Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Natasja*
#716468
[quote="Lizzy"]
Dus als ik het goed begrijp, zit er in het voer 5% gemalen botten. Beetje weinig....
[/quote]

Volgens mij nog minder dan 5%, want in die 5% zitten ook nog de overige ingrediënten zoals graansoorten, mais en wortelen en maiskiemolie en knoflook.
Door webster
#716474
Ik heb heel aandachtig deze topic zitten lezen omdat ik zelf een leek ben in kvv en barf. Momenteel eten mijn honden (36 en 38 kg) ahv-kompleet en probeer zelf wat te barfen wat ik heel moeilijk vind omdat ik om aan deze procenten te voldoen.Om dat ik niet zeker ben van mijn zaak blijf ik kvv en barf afwisselen .Ik heb ook eenmalig kvv van HH geprobeerd en de acceptatie was prima maar als de verhoudingen niet kloppen kan ik het maar beter houden bij AHV en afwisselen met wat lappen pens en kipprodukten en eventueel wat ander bot. Bibi ging ook goed maar ligt niet zo goed ivm prijs en veel afnemen.
Iemand nog goed advies om mee af te wisselen???

Gr Ester
Gebruikersavatar
Door Angelique
#716525
[quote="Cherry"]
Op het AmericanBulldog forum heeft een tijdje geleden iemand gevraagd of Huntershome versvoer oke was, ik heb  toen een mailtje gestuurd naar hen met de vraag wat ze er eigenlijk instoppen, dit was hun antwoord,

voor lever en hart, is de verhouding voor ieder ca.10%

pens ca. 40%

kopvlees ca. 50%

voor toevoeging van calcium wordt gistocal gebruikt.

op iedere 150kg gaat ca. 8 kilo wortelen en 7 kilo mais, granen e.d.

de prijs per 750gr is 1.40 of te wel ca. 1.70 per kg





[/quote]

Ik zie hier alleen al aan procenten 110% staan en dan moet er nog het een en ander bij. :-\ ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#716566
[quote="Cherry"]
Op het AmericanBulldog forum heeft een tijdje geleden iemand gevraagd of Huntershome versvoer oke was, ik heb  toen een mailtje gestuurd naar hen met de vraag wat ze er eigenlijk instoppen, dit was hun antwoord,

voor lever en hart, is de verhouding voor ieder ca.10%

pens ca. 40%

kopvlees ca. 50%

voor toevoeging van calcium wordt gistocal gebruikt.

op iedere 150kg gaat ca. 8 kilo wortelen en 7 kilo mais, granen e.d.

de prijs per 750gr is 1.40 of te wel ca. 1.70 per kg





[/quote]

Oké....en wie is "hen"?
Gebruikersavatar
Door Cherry
#716676
[quote="Angelique"]
Oké....en wie is "hen"?
[/quote]

Huntershome

Jammer dat ik het originele mailtje niet meer heb  :( maar hun antwoord heb ik op 12/1/07 ontvangen,dat weer ik zeker omdat ik ditzelfde op het AmBull forum geplaatst heb .
En ook vind ik het jammer dat mijn antwoord in twijfel getrokken word, ik zit hier niet te liegen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#716689
[quote="Cherry"]
Huntershome

Jammer dat ik het originele mailtje niet meer heb  :( maar hun antwoord heb ik op 12/1/07 ontvangen,dat weer ik zeker omdat ik ditzelfde op het AmBull forum geplaatst heb .
En ook vind ik het jammer dat mijn antwoord in twijfel getrokken word, ik zit hier niet te liegen

[/quote]

Ik zeg toch niet dat je zit te liegen, ik vraag alleen van wie je deze info had. Want op mijn reactie van dat de percentages in jouw posting de 100% passeren krijg ik van meneer Hunterhome een privemail dat dit niet van hem afkomstig is en dat hij nooit door jou benaderd is. Nu bomt mij dit verder allemaal weinig, dat mogen jullie onderling uitzoeken. Ikreageerde enkel op de hier genoemde samenstelling met de bijbehorende percentages die naar mijn mening buiten de bekende uitspraak van B. Vlug vallen namelijk...wie tot tien kan tellen kan hondenvoer maken.
Maar ik vind het allemaal prima, ik voer dit niet en ga het ook niet voeren en iedereen die het wel wil voeren....be my guest.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#716894
[quote="Angelique"]
Ik zeg toch niet dat je zit te liegen, ik vraag alleen van wie je deze info had. Want op mijn reactie van dat de percentages in jouw posting de 100% passeren krijg ik van meneer Hunterhome een privemail dat dit niet van hem afkomstig is en dat hij nooit door jou benaderd is. Nu bomt mij dit verder allemaal weinig, dat mogen jullie onderling uitzoeken. Ikreageerde enkel op de hier genoemde samenstelling met de bijbehorende percentages die naar mijn mening buiten de bekende uitspraak van B. Vlug vallen namelijk...wie tot tien kan tellen kan hondenvoer maken.
Maar ik vind het allemaal prima, ik voer dit niet en ga het ook niet voeren en iedereen die het wel wil voeren....be my guest.
[/quote]

Nou mij bomt het wel zeker, ik heb HH een mailtje gestuurd om één en ander recht te zetten, ik vind dat ze zo wel heel ongeloofwaardig overkomen als ze amper 6 weken geleden mij de samenstelling van hun voer toe sturen, maar nu er commentaar komt op hun samenstelling ze ineens gemalen botten gebruiken in plaats van Gistocal  :(
Toch vind ik het laf van hen dat ze geen contact met mij opgenomen hebben maar mij voor schut zetten op BP want nogmaals ik wil hier niet voor leugenaar uitgemaakt worden  >:( en dat er dan ook mensen zijn die geneigd zijn om HH eerder te geloven dan mij
Wat ze verder in hun voer steken zal mij ook een worst wezen want mijn hondjes barfen maar er waren zeker mensen geintresseerd in HH ....
Gebruikersavatar
Door Cherry
#716912
[quote="Tinker"]
Joh meid maak je niet zo druk,denk aan je hart ;) .Er is niemand die in dit topic aan je twijfelt.Ik kan dat tenminste niet terug vinden in de berichten.We lezen het en kunnen op basis van de antwoorden dan zelf wel beslissen of we het wel dan niet willen voeren.
[/quote]

:-*   je hebt gelijk
ben toch benieuwd of HH zo fatsoenlijk gaat zijn om mij nog persoonlijk te benaderen  ;)
Door bumper
#717003
Hoi Gerry ik ben die persoon die toen vragen had op het ABforum.Vreemd dat ze het nu ontkennen.Want ik heb toen ook een aantal dingen aan ze gevraagt en gelijk antwoord gekregen.
Maar helaas niet bewaard.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#717079
[quote="bumper"]
Hoi Gerry ik ben die persoon die toen vragen had op het ABforum.Vreemd dat ze het nu ontkennen.Want ik heb toen ook een aantal dingen aan ze gevraagt en gelijk antwoord gekregen.
Maar helaas niet bewaard.
[/quote]

Hoi Jolande, jij ook hier  :)
hihi voortaan de bewijzen minstens 1 jaar bewaren  :D
Door Thunder
#717200
Tja,dat ze mensen per mail beantwoorden,en dat nu gaan ontkennen+ hun samenstelling dan plots is veranderd(naar aanleiding van reactie en commentaar hier),dan zakt de geloofwaardigheid van deze 'producent' al aanzienlijk.
En Gerry,dat jij hier heus geen leugens vertelt,daar durf ik meer voor in het vuur steken dan alleen m'n handen! ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door