Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Nitus
#65471
Zeg Anna, waarom haal je niet meer vlees uit de vriezer? Dan kan jouw hond eten tot ze genoeg heeft en kun je de rest in de koelkast zetten voor de volgende dag. Al zou ik wel oppassen met haar laten eten tot ze genoeg heeft want dit is wel anders als brokken, dus daar moet ze misschiien ook nog aan wennen. En idd wat al gezegd is meer vet vlees en spiervlees geven met daarna evt. een bot.
Door alies2
#65474
Bopmmel (10 kilo) was ook nooit een grote eter. At als hij honger had en liet rustig een bak met brokken staan. Het vlees vindt hij echter zo lekker dat hij er makkelijk te veel van eet. Hij krijgt meestal 200 gram energique en daarbij nog een handje frostifit, een sardientje, een ei oid.
Door sharpie
#65477
Hoi,
ik zou ook gewoon meer vlees geven, ik zie het probleem niet zo?
Zolang je hond er maar niet te dik van wordt.
Als honden overschakelen van brok = koolhydraten naar versvlees = vet en eiwitten, dan moet het lichaam nog wennen om de energie uit vet en eiwitten te halen toch?
Ik heb al vaker gehoord dat honden zeker in het begin, meer vlees nodig hebben en als het lichaam gewend is, dat ze dan met minder af kunnen.
Door Truus
#65481
Hier krijgen ze 100 gram per 5kilogram lichaamsgewicht.

