Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door jos47wag
#66798
Hallo mensen.

Weten jullie een tip want Choco eet nogal slecht, te weinig gewoon. Het enige waar ze niet genoeg van kan krijgen is kippennekjes dat vind ze heerlijk en daar staat ze bijna onmiddelijk voor op. Maar verder weinig rodi, carnibest of AHV. Wat ze wel deed maar waarvan ik begreep dat het niet zo goed is, dat ze graag een boterham met kalfsleverpastei of kaas at. Ze eet het liefst s'avonds voor het slapen.
Dan krijgt ze 2 schijven rodi terwijl ze er wel 4 mag hebben AHV 200 gr of carnibest. Daar laat ze soms nog wat van staan.
Ik wissel het af omdat ze anders al helemaal nauwelijks eet.
Ze is een Shiba inu is 1 jaar en weegt nog geen 7 kilo en daarmee dus aan de dunne kant.
Vaker eten voorzetten werkt nauwelijks als ze nl nat 10-15 minuten nog niet eet zet ik het weg en zet ik het later nogeens voor, anders bederft het en moet ik zoveel weggooien
Groeten José
Door crutz
#66811
gewoon 1 keer per dag voorzetten
na 10 minuten weer weghalen en pas de volgende dag weer voorzetten (in de koelkast blijft het echt nog wel 3 dagen goed)

heb hier zelf ook een moeilijke eter (gehad),
weinig mee getut, 1 a 2 keer per dag gevoerd (hij ging toen hij nog brokken dagen had gal spugen als ik 1 keer per dag voerde, dat is nu op volledig vers over)
verder NIETS, geen tussendoortjes, NIETS,

ze gaan vanzelf eten,
nu vliegt hij zelfs aan op kip, iets waar hij 6 mnd terug nog zn neus voor optrok.................... ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#66812
Hai José, je moet als eerste zeker weten of jou hond niks mankeert, dus niet ziek is oid. Maar als ik jou berichtje zo lees dan denk ik dat je er teveel een punt van maakt of ze eet of niet. Als je nu eerst een geen kippenekjes meer geeft vOOrdat ze gegeten heeft? Haar voer weghalen naar 15 min. is ook heel goed, maar dan zou ik het in de koelkast zetten en het haar pas weer bij de volgende maaltijd, zonder gedoe, voorzetten. En als je het weg moet gooien? jammer dan. Verder moet je haar dan niets tussendoor geven! Als je dat volhoud gaat ze volgens mij weer en waarschijnlijk meer eten. Dit kan soms een paar dagen duren, dus je moet echt zeker weten dat er geen medische reden is! Succes :)
Door yalla
#66957
Nog beter is het voer na 5 minuten al weghalen en dan een lege bak terugzetten. Hiermee geef je je hond het signaal: "Als jij het niet opeet, eet een ander het op" en dat werkt heel goed.
Door crutz
#66969
[quote="yalla"]
Nog beter is het voer na 5 minuten al weghalen en dan een lege bak terugzetten. Hiermee geef je je hond het signaal: "Als jij het niet opeet, eet een ander het op" en dat werkt heel goed.
[/quote]
heb het hier inderdaad met Ace in zn brokken tijd nog extremer gedaan,
bak neer zetten,
zeggen dat hij mocht gaan eten,
op het moment dat zijn aandacht van het eten verslapte bak weghalen, legen en weer terug zetten,

nou toen at hij wel hoor ;) heeft ff geduurd, maar als ze verder niets mankeren maak ik me er niet zo'n zorgen om.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door