Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Magic
#701059
Wel ik heb 3 verkopers/makers van kvv gemaild met dezelfde vragen, bijna alle 3 hebben geandwoord dat het geen goed idee is om te mixen in een kvv maaltijd.
En dat ze dat de mensen ook niet adviseren.

Allemaal heeft men een de moeite genomen om terug te schrijven en voor de duidelijkheid ze zijn niet allemaal tegen varieren, maar wel tegen twee kvv in een maaltijd stoppen.

Ieder kvv compleet maaltijd heeft zijn eigen unieke samenstelling van vitaminen, mineralen, eiwitten, vetten en andere voedingsstoffen, bij mengen van diverse kvv kan een onbalans ontstaan in de opname van de verschillende nutriënten. Of te wel ga je kvv mengen is er een nieuwe samenstelling ontstaan en ben je er niet meer zeker van dat alles goed opgenomen word.
Door 202Spots
#701263
[quote="Magic"]
Ieder kvv compleet maaltijd heeft zijn eigen unieke samenstelling van vitaminen, mineralen, eiwitten, vetten en andere voedingsstoffen, bij mengen van diverse kvv kan een onbalans ontstaan in de opname van de verschillende nutriënten. Of te wel ga je kvv mengen is er een nieuwe samenstelling ontstaan en ben je er niet meer zeker van dat alles goed opgenomen word.[/quote]

Wanneer merk A-B-C alle 3 beweren dat hun product compleet is dan begrijp ik niet waarom het ene "complete" product niet met 't andere "complete" product gemeng kan worden.

compleet is compleet...wanneer het het excuse word gegeven dat de "samenstelling " veranderd wanneer je het mengd,word er dan ook uitgelegd wat kan er veranderen tussen compleet en compleet?
Wanneer je zegd dat de samenstelling verschillend is,dan heeft elke soort zijn  eigen samenstelling,en die samenstelling verschild dus van de anderen...
HOE weet je dan in hemelsnaam welke samenstelling compleet is wanneer ze alle 3 beweren dat HUN samenstelling compleet is. ::)
Ik blijf zeggen dat rauwe voeding rauw is...
en ik zou alle 3 merken door elkaar mengen dan heb ik super-duper-compleet compleet voer!! ;)
Door Dogshome
#701306
Geloof het ook niet,ik geef al jaren verschillende soorten kvv en meng het ook rustig door elkaar.
En ze komen echt niks te kort ,en zien er prima uit.
Ze krijgen 3 dagen barf en de rest kvv.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#701500
[quote="Magic"]
Wel ik heb 3 verkopers/makers van kvv gemaild met dezelfde vragen, bijna alle 3 hebben geandwoord dat het geen goed idee is om te mixen in een kvv maaltijd.
En dat ze dat de mensen ook niet adviseren.

Allemaal heeft men een de moeite genomen om terug te schrijven en voor de duidelijkheid ze zijn niet allemaal tegen varieren, maar wel tegen twee kvv in een maaltijd stoppen.

Ieder kvv compleet maaltijd heeft zijn eigen unieke samenstelling van vitaminen, mineralen, eiwitten, vetten en andere voedingsstoffen, bij mengen van diverse kvv kan een onbalans ontstaan in de opname van de verschillende nutriënten. Of te wel ga je kvv mengen is er een nieuwe samenstelling ontstaan en ben je er niet meer zeker van dat alles goed opgenomen word.









[/quote]

Uniek uniek....je plettert wat in een zakje, schepje premix erbij en voila...één complete maaltijd. Ook bij deze producten geldt dat de samenstelling alleen smaakbepalend is, voor de compleetheid maakt het geen flaus aus.
Maar als we nu dus zo eng gaan lopen doen over balansjes en hoe nutriënten opgenomen worden, dan kunnen we niet anders concluderen dat dat barfen wel heel erg beroerd is. Je geeft namelijk één keer per week lever ipv 7 x een klein beetje en rara, er treden geen tekorten of disbalansen op. Hoe ver moet je dan in de knoei raken als je twee kvv's met elkaar vermengd die naar alle waarschijnlijkheid qua vitaminen een bijna identieke samenstelling hebben omdat ze allemaal dezelfde voorschriften moeten volgen.
Het hele verhaal breidt weer prettig door op het gegeven dat hondenvoer maken werk is voor raketgeleerden, dat vitaminen en mineralen tot op de millimilligram gedoseerd moeten zijn enz.enz.

