Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door geer
#5115
Na een jaar lang allerlei versvlezen te hebben geprobeerd en uiteindelijk op Rodi te zijn uitgekomen, heb ik Saar gister Carnibest voorgeschoteld...
Het ging erin als pap, maar kwam er helaas ook weer uit als pap  :-/
Normaal heeft ze gewone harde drollen, maar na twee Carnibestmaaltjes leek het wel of er een pak chocoladevla op straat kapot was gevallen  ;)
Heb ik haar te snel overgezet, kan ze er niet tegen, of is het iets anders??? Ik heb vandaag maar de Rodi vermengd met de Carnibest, kijken hoe dat gaat...
Toch vraag ik me af waar het aan zou kunnen liggen...heb ik dan echt de enige hond die alleen perfect functioneert op Rodi???
Door Angelique
#5116
Na een jaar lang allerlei versvlezen te hebben geprobeerd en uiteindelijk op Rodi te zijn uitgekomen, heb ik Saar gister Carnibest voorgeschoteld...
Het ging erin als pap, maar kwam er helaas ook weer uit als pap  :-/
Normaal heeft ze gewone harde drollen, maar na twee Carnibestmaaltjes leek het wel of er een pak chocoladevla op straat kapot was gevallen  ;)
Heb ik haar te snel overgezet, kan ze er niet tegen, of is het iets anders??? Ik heb vandaag maar de Rodi vermengd met de Carnibest, kijken hoe dat gaat...
Toch vraag ik me af waar het aan zou kunnen liggen...heb ik dan echt de enige hond die alleen perfect functioneert op Rodi???
Nee hoor, die van mij hebben de Rodi ook altijd goed verdragen. Carnibest is wel wat vetter (dus zwaarder) dan Rodi wat meer vocht bevat. Misschien  dat het vetter zijn even de darmen heeft laten schrikken. Moet met een paar dagen goed komen. Toch wat voorzichtiger overschakelen.
Door geer
#5117
Ik wilde Carnibest eigenlijk 'voor af en toe' gaan geven, aangezien ik niet in staat ben om iedere dag Carnibest te halen... Als ik Saar deze 2 kilo laat opeten, loop ik dan kans dat ze bij de volgende Carnibest periode weer aan de race gaat??
Door Angelique
#5118
Ik wilde Carnibest eigenlijk 'voor af en toe' gaan geven, aangezien ik niet in staat ben om iedere dag Carnibest te halen... Als ik Saar deze 2 kilo laat opeten, loop ik dan kans dat ze bij de volgende Carnibest periode weer aan de race gaat??
Dat is natuurlijk wat moeilijk te voorspellen, maar de kans dat ze aan de dunne wordt wel steeds kleiner.
Door sylvia
#5119

Nee hoor, die van mij hebben de Rodi ook altijd goed verdragen. Carnibest is wel wat vetter (dus zwaarder) dan Rodi wat meer vocht bevat.
Rodi is een stuk minder vochtig dan carnibest hoor,als ik rodi plakken ontdooi is er vrij weinig vrijkomend vocht bij carnibest is dit vrij veel.
Door Paul_Barte
#5120
Rodi is een stuk minder vochtig dan carnibest hoor,als ik rodi plakken ontdooi is er vrij weinig vrijkomend vocht bij carnibest is dit vrij veel.
De diarree heeft (eigenlijk zeker) niets met het vocht te maken.
De struktuur van Carnibest is anders omdat de samenstelling van deze 2 voeders niet te vergelijken is.

De wat dunne ontlasting zal zoals Angelique al omschrijft afkomstig zijn van de hoeveelheid vet in het voer en Saar is dat duidelijk niet gewend.

Geef in het begin wat kleine porties en meerdere keren op een dag wat voer.....het gewenningsproces loopt dan wat makkelijker.
Door Angelique
#5121
Rodi is een stuk minder vochtig dan carnibest hoor,als ik rodi plakken ontdooi is er vrij weinig vrijkomend vocht bij carnibest is dit vrij veel.
Warm het eens op in de magnetron :P
Door sylvia
#5124

De diarree heeft (eigenlijk zeker) niets met het vocht te maken.


Dat bedoelde ik dus ook te zeggen,want moge duidelijk zijn dat ik een voorkeur heb voor CB en het vocht daar is bloederig bij rodi is het vocht wat vrij komt niet echt als bloed te herkennen,waarmee ik weer niet zeg dat ik rodi niet goed vind  ;) ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door