Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#711696
[quote="Pauline"]
Ik heb het productieproces van Carnibest mogen aanschouwen en het product is volledig rauw.
[/quote]

He, dat is nou net wat ik zocht. Dankjewel Pauline! Zal het de volgende keer tegen mijn DA zeggen. Hij is een beetje van de oude stempel, zullen we maar zeggen. Misschien kan ik hem ooit nog eens overtuigen  ;)
#711911
Ik zou me de moeite besparen mbt de da, die van mij is absouluut ook geen voorstander van rauw voeren,, had ook niet anders verwacht overigens,, In het begin heb ik het er wel eens met hem over gehad,,hij is voorstander van brok, maar kraakt rauw voeren niet af,, had er ook weinig over te melden,, dat zegt mij genoeg. Hij is een hele goede da,, en kwa voer daar buig ik me over.,, Worden we het toch nooit eens over denk ik. En voor de rest hebben we ht gewoon niet over voer. Wel zo makkelijk. :D :D
#711913
[quote="DaanTarah"]
Dat van die sterilisatie geloof ik ook niets van.

Maar ik vraag me wel iets anders af over de cb.

Bibi verkleurd heel snel. De cb en dan met name lam en rijst en kip en rijst verkleuren nauwelijks. Hoe zou dat komen?
[/quote]

Ik ken Bibi niet, maar weet wel dat Duck ook verkleurd als het langer staat.. niet dat dat ooit gebeurd hier Mack heeft het op voordat ik het weet.
Maar ik zie dat aan mijn kleine hondje,, is nogal een zeur,, en laat het wel eens wat langer staan. ;)
Carnibest heb ik ook nog nooit zien verkleuren, Ahv-Breda  en Smul ook niet.
#711968
[quote="nelis"]
Nou, iemand 'zultkop' noemen die je niet kent is anders ook niet zo beleefd hoor!


[/quote]
Ik heb nog wel wat andere toepasselijke namen hoor  ;)

Deze Da is anders zelf niet zo beleefd om dit te zeggen maar ja is van de oude stempel he.
Hoe zou jij het vinden als dit soort onwaarheden over jouw toko(waar je van moet leven) wordt gezegd?  ::)
Hij kan beter zijn mening voor zich houden en lekker zijn hypoallergene brokken blijven verkopen  :)
#712219
[quote="tieneke"]
Ik heb nog wel wat andere toepasselijke namen hoor  ;)

[/quote]

Ik weet ook niet hoe hij er bij komt en zal dat zeker de volgende keer vragen (misschien vergist hij zich wel van merk of zo). Hij heeft ongetwijfeld het beste met ons (en vooral mijn beestjes) voor. Zijn nekharen gaan gewoon overeind staan als ik het over rauwe kip en botten heb, en nee, hij komt dan beslist niet meteen met 'zijn' brokken aanlopen. Misschien hebben Amber en ik wel dezelfde DA. Ik ben echt superblij met hem, maar over voer moeten we het duidelijk niet hebben. Misschien trekt hij ooit bij, maar daar twijfel ik over. Het is ergens wel jammer, maar ik vind het eerlijk gezegd veel belangrijker dat ik mijn vriend heb weten te overtuigen (het is immers 'zijn' hond en mijn vriend was pas echt pro-brok in het begin).

Maar termen als 'zultkop' en 'schlemiel' hoeven voor mij dus niet zo.
#712385
[quote="nelis"]
Ik weet ook niet hoe hij er bij komt en zal dat zeker de volgende keer vragen (misschien vergist hij zich wel van merk of zo). Hij heeft ongetwijfeld het beste met ons (en vooral mijn beestjes) voor. Zijn nekharen gaan gewoon overeind staan als ik het over rauwe kip en botten heb, en nee, hij komt dan beslist niet meteen met 'zijn' brokken aanlopen. Misschien hebben Amber en ik wel dezelfde DA. Ik ben echt superblij met hem, maar over voer moeten we het duidelijk niet hebben. Misschien trekt hij ooit bij, maar daar twijfel ik over. Het is ergens wel jammer, maar ik vind het eerlijk gezegd veel belangrijker dat ik mijn vriend heb weten te overtuigen (het is immers 'zijn' hond en mijn vriend was pas echt pro-brok in het begin).

Maar termen als 'zultkop' en 'schlemiel' hoeven voor mij dus niet zo.
[/quote]

Ben ik eens met je, voor mij hoeven dat soort termen inderdaad ook niet,
Ik heb een prima Da, we komen al jaren bij hem,, we rijdens er zelfs voor naar Utrecht, wij wonen dus in Gorinchem.
Maar kwa voeding denkt hij anders als wij,, meestal maak ik er een geintje over, in de trant van ik weet dat je achter brokken staat,, maar ik ben lekker dwars ,, he je kent me al een jaar of 15.
Maar hij begint uit zich zelf nooit over de voeding van de hond, hij zegt altijd hij ziet er fantastisch uit,, goed op gewicht. Schone tanden,, eigenlijk alleen maar lof dus.
Hij zegt ook wel eens over mij dat ie het geweldig vind dat ik alles napluis, en als ik me ergens in vast bijt,, ik het absoluut niet op geef.
En wie weet misschien is het dezelfde mijn da zit in Utrecht.
#712393
[quote="nelis"]
Mijn dierenarts beweert dat het vlees in carnibest niet 'echt rauw' is maar voorbehandeld zodat het gesteriliseerd is.  Nooit van gehoord en zo ziet het er ook niet naar uit.

(Enne... ja, mijn dierenarts is heel erg anti-rauw-vlees. Hij wil maar dat we het vlees koken. Zijn mening over het geven van botten houd ik maar voor me  :). Verder echt een prima DA waar ik heel blij mee ben. Alleen op dat gebied verschillen we duidelijk van mening.)

Maar... wil het toch graag even checken. Heeft iemand hier wel eens van gehoord? Op de site van CB kan ik er niks over vinden.

groeten
Suzanne
[/quote]

Ik heb niet naar je profiel gekeken.........maar het is toevallig toch niet Bob Carriere he? Dat stuk wat jij schrijft komt me zoooooooooooooooo bekend voor namelijk.
Zoja dan vis ik even een topic omhoog voor je  ;)

Gelijk maar ff gedaan  :D KLIK HIER
Laatst gewijzigd door *wendy* op di 20 feb 2007, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#712528
[quote="pippy"]
Ik heb niet naar je profiel gekeken.........maar het is toevallig toch niet Bob Carriere he? Dat stuk wat jij schrijft komt me zoooooooooooooooo bekend voor namelijk.
[/quote]

Ik moest een heel eind bladeren voordat ik de naam Bob Carriere vond (weet je zeker dat dit geen geintje was? BC vs CB?).
Maar, nee, hij zit niet in Ermelo en heeft het ook nooit over het diepvriezen gehad als methode om het vlees steriel te maken.
Wel een heel boeiende discussie....

En inderdaad je reinste onzin. Als een DA beweert dat er pas bacterieen in vlees komen na de slacht dan vraag ik me af hoe hij om gaat met bacteriele aandoeningen/besmettingen bij zijn levende patienten?
#712536
[quote="nelis"]
Ik moest een heel eind bladeren voordat ik de naam Bob Carriere vond (weet je zeker dat dit geen geintje was? BC vs CB?).[/quote]

Ja weet ik zeker dat het geen geintje was, want ik had gezegd dat ik kant en klaar compleet vers vlees voerde en geen merk genoemd  ;)
Overigens moet ik hem nog steeds mailen dat ik dus vrolijk weer CB in combi met NRV voer  :-[ Maar ik heb niet zo zin in weer een discussie eigenlijk.
#712590
[quote="pippy"]
Ja weet ik zeker dat het geen geintje was, want ik had gezegd dat ik kant en klaar compleet vers vlees voerde en geen merk genoemd  ;)
Overigens moet ik hem nog steeds mailen dat ik dus vrolijk weer CB in combi met NRV voer  :-[ Maar ik heb niet zo zin in weer een discussie eigenlijk.
[/quote]

Je hoeft ook niet in discussie te gaan, het is jullie hond en dus beslissen de baasjes wat de hond krijgt.
En niet de Da.,, En ik vind dat je hem ook geen uitleg verschuldigd bent. Hij moet beesten beter maken, en wij de baasjes verzorgen de honden. Is toch iets waar je nooit uit komt,, de da denken over voeding anders dan wij.
Door roefus
#712658
[quote="nelis"]
Ik weet ook niet hoe hij er bij komt en zal dat zeker de volgende keer vragen (misschien vergist hij zich wel van merk of zo). Hij heeft ongetwijfeld het beste met ons (en vooral mijn beestjes) voor. Zijn nekharen gaan gewoon overeind staan als ik het over rauwe kip en botten heb, en nee, hij komt dan beslist niet meteen met 'zijn' brokken aanlopen. Misschien hebben Amber en ik wel dezelfde DA. Ik ben echt superblij met hem, maar over voer moeten we het duidelijk niet hebben. Misschien trekt hij ooit bij, maar daar twijfel ik over. Het is ergens wel jammer, maar ik vind het eerlijk gezegd veel belangrijker dat ik mijn vriend heb weten te overtuigen (het is immers 'zijn' hond en mijn vriend was pas echt pro-brok in het begin).

Maar termen als 'zultkop' en 'schlemiel' hoeven voor mij dus niet zo.
[/quote]


Dit ben ik best wel met je eens; had ik wellicht niet moeten zeggen.
Maar....(volgens mij is 'schlemiel' een 'stakker'?)...ik vind het wél een beetje stakkerig (excuses), als je dingen over een merk kvv beweert, die (volgens mij) totaal onzin zijn.
En als 'jan met de pet' je dit op straat vertelt, allah.
Maar een gerespecteerde dierenarts gaat dit soort dingen dan toch niet als informatie verstrekken, lijkt mij?

Van mij hoeft niemand voor vers te zijn, niet voor barf en niet voor kvv.
Dat mogen ze zelf uitmaken.
En als de goede man met argumenten komt: prima.
Maar dit soort dingen verkondigen?

Ik heb niets met carnibest, ben geen verkooppunt, heb geen aandelen, ik voer het mijn honden niet (meer), ik kan zelfs niet in hun toko kijken (doe er ook geen moeite voor).
Maar als een kvv het een beetje leuk doet,, dan vind ik niet dat je als da dergelijke dingen erover mag verkondigen, zonder werkelijke kennis van zaken.
Je geeft die mening nl. mee aan je cliënt, die misschien twijfelt tussen brok of kvv.
En je bestempelt dan die ene kvv meteen, opdat de cliënt dan maar niet denkt dat DAT nou goed is.
DE BESCHULDIGING van stráling vind ik nogal wat.

Het heeft er lange tijd over gegaan of kippeneieren bestraald in de winkel mogen liggen, opdat kokkie gewoon bavarois en andere gerechten kan maken (waarbij een ei dus rauw gebruikt wordt) zónder dat onze bejaarden en/of kleine kinderen kans lopen op een redelijk moeilijke salmonella-besmetting.
Daar is veel protest over geweest (allicht.....niet iedereen wil een 'róntgen-eitje' 's ochtends in zijn koekenpan).

Wil je nu zelf iets lekkers klaarmaken, daarbij gebruik makend van 'rauwe eitjes',  dan kun je o.a. terecht bij Appie, waar dooiers en eiwit doorstrááld te koop worden aangeboden.
Acoord: dan kun je ZELF kiezen !
En voor de REST gebruik maken van eitjes, die deze róntgen-praktijken niet doorgemaakt hebben.

Dus: wetende dat er nogal wat aversie is wat betreft 'straling'...vind ik het nogal wat als je dit 'toeschrijft' aan een versvoerfabrikant.
Wellicht om 'versvoer' te ontraden?
Ik vind het in ieder geval verfoeilijk als je als da je moet bedienen van dit soort ongein.

En nee, dan had ik de term 'schlemiel' waarschijnlijk niet mogen gebruiken (excuses hiervoor), maar feitelijk was het wel mijn eerste gedachte, op dit punt.
Dan mag het voor de rest een 'bovenstebeste da' zijn, maar hij bedient zich dan wel van 'schlemielige' uitspraken.
Althans...volgens mij...maar daar mag een ander uiteraard anders over denken.
Laatst gewijzigd door roefus op di 20 feb 2007, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#712736
misschien een beetje laat....

Maar in principe zal elk verkooppunt het toch voor je moeten willen bestellen die 500gr. kat verpakkingen, Ikzelf heb ook alleen de 250gr. op voorraad puur omdat ik gewoon eigenlijk te weinig kattenklantjes heb. Die ene die ik heb neemt alleen 250gr. af. En ik heb zelf geen kat dus vind ik het vervelend om er mee te blijven zitten. dus 500gr. heb ik ook alleen op bestelling.

En het klopt inderdaad dat cb puur rauw is!!! dus geen rare behandelingen!!!....

Groetjes debbie
#713005
[quote="doubansluna"]
misschien een beetje laat....

Maar in principe zal elk verkooppunt het toch voor je moeten willen bestellen die 500gr. kat verpakkingen, Ikzelf heb ook alleen de 250gr. op voorraad puur omdat ik gewoon eigenlijk te weinig kattenklantjes heb. Die ene die ik heb neemt alleen 250gr. af. En ik heb zelf geen kat dus vind ik het vervelend om er mee te blijven zitten. dus 500gr. heb ik ook alleen op bestelling.

En het klopt inderdaad dat cb puur rauw is!!! dus geen rare behandelingen!!!....

Groetjes debbie
[/quote]

Ja, dat zeggen de meeste verkopers inderdaad: ik kan gerust bestellen en de meeste klanten nemen vooral die 250 gr verpakkingen af omdat ze niet zoveel katten hebben. In het begin ging het bij mij dan ook prima, maar nu de 3 dames en 1 heer het steeds lekkerder gaan vinden jaag ik er zo 1 1/2 verpakking per dag door heen.
Wat dat bestellen betreft, daar zit het probleem helemaal bij mij. Ik ben een verschrikkelijk ongestructureerd chaotisch iemand. Ik ben zo'n type die zondags in een lege koelkast staart en dan pas beseft dat ze boodschappen had moeten doen (in den haag was dat geen probleem, waar ik nu woon wel :-[). Bij de beestjes doe ik het wat beter, maar veel tijd heb ik vaak niet om mijn voorraden aan te vullen.

Goed argument daarom om eens groot in te kopen bij CB zelf. Kan ik meteen naar het produktieproces kijken als ze dat ok vinden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door