Ik zou wel een andere reden kunnen bedenken waarom je verschillende merken niet zou moeten mengen, maar dat is een heel ander verhaal.
Door Lizzy
#701540
Angelique schreef: Uniek uniek....je plettert wat in een zakje, schepje premix erbij en voila...één complete maaltijd. Ook bij deze producten geldt dat de samenstelling alleen smaakbepalend is, voor de compleetheid maakt het geen flaus aus.
Maar als we nu dus zo eng gaan lopen doen over balansjes en hoe nutriënten opgenomen worden, dan kunnen we niet anders concluderen dat dat barfen wel heel erg beroerd is. Je geeft namelijk één keer per week lever ipv 7 x een klein beetje en rara, er treden geen tekorten of disbalansen op. Hoe ver moet je dan in de knoei raken als je twee kvv's met elkaar vermengd die naar alle waarschijnlijkheid qua vitaminen een bijna identieke samenstelling hebben omdat ze allemaal dezelfde voorschriften moeten volgen.
Het hele verhaal breidt weer prettig door op het gegeven dat hondenvoer maken werk is voor raketgeleerden, dat vitaminen en mineralen tot op de millimilligram gedoseerd moeten zijn enz.enz.
Helemaal eens!
Ik zou wel een andere reden kunnen bedenken waarom je verschillende merken niet zou moeten mengen, maar dat is een heel ander verhaal.
Vertel!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#701581
[quote="Lizzy"]
Helemaal eens!
Vertel!
[/quote]

Je mengt Rodi pens compleet, met AHV pens compleet en je zit ineens wel erruug veel pens te voeren. Dan zou ik vermengen met beleid verstandiger vinden, dus bv. AHv pens compleet met lam/rijst rodi compleet.
Door Magic
#701602
[quote="Angelique"]
Je mengt Rodi pens compleet, met AHV pens compleet en je zit ineens wel erruug veel pens te voeren. Dan zou ik vermengen met beleid verstandiger vinden, dus bv. AHv pens compleet met lam/rijst rodi compleet.
[/quote]

Je zegt hier in feite dat het inderdaad niet verstandig is om bepaalde kvv te mengen.
En ja barfen wat doe je als je barft ? Ook dan zorg je voor een balance
zodat je niet te veel spiervlees of orgaanvlees te veel pens of te veel het zelfde beest geeft enz.
Laatst gewijzigd door Magic op wo 31 jan 2007, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#701660
[quote="Magic"]
Je zegt hier in feite dat het inderdaad niet verstandig is om bepaalde kvv te mengen.
En ja barfen wat doe je als je barft ? Ook dan zorg je voor een balance
zodat je niet te veel spiervlees of orgaanvlees te veel pens of te veel het zelfde beest geeft enz.

[/quote]

Nee, wat Angelique daar eigenlijk zegt is dat Rodi pens compleet wel erg veel pens bevat. En dat AHV pens compleet wel erg veel pens bevat. En als je de helft Rodi neemt en de helft AHV, dan krijg je dus 0,5 + 0,5 = 1 (en niet ineens 0,5 + 0,5 = 6 x pens) en dus nog steeds erg veel pens. Dat is niet ineens MEER pens dan wanneer je alleen Rodi of alleen AHV geeft. Snap je?

Dus als je dan toch al gaat mengen: meng dan Rodi lam & rijst compleet met AHV pens compleet. Geef je nog eens wat anders als pens, pens en pens.

En wat jij dus eigenlijk zegt is dat versvlees niet in balance is. Nooit. Want Rodi pens bevat teveel pens. En Rodi Lam en Rijst bevat teveel lamshart en rijst. En AHV is niet in balans want het bevat teveel kip. Of teveel pens. Ja, daar heb je een punt! Het is inderdaad lang niet zo mooi in balans als wanneer je barft.

