Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door MollyBella
#769643
zijn er veel mensen die nature diet voeren op vakantie? Ik vraag me namelijk af of dat wat is? Ik heb begrepen op een hondenshow dat ze wel heel hard vers roepen maar dat het verhit is geweest en het daarom goed blijft??

Hier blijven de meiden thuis/ bij mijn ouders en omdat het kvv voeren voor Bella's gezondheid is doen mijn ouders niet moeilijk, denk alleen niet dat ik met barf aan hoef te komen :D
Door ~Joke~
#769776
Het is een in folie gekookt voer, ik heb het ook wel mee op vakantie gehad. Mijn probleem met Nature Diet is dat ze er zooo ontzettend veel van poepen, niet normaal  :-\ :-\
Ik neem tegenwoordig blikken Vetconcept mee, 65-70% vlees en veel variatie. Ik heb struisvogel, eend, rendier en gans mee. Alleen de eend is puur, de andere soorten bevatten aardappelen, pasta of bruine rijst. Dus ook niet ideaal en het is blikvoer maar voor op vakantie wel erg gemakkelijk. En ik voer op vakantie liever blik dan brok
Door tigger
#769780
[quote="Joke I"]
Wij gaan 14 dagen met vakantie. Nu is het uitgesloten om voor 14 dagen losse producten mee te nemen voor drie grote honden. Hoe lossen jullie dat op?
[/quote]

Bij het uitzoeken van een huisje is het een eis dat deze een vriezer heeft, zodat we carnibest mee kunnen nemen. Indien het toch niet lukt om een huisje met vriezer te reserveren of we gaan camperen, dan doen we gewoon dagelijks boodschapjes voor de honden. Ik vind dat niet moeilijk doen, ben erg principieel; hier komen er geen brokken oid meer in. Beau wordt er doodziek van en Ginger heeft nog nooit van haar leven brokjes gegeten. Dat willen we graag zo houden ;).
Door tt-tjes
#769845
Ik heb vorige week een klein vriezertje gekocht met 2 lades, past achter in de auto en is ruim genoeg om voor 14 dagen eten mee te nemen naar de camping.
Ik heb natuurlijk wel de mazzel dat ze niet zo heel veel eten.
Door Minna
#770130
Ja, wil ik voor 14 dagen eten meenemen dan moet ik een grote vriezer in de auto proppen en passen de honden er niet meer in!
Nee wordt wel ter plekke boodschapjes doen, we waren van plan om drie weken naar Finland te gaan dus ik bij m'n broer en bij fokster van Pinkki al gevraagd als ik wat in hun vriezer mag dumpen maar ja nu gaat de vakantie misschien niet door want ik moet met Pika naar Spanje, dus is nog ff afwachten wat we doen. Ik zou niet meer brokjes willen geven maar dat Vetconcept klinkt wel goed vooral voor onderweg en zo. Waar haal je dat?? Nog nooit van gehoord...
Met Nature diet ben ik wel bekend dat kregen onze beesjes toen ze ook nog brok kregen, dus ja als ze daar meer van poepen kan niet zeggen, poepten toch al veel toen ivm brok...
Door ~Joke~
#770219
Ik koop het online bij http://www.vet-concept.de/
Boven de 15 euro is bezorging in Nederland gratis. Je hebt je bestelling altijd met 2-3 dagen al in huis en betaling kan per bankgiro naar hun bankfiliaal in Epe.
Kies op de site voor hunde, dan nass-nehrung en dan hunde-menus. Dan kun je kiezen voor 200, 400 en 800 gr.
Mijn ervaring met vakantie is dat je tijdens reisdagen geen tijd en/of gelegenheid hebt om een supermarkt te bezoeken en als je eenmaal op de camping staat eerst om een supermarkt moet zoeken.  Verder heb ik mijn koelkastje en vriesvakje al vol met voor de hele vakantie rauw vlees voor Spike dus de koelkast zit al propje vol ;).
Ik vind het dus een heel rustig idee dat ik voor Kyra en Penny voldoende blikvoer mee op reis heb. Kom ik dan eens in een supermarkt iets geschikts tegen dan neem ik het mee maar meestal eten ze de hele vakantie blik.
Door Minna
#770271
Nu schiet mij binnen dat je bij sommige slagers ook vlees kan leten inblikken. Heeft iemand daar nog ervaringen mee?
de site van Vetconcept heb ik opgeslagen in mijn favorieten, thanks!
Door ~Joke~
#770290
Aan vlees inblikken heb ik ook wel eens gedacht maar ik denk dat je dat vlees dan ook bij die slager moet kopen. Dat wordt, vrees ik,  nogal kostbaar en je hebt beperkte keus [rund, kip]
Door Nina G
#773733
Helemaal mee eens dat je op vakantie niet moeilijk moet doen, maar wat te doen met een hond die lastig eet???

Vorig jaar kregen mijn beide honden vreselijke diaree, ze zijn gewend diepvries vlees te eten. mijn kleine kees is sowieso gevoelig en krijgt snel van brokken diaree, de grote eet niets wat ze niet lekker vindt. Verwend zou je zeggen, maar ze eet rustig een keer per week of minder en valt echt kilo's af. Niet leuk.

dus eerste week vakantie: iedere dag billen wassen en 10 keer uit bed: aaahhh
oplossing: voor de resterende weken rodi worsten laten komen, naar zuid frankrijk, per express. Zeer prettige weken vakantie gehad, de honden ook.

Alleen nu zit ik met het probleem dat mijn grote hond niks wil eten wat ze niet lekker vindt. Gevolg rodi worsten en brokken gaan er zeer slecht in.

Iemand advies??

Oja volgens mij poepen ze van nature diet meer als van rodi (na een drollen studie gedaan te hebben  ;)
Gebruikersavatar
Door Joke I
#773756
Nou ik heb dus zelf een mix nu samengesteld voor de vakantie.
Ik heb vorige jaar inderdaad net als anderen hier gedacht en name brokken mee. Voor de vakantie ze langzaam over proberen te zetten van Barf naar brok. Dat verliep moeizaam....
Diarree, slappe ontlasting, overgeven etc. Tegen de tijd dat we met vakantie gingen, verliep alles redelijk. Totdat we op vakantie waren en het weer omsloeg, van normaal naar zeer warm.
Vanaf dat moment was het ellende. Niet willen eten, diarree etc.
Dat overkomt me niet weer!!! Ik heb nu al een gedeelte van mijn vakantievoer klaar liggen.
Mix van spiervlees, karkas, orgaan. Wel te verstaan van rund, lam, kip, eend en vis. Dus wij komen die 14 dagen wel door!!!! ;D ;D
Door Nina G
#773775
maar wat is dat dan?? die mix?
want ik kan voor drie weken geen karkassen etc meenemen...
Gebruikersavatar
Door Joke I
#774290
Ik heb een gehaktmolen aangeschaft en dus de karkas gemalen en de rest ook. Dus is llekker compact i.v.m de losse onderdelen die ze  normaal krijgen en inderdaad veel te veel ruimte in beslag neemt
Gebruikersavatar
Door Angelique
#776264
[quote="Tinker"]
Ik heb de proef op de som genomen en een paar pakjes ND gekocht,ik dacht misschien is het idd wat voor de vakantietijd.Ik las er erg goede berichten over en in mijn gedachte was het een smakelijke inhoud met stukjes gestoomd vlees en stukjes groente.Nou dat was even een misvatting!!Gatverdegatver.....wat een gore bende!En ik ben echt niet zo anti blik of brok oid,maar dit is gewoon smerig.Het ruikt ook goor,terwijl een blikkie Pal nog wel redelijk smakelijk ruikt,maar dit....Yuk!En dan het uiterlijk,dat was een roze in elkaar geperste brij met iets wat op rijst moest lijken.Nee dit was zonde van het geld,het koste ook nog eens 1,75 per 360 grams pakje.Voor dat geld moet er iets beters te vinden zijn voor vakantiedagen en andere noodgevallen.Enfin de ND ligt nu dus in de kliko,want ik wilde niet eens meer kijken of ze het lusten.Geef de resterende pakjes wel aan de buuf. ;D ;D ;D
[/quote]

Nou nou nou.....hekel aan de buuf ofzo ;D ;D ;D
Door Erna
#776266
Naar Kroatie had ik ook een aantal pakjes Nature Diet meegenomen. Eigenlijk alleen voor onderweg omdat het wat lastig was om bevroren eten mee te nemen. (te kort sigarettenaanstekers voor alle apparatuur om ons in Kroatie te brengen). Ik moet zeggen...de honden aten het met smaak maar ik vind het maar meuk. Het stinkt, de verpakking gaat zeer moeilijk open en dat is zeker niet handig voor onderweg, en hopen stront. Ik was er niet blij mee.

In de supermarkten op het vakantie adres was het hartstikke makkelijk om aan eten te komen voor de honden zodat ze daar heerlijk vers gegeten hebben. Het enige nadeel was dat ik de taal niet sprak zodat ik niet kon lezen wat voor soorten vlees het allemaal was. Ze hebben uiteindelijk kip en rund gegeten aangevuld met fruit, zuivel en een eitje. Het ging allemaal prima en het was super makkelijk
Door Henk en Donja
#776460
Als ik dit zo lees ben ik allang blij dat ik het geregeld heb, maarja we gaan wel gewoon in NL op vakantie. Ik heb de camping gebelt en het was absoluut geen probleem om een doosje kvv in de vriezer te zetten mits goed verpakt uiteraard, op de vraag ' wat kost dat?' werd gewoon gezegd, 'niets hoor'. Kijk daar hou ik nou van, ook even gevraagd of er een c1000 in de buurt zat voor het geval dat, '6 kilometer, we gaan er zelf ook altijd naar toe'.

Geweldig toch, niks moeilijk, alles kan en daar houden wij nou weer van ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door