nieuwe verkooppunten bij dat groeit met de dag dus gewoon de site in de gaten houden.
een kattenvarriant wordt aan gewerkt op welke termijn dat kan je het beste aan Dirk zelf vragen. maar er wordt wel aan de katten gedacht. ;)

KLM: misschien heeft je hond liever meer orgaanvlees erin. de percentages liggen anders.
Door klm
#806940
Dat zou het inderdaad weleens kunnen zijn heb bij de site van haaksbarf gekeken en het orgaanpercentage is 15 procent maar dat van carnibest kan ik niet vinden misschien weet iemand het?
Door Cindy de Wolf
#807311
[quote="Lupa"]
zoveel duurder vind ik het niet
3,60 voor de lam/kip dat is toch zelfde bedrag?
[/quote]

Hoe bedoel je, zoveel duurder vind ik het niet? Is dit tov de winkelprijs of tov de CB. Want met de reguliere smaken CB scheelt het in de grootverbuiksprijs 0,50 pkg en met CB lam meer dan een 1,50 pkg. En dan praat ik hier over de grootverbuiksprijzen. Dat vind ik toch een aardig prijsverschil. Is mss wel te doen met 1 of 2 honden maar met 9 wordt dat toch wel erg kostbaar. Kijk, het is wel verklaarbaar; hij verpakt het in 250g verpakkingen in doosjes en dat kost geld. De CB em BIBI zijn in 250, 500g en 1kg verpakkingen te krijgen waarbij een kg verpakking voordeliger is wan een 250g verpakking. Logisch lijkt mij.

Wat zijn eigen winkelprijzen zijn weet ik niet, ik neem aan hetzelfde maar dat weet ik niet zeker.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door