Maar 0,5 + 0,5 = 1
Door oebaya
#701668
[quote="Magic"]
Wel ik heb 3 verkopers/makers van kvv gemaild met dezelfde vragen, bijna alle 3 hebben geandwoord dat het geen goed idee is om te mixen in een kvv maaltijd.
En dat ze dat de mensen ook niet adviseren.

Allemaal heeft men een de moeite genomen om terug te schrijven en voor de duidelijkheid ze zijn niet allemaal tegen varieren, maar wel tegen twee kvv in een maaltijd stoppen.

Ieder kvv compleet maaltijd heeft zijn eigen unieke samenstelling van vitaminen, mineralen, eiwitten, vetten en andere voedingsstoffen, bij mengen van diverse kvv kan een onbalans ontstaan in de opname van de verschillende nutriënten. Of te wel ga je kvv mengen is er een nieuwe samenstelling ontstaan en ben je er niet meer zeker van dat alles goed opgenomen word.

[/quote]

Als jij versvoer fabrikant bent, ga je dan vertellen: Ja hoor, gooi maar de merken door elkaar in de bak. Je probeert toch zoveel mogelijk te verkopen van je eigen produkt, dus moet je mengen ontraden en hopen dat er maar één merk wordt gegeven: het jouwe.
gr.
Nicolette
Door Magic
#701672
[quote="oebaya"]
Als jij versvoer fabrikant bent, ga je dan vertellen: Ja hoor, gooi maar de merken door elkaar in de bak. Je probeert toch zoveel mogelijk te verkopen van je eigen produkt, dus moet je mengen ontraden en hopen dat er maar één merk wordt gegeven: het jouwe.
gr.
Nicolette

[/quote]


Dat zou kunnen maar....
Quote Magic:
en voor de duidelijkheid ze zijn niet allemaal tegen varieren, maar wel tegen twee kvv in een maaltijd stoppen.
Laatst gewijzigd door Magic op do 01 feb 2007, 09:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#701809
Er heeft ook eens zo'n broodje aap verhaald gespeeld over het mengen van banaan en sinaasappel.
Omdat een banaan geen vit C bevat en een sinasappel wel, zou de banaan de vit C uit de sinaasappel afbreken, als je dat samenprakte.
Daar blijkt ook helemaal niets van waar te zijn!
Door 202Spots
#701842
Je mengt Rodi pens compleet, met AHV pens compleet en je zit ineens wel erruug veel pens te voeren. Dan zou ik vermengen met beleid verstandiger vinden, dus bv. AHv pens compleet met lam/rijst rodi compleet.
Wat ik eigenlijk niet begrijp is....waarom word het COMPLEET genoemd???
Wanneer ik de kvv zou geven,en ik zie compleet op de verpakking staan....dan betekend dat toch dat dit voer "compleet" is?
Dus het is okay om alleen maar DIT complete voer te geven...elke dag ...zonder afwisseling,want het is tenslotte compleet met allles er op en er in wat nodig is om compleet voer te zijn voor mijn hond!

Wanneer er lam of kip of rund compleet kvv is,dan neem ik aan dat daar ook alles in zit,alleen verschil van vlees soort.
Maar alleen Pens compleet (zonder ander vlees) kan toch nooit
compleet zijn? En kan je toch ook niet als enige "complete" kvv blijven geven?
'n Compleet raadsel voor mij ...
Door Eef+Stippels
#701990
[quote="Anita*"]
En wij zijn haar schatjes :P
[/quote]

Ik vind het geweldig hoe lizzy zo met een heel bombardement aan logische tegenargument kan komen  ;D
Door Bullmastiff gek
#706492
Jeetje,, kan bijna niet meer volgen,,
Maar in ieder geval,, ik voer ook wel eens smorgens Duck compleet, en savonds Smul , carnibest of Ahv,,, als ik compleet Lam en Rijst voer,, gooi ik er lekker wel eens een flinke plak pens doorheen!!

Maar over het algemeen voer ik wel hetzelfde merk op een dag!!
Maar heb in beide gevallen nog nooit problemen gehad.
Rauw is rauw naar mijn mening.
:D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door