Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door tieneke
#711990
[quote="Tinker"]
Nou ja 10 gram per 1000 gram zal ook wel niet zo erg zijn. ;) ;D
[/quote]
Voor mij zou dit kvv meteen afvallen.
Er zijn gelukkig nog meer merken  :D
Door Cathy
#712203
Beetje offt ! maar wat zit er in Smuldier wat veel mensen voeren , staat ook niet op de verpakking , misschien ook bietenpulp ?

Gr Jet
Door Bullmastiff gek
#712386
[quote="Unique"]
Bietenpulp voeren wij aan de schapen
[/quote]

Dat zou kunnen, en als je dus de hond regelmatig schapenvlees geeft,, krijgen ze het ook weer binnen.
Dus dit kun je gewoon bijna niet voorkomen.
In deze maatschappij is bijna niets meer te controleren.
Want ik Kvv zitten dan misschien wel dingen die je liever niet geeft, maar als je nagaat wat de koeien en schapen en geiten te eten krijgen,, wat wij zelf als mens ook nuttigen, Dan word je daar ook niet vrolijk van denk ik.
Door Mevroi Kruim
#712523
[quote="Bullmastiff gek"]
Dat zou kunnen, en als je dus de hond regelmatig schapenvlees geeft,, krijgen ze het ook weer binnen.
Dus dit kun je gewoon bijna niet voorkomen.
In deze maatschappij is bijna niets meer te controleren.
Want ik Kvv zitten dan misschien wel dingen die je liever niet geeft, maar als je nagaat wat de koeien en schapen en geiten te eten krijgen,, wat wij zelf als mens ook nuttigen, Dan word je daar ook niet vrolijk van denk ik.
[/quote]

???????  :o  hoe dacht jij dat de spijsvertering van een schaap in elkaar zit? De pulp gaat de pens in, wordt daar grotendeels door bacterien verteerd (ja, herbivoren kunnen dat, honden niet) en de restanten verlaten via de gebruikelijke uitgang het schaap. In het vlees kan dus never nooit pulp zitten. Hooguit zou er een restje in de pens kunnen zitten, als die althans niet gespoeld is, wat vrijwel altijd het geval is.

Overigens is bietenpulp voor herbivoren helemaal geen slecht voer, integendeel. De suiker is er uit, wat overblijft is prima ruwvoer met een hoog pectine-gehalte wat voor de pens of in geval van paarden voor de darmen en de daarin huizende bacterie-populaties prima te pruimen is. Het is alleen geen carnivoren-voer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#712718
[quote="Tinker"]
Ik weet het niet zou best kunnen hoor.Maar jongens 10 gram per kilo kvv,wààr praten we over??? De ene kvv gooit er rijst in de ander weer graan,en weer een ander 10 gram per kilo! bietenpulp.Dat is nou eenmaal zo met kvv(en dan zonder ik geen enkel merk uit!)dat er in ieder merk wel"iets"zit wat ik er liever niet in zou hebben.
[/quote]

Als die 10 gram per kilo toch een te verwaarlozen hoeveelheid is dan hoeven ze het er ook niet in te stoppen.
Maar het zal ook wel met suikers e.d. te maken hebben.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#712721
[quote="Cathy"]
Beetje offt ! maar wat zit er in Smuldier wat veel mensen voeren , staat ook niet op de verpakking , misschien ook bietenpulp ?

Gr Jet
[/quote]

Misschien wel...vraag het ze eens.
Maar dit is dus een beetje standaard bij al het fabrikantenvoer, je weet nooit exact wat erin zit. Om die reden adviseer ik dan ook altijd maar om zoveel mogelijk merkjes en smaakjes af te wisselen ipv dat je op één paard wed.
Door MirandaK
#943203
Begrijp ik nu uit de laatste paar posts dat de samenstelling van Kivo dus veranderd is? Rijst nu in plaats van bietenpulp?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#943352
wat een giswerk allemaal, bel de fabrikanten op een stel je vragen!!
Ben het met anqelique eens, als je echt wil weten wat je in je hond stopt moet je fulltime gaan barfen.
De ene zweert bij dit merk en de andere weer bij dat merk.
Ik zeg ook dat ik wel kvv voer maar wissel dat af, ze krijgen hier geen dag hetzelfde!
Het ene kvv vindt ik er ook 'schraler' uitzien dan het andere, sommige merken eten ze hier ook gewoon weg niet omdat ze het niet eens weg kunnen krijgen, hoop van dat spul kleeft giganisch aan hun verhemelte, maar ieder het zijne.
Kijk waar je hond het beste op doet en wissel zo vaak mogelijk af, dat is het voordeel van de kvv en barf, geen dag hetzelfde!!!!!!!
ellen
Door arja
#944331
[quote="MirandaK"]
Begrijp ik nu uit de laatste paar posts dat de samenstelling van Kivo dus veranderd is? Rijst nu in plaats van bietenpulp?
[/quote]


Ja geen bietenpulp maar rijst, het is prima spul :D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door