Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Benthe
#710626
Nu de zak brokken leeg is zijn we definitief op kvv over gestapt. Vanaf morgen krijgt benthe (labrador, 11 maanden, ong. 20 kg) energique.

Het is een doos van 24 bolletjes van 25 gram. Hoeveel moet ze daar ongeveer van hebben?

Ik zat te denken om per dag 3 keer 4 bolletjes te geven, maar is dat genoeg of te weinig?
Door ZsaZSa
#710630
Van de meeste merken moet je ongeveer 25 gram per kg lichaamsgewicht geven. (bij een volwassen hond).
Maar ZsaZSa  (6 kg) krijgt Carnibest en zij zou dus 150 gram moeten hebben, maar krijgt 2 ons.
Ze loopt ongeveer 3 uur per dag.
Door Bullmastiff gek
#710637
[quote="Benthe"]
Nu de zak brokken leeg is zijn we definitief op kvv over gestapt. Vanaf morgen krijgt benthe (labrador, 11 maanden, ong. 20 kg) energique.

Het is een doos van 24 bolletjes van 25 gram. Hoeveel moet ze daar ongeveer van hebben?

Ik zat te denken om per dag 3 keer 4 bolletjes te geven, maar is dat genoeg of te weinig?


[/quote]
Een pup krijgt ongeveer tussen de 40 en 50 gram per kg lichaamsgewicht.
Ik zou ongeveer tussen de 700 en de 800 gram  per dag geven, verdeeld over 2 maaltijden.
Dus dan kom je aan een doos tekort :D want er zit in een doos 600 gram
 
Door Wendy (boxer gek)
#711217
Onze boxer krijgt ook nog steeds 2x per dag te eten (ivm spugen bij 1x')
Ze krijgt de energique 4 en ze krijgt er 500gr per dag (weegt ca 27kg)
Wij zijn dus niet met het voer omhoog gegaan toen ze er van aankwam
Moet wel zeggen dat wij grotere dozen hebben, waarin schijfjes van 100gr zitten
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door