Natuurlijk vinden ze het lekker en zouden ze wel meer willen, toch is het een kwestie van wennen dat het ook ECHT op is.
Dat weten ze hier dus likken ze even de bodem uit en gaan weg.
Gewoon even volhouden hoor ;)
Door ine
#65482
Laat altjeblieft de botten nog even liggen. :-\
Zoals ik dit allemaal lees, houd ik mijn hart vast! :-X
Eerst maar eens op een normale hoeveelheid voer gaan komen, dat eens een 14 dagen minimaal volhouden en dan, héél voorzichtig een bot proberen!
Voorlopig maar wat gemalen eierschaal erdoor voor de calsium!
Door qyan
#65517
anna,
heb je 300 gram orgaanvlees gegeven, of ook spiervlees.
orgaanvlees vult bijna nietweinig voedingsstoffen, heel weinig vet, dus is het logisch dat je hond honger heeft.
waarom zoveel orgaanvlees eigenlijk, en niet orgaan en spiervlees.
meer spiervlees en minder orgaanvlees en je hoeft stukken minder te voeren.
hoe meer spiervlees, hoe minder de hoeveelheid voer ;)
Laatst gewijzigd door qyan op za 13 mar 2004, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door diana
#65535
ik geef mijn honden , s,morgens een beetje biogarde
of 1 kopje brokjes.....niet eens iedere dag...
maar ze krijgen ieder maar 1 pond vlees per dag.
mijn teef moet rond de 30 kilo blijven en mijn reu rond de 35
en dat gaat uitstekend.geef mijn reu wel eens iets extra,s kippennekkie meer dan haar , of zo
ik weet zeker dat wanneer ik ze 1 kilo vlees per dag geef ze daarna nog hun bak blijven uitlikken hoor.
maar dan worden ze te dik.
ik weet zeker dat ze altyd wel meer gelust hadden , maar morgen is er weer een dag denk ik dan hoor
wanneer ze te dik zouden zijn doe ik ze er geen goed mee.
Door Lizzy
#65536
Anna Penta schreef: Ik vrees een beetje dat vlees bij hondje Poncho (10 kilo) niet genoeg vult.
Ik zou zeggen: dan heeft ze pech. Waarschijnlijk heeft Poncho meer last van het feit dat haar maaltijd weinig koolhydraat bevatte.
Vanochtend heeft ze een schaaltje brokken op. Vanmiddag haar eerste echte 'barf-diner': 300 g orgaanvlees (weet dat dit niet echt aan te raden is maar ik had het al),
En nu maar hopen dat Poncho niet aan de slinger gaat! Ik denk dat je in de gaten moet houden dat orgaanvlees 10% tot 15% van het totaal aan voeding mag uit maken.
gemengd met fijngemaakte pompoen/venkel, een schepje groengerstpoeder (green magma), een scheutje levertraan en een schepje edelgist.
Ik zou bijzonder voorzichtig zijn met iedere dag levertraan geven! Dit bevat erg veel vitamine A en D. En dat zit ook al in de complete voedingen.... En A en D is makkelijk over te doseren. En, overgedoseerd is het giftig.
Toen ze klaar was, was ze nog lang niet verzadigd (dit merk ik aan alles bij haar). Omdat ik alleen vlees in de diepvries heb, kan ik niet snel wat bijgeven. Ze heeft daarom nog een flinke portie diner weggewerkt. Ik vind dit wel zonde want nu is het effect van het verse vlees weg. Toch vrees ik een beetje dat ze nog wat vullenders dan vlees nodig heeft, ik had ditzelfde probleem toen ze op een dieet van witte rijst en vis stond.
Wat is er mis met niet verzadigd zijn? Mijn honden krijgen regelmatig een maaltijd waarbij ze niet uit elkaar ploffen. Dat lijkt mij wel eens goed. Deze maaltijd was meer dan voldoende voor jouw 10 kg hondje. Ik had haar dan ook beslist geen diner gegeven. Diner is trouwens sowieso je reinste bagger....
Misschien hebben ze echt nog zacht bot nodig? Maar dan ben ik wel afhankelijk van het aanbod van mijn groene slager. Weet niet of die lamsnek heeft (kippennek durf ik nog niet aan). Of zou ik nog iets anders erbij kunnen geven, zoals zilvervliesrijst?
Ik zou geen zilvervliesrijst geven. Met brokken krijgt ze al veel te veel granen binnen. Ze moet gewoon wennen aan een koolhydraat-arme voeding. Misschien de volgende keer meer spiervlees, minder of geen orgaanvlees en bijv. iets meer groente. Ook iets meer soorten groente. En voor botten: ik zou toch nekken geven of anders kippenvleugels en haar op een goede manier aan bot laten wennen. Wanneer je vleugels geeft, zou ik wel met een bijltje of snoeischaar het de botjes in de vleugel verpletteren/klein maken. En dan even in de gaten houden of ze er op kluift.
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 13 mar 2004, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
#65543
[quote="diana"]
ik geef mijn honden , s,morgens een beetje biogarde
of 1 kopje brokjes.....niet eens iedere dag...
maar ze krijgen ieder maar 1 pond vlees per dag.
mijn teef moet rond de 30 kilo blijven en mijn reu rond de 35
en dat gaat uitstekend.geef mijn reu wel eens iets extra,s kippennekkie meer dan haar , of zo
ik weet zeker dat wanneer ik ze 1 kilo vlees per dag geef ze daarna nog hun bak blijven uitlikken hoor.
maar dan worden ze te dik.
ik weet zeker dat ze altyd wel meer gelust hadden , maar morgen is er weer een dag denk ik dan hoor
wanneer ze te dik zouden zijn doe ik ze er geen goed mee.


[/quote]

diana, waarom moet boy zo licht zijn?
heeft toch geen gewrichtsklachten ed, vindt 35 voor een doberreu best weinig.
Door Helen
#65587
Er zijn honden die veel nodig hebben. Als Balou ( 11 kg)mee is op vakantie en we halve dagen wandelen. Moet ze ook minstens een pond per dag eten wil ze op gewicht blijven. :o.. ja echt waar, anders valt ze binnen de kortste keren ontzettend in. En gewoon dagelijks in de winter is 300 g ook net aan genoeg. Ik zit er meestal ruim boven. Dus het kan. Maar Balou is wel een bewegelijke actieve hond. Ik weet niet wat voor honden jij hebt Anna?

groetjes Helen
Door Janet
#65663
Natuurlijk zijn er honden die meer eten. Het voeren op de ogