Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Loti
#718358
Dit is al zo lang over de houdbaarheidsdatum, dus ik zou het weggooien. Het is  een kleine verpakking, dus de financiele schade valt alles mee ;) Daar ga je toch je hond geen risico voor laten lopen.
Door conleeuw
#718364
[quote="Loti"]
Dit is al zo lang over de houdbaarheidsdatum, dus ik zou het weggooien. Het is  een kleine verpakking, dus de financiele schade valt alles mee ;) Daar ga je toch je hond geen risico voor laten lopen.
[/quote]nu weet ik nog niet wat de risico dan is? welke risico loopt de hond dan precies op als je over de datum vlees geef, vooral als het al die tijd in de vriezer is geweest?
Door tieneke
#718421
[quote="Loti"]
Dit is al zo lang over de houdbaarheidsdatum, dus ik zou het weggooien. Het is  een kleine verpakking, dus de financiele schade valt alles mee ;) Daar ga je toch je hond geen risico voor laten lopen.
[/quote]
Er staan hier 2 grote vriezers van samen zo'n 900 liter en ja daar ligt wel eens iets in wat oud of over de ''datum'' is.
Ik geef het ''gewoon'' en mijn honden en katten leven nog steeds,ze hebben er zelfs nog geen boertje om gelaten  ;)
Door Cathelijn
#718546
Zo gauw ik hier iets in de vriezer gooi, is het al snel over de datum. Tja, dat is de datum voor als je het zo in de koelkast gooit.
Een weekje in de vriezer en je zit er dus al overheen!
Ik haal er ook net kipfilet voor mezelf uit, dat ligt echt al een week of 2 in de vriezer, dus zal wel over de datum zijn (volgens de verpakking).
Ik let dus niet zo op die datum. Mijn vriezers gaan regelmatig helemaal leeg en verder let ik vooral op hoelang iets uit de vriezer is.
Door axy
#718821
tot zover kan ik het nog volgen, de een geeft het wel de ander peinst er niet over.
Maar....... Wat nu als je teveel CB hebt laten ontdooien,, dat kun je twee dagen in de koeling nog bewaren, gooi je het dan de derde dag weg of kan dat ook nog gegeven worden??
maw komt het echt precies op die twee dagen aan??
Door Nathalie.
#718894
Nou, Vixinn heeft de lamshart smakelijk opgegeten. Ik vond het er eigenlijk ook normaal uitzien en ruiken.Vix heeft er geen problemen door gehad, volgens mij had ze nog wel een bakje gelust :)
Door tieneke
#718900
[quote="axy"]
tot zover kan ik het nog volgen, de een geeft het wel de ander peinst er niet over.
Maar....... Wat nu als je teveel CB hebt laten ontdooien,, dat kun je twee dagen in de koeling nog bewaren, gooi je het dan de derde dag weg of kan dat ook nog gegeven worden??
maw komt het echt precies op die twee dagen aan??
[/quote]
Hier lag het(toen we nog kvv gaven) wel eens 3 of 4 dagen in de koelkast.
Gewoon geven dus want de maag van een barfhond kan daar heus wel tegen en zolang het gekoeld ligt is het toch nog anders dan dat het ongekoeld wordt bewaard en het vlees bekant wegloopt.
Hier staat er de laatste 4 weken wel eens een kleine 2 dagen ontdooid vlees(wel afgesloten) in de keuken  >:(...vergeet mijn man soms nu hij noodgedwongen de rol van keukenprins op zich heeft genomen....afijn alles leeft hier nog steeds,zelfs met vlees waar de bacterien welig in krioelen en tieren  :D ;D
Door tieneke
#718901
[quote="Nathalie."]
Nou, Vixinn heeft de lamshart smakelijk opgegeten. Ik vond het er eigenlijk ook normaal uitzien en ruiken.Vix heeft er geen problemen door gehad, volgens mij had ze nog wel een bakje gelust :)
[/quote]
;D ;D
Door ~anna~
#718909
Ik heb hier een hond die het juist lust als het voor ons niet meer vers is ::)
Een vers bot laat hij dan ook eerst links liggen voordat hij eraan begint.
Door tieneke
#718917
[quote="balupa"]
Ik heb hier een hond die het juist lust als het voor ons niet meer vers is ::)
Een vers bot laat hij dan ook eerst links liggen voordat hij eraan begint.

[/quote]
Rare honden  ::) ;D
Door roefus
#718972
Pffff....ik zou niet weten of iets 'over datum' is, nadat ik het 'vers' in de diepvries gooide.
Als de diepvries bijna leeg is, komt er nieuw spul.
Dan gaat het 'ouwe spul' vooraan in de lades.
En dat zou dan best over de datum kunnen zijn, want ik koop ook wekelijks eend, kalkoen, konijn  'vers' in.
Dus kan iets anders wel eens een maandje langer liggen.

Ik let er niet eens op.
Nog nooit geconstateerd dat daar iemand last van heeft.
Door *Natasja*
#719059
[quote="axy"]
tot zover kan ik het nog volgen, de een geeft het wel de ander peinst er niet over.
Maar....... Wat nu als je teveel CB hebt laten ontdooien,, dat kun je twee dagen in de koeling nog bewaren, gooi je het dan de derde dag weg of kan dat ook nog gegeven worden??
maw komt het echt precies op die twee dagen aan??
[/quote]

Je kunt ook hetgeen je teveel hebt ontdooit, terug in de vriezer doen. Op die manier hoef je niets weg te gooien.
Door tieneke
#719191
[quote="*Natasja*"]
Je kunt ook hetgeen je teveel hebt ontdooit, terug in de vriezer doen. Op die manier hoef je niets weg te gooien.
[/quote]
Dit overleven ze ook hier met gemak  ;D ;D
Door tieneke
#719195
[quote="Tinker"]
Die kvv die langer dan een dag in mijn koelkast ligt gaat bij mij dus ook de kliko in :-\ .Buiten het feit dat ik het niet wil voeren als het niet meer echt vers is,vind ik het ook nog eens vies als dat tussen mijn eigen voedsel  ligt in de koelkast.
(Ook al zit het in een tupperware bakje)

[/quote]
Erg zonde...hier gooi ik niets weg...alles gaat in de hongerige hondenmuiltjes en kattenbekkies  :P ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door