Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#715628
[quote="ulla"]
;)Die hap is visueel,en gepureerd lijkt mij de smaak ook niet verkeerd.
Hier gaat er trouwens van alles doorheen.
Sardines,soms ei,yogurt standaard,anders krijg ik geen prut in de blender.
E ze vinden het heerlijk :)
[/quote]

Al eens geproeft dan? ;D

Als ik mix maakte dan liet de half het liggen, geef ik het geblancheerd wordt het door iedereen braaf en graag opgegeten. En daarbij vind ik mix maken voor 9 honden iets teveel werk, helemaal omdat ze het toch niet graag eten.
Door Alithia
#719607
Geblancheerde groenten zijn volgens mij heel prima.

Ze bevatten nog een heel hoog vitamine gehalte. Alle plantencellen zijn stuk, dus voor het dier bruikbaar. En wat Angelique ook zegt: ze kunnen het opETEN ipv oplebberen.

Ik heb ze de afgelopen weken zien genieten van hun maaltijd, waarbij ze niet zelden de geblancheerde broccoli, witlof etc als eerste of tweede hapje kozen.

Daarnaast: Blancheren is volgens mij veel minder werk dan er een mixje van draaien in een blender met al het geklieder vandien. Nou gun ik iedereen zijn geklieder en geblender, daar niet van. Maar ik had al gemeld dat ik vrij gemakzuchtig was.  8)

Een berg vlees/botten/groenten/orgaanvlees/spiervlees etc naar percentage samenstellen en afwegen en invriezen in een nieuwe vriezer die ook niet door Sinterklaas werd afgeleverd vind ik al een hele stap ten opzichte van gemakzuchtige brokken! Een groentenslobberslurpie samenstellen dmv een blender (die ik NIET heb) gaat me net iets te ver.

Hopelijk lijden mijn honden nu niet al teveel schade...  ::)

Groetjes van Alithia
met een rustiger vliegende-herder die niet meer potenkluift of verhaart
en een zwartere grijzende koningspoedel
allebei erg blij met hun nieuwe eten!
Door Alithia
#723381
Haringkoppen!

Ongezouten, ongepekeld, gewoon tjakka van de verse haring afgesneden. LEKKERRRRRR!  :D

Ik heb er weer een nieuw ding bij! Leuk om te zien hoe ze reageren. Huhhh? Snuiffffffffffffffffffffffff, lik lik, TJAKKA!

Ook heel lollig om te zien hoe ze inventief zijn met een rauw ei. Eerst maakte ik er nog een gaatje in, maar nu moeten ze zelf goochelen. Erg leuk. Ik ga er echt voor zitten om te kijken!

Vandaag weer anderhalf uur staan wegen, blancheren van groente, inpakken etc. De vriezer zit nog lang niet vol. Maar mocht ik even weg moeten dan kunnen ze ondertussen een week of vijf vooruit! Toch niet verkeerd.

En ik raad het ondertussen veel meer mensen aan. Op mijn nieuwe site in wording (nog een weekje of wat) komt ook zeker een link naar Barfplaats!

Alithia
Door tieneke
#724149
[quote="Alithia"]
Geblancheerde groenten zijn volgens mij heel prima.

[/quote]
Volgens mij heb ik het dan verkeerd gelezen op Bp.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#724197
[quote="tieneke"]
Volgens mij heb ik het dan verkeerd gelezen op Bp.
[/quote]

Wat is er dan zoooo verschrikkelijk mis met geblancheerde groenten? Kool wordt zowieso al beter verdragen als het licht gekookt is, zo ook sperziebonen die je zelfs licht zou moeten koken.
Volgens mij heb je bij geblancheerde groenten iets vitamineverlies ten opzichte van rauw groenten, maar als ze dat laatste nou niet te knagen vinden en de geblancheerde wordt wel goed gegeten....wat zou jij dan doen?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#724207
[quote="Angelique"]
Wat is er dan zoooo verschrikkelijk mis met geblancheerde groenten? Kool wordt zowieso al beter verdragen als het licht gekookt is, zo ook sperziebonen die je zelfs licht zou moeten koken.
Volgens mij heb je bij geblancheerde groenten iets vitamineverlies ten opzichte van rauw groenten, maar als ze dat laatste nou niet te knagen vinden en de geblancheerde wordt wel goed gegeten....wat zou jij dan doen?
[/quote]

Helemaal mee eens hoor. Het zal gerust beter zijn rauw, maar je moet er maar net zin en tijd in hebben. Gekookte groente wordt hier ook zo gegeten zonder fratsen.
Ik kook altijd gewoon iets extra voor mezelf en geef dat aan de hond  :-[ .
Niet eens geblancheerd dus. Zal wel volkomen onverantwoord zijn, maar ik doe het er zelf ook al 31 jaar best aardig op.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#724226
[quote="Dorothea2"]
Helemaal mee eens hoor. Het zal gerust beter zijn rauw, maar je moet er maar net zin en tijd in hebben. Gekookte groente wordt hier ook zo gegeten zonder fratsen.
Ik kook altijd gewoon iets extra voor mezelf en geef dat aan de hond  :-[ .
Niet eens geblancheerd dus. Zal wel volkomen onverantwoord zijn, maar ik doe het er zelf ook al 31 jaar best aardig op.
[/quote]

Zo doe ik het hier ook, alleen vis ik dat deel van hun eerder uit de pan. Blijft er van ons doorgekookte prakje nog wat over, dan gaat dat er ook gewoon bij.
Krijg niet het idee dat ik ze nou iets tekort doe.
Door tieneke
#724237
[quote="Angelique"]
Wat is er dan zoooo verschrikkelijk mis met geblancheerde groenten?
[/quote]
Zeg ik ergens dat het verschrikkelijk mis is dan?  ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#724251
[quote="tieneke"]
Zeg ik ergens dat het verschrikkelijk mis is dan?  ::)


[/quote]

Nee hoor, niet letterlijk, maar als je er tot 2x toe over valt dat zij geblancheerde groente geeft dan vraag ik me wel af wat jij er niet goed aan vind.

Maar zo is het ook prima hoor. Jij hebt niks gezegt.
Door skydivesaskia
#730110
fijn dat het beter gaat met je honden!
Toen ik gister aan een collega vertelde dat ik geitennekbeen had besteld stond hij me uit te lachen... Even later vertelde hij dat zijn hond last van van huiduitslag...  ;) Dus toen ik hem daarvoor de oplossing vertelde  ;) stond ie eerst wat raar te kijken.... Vandaag even een stuk tekst opgestuurd... en hij gaat kvv proberen! ben benieuwd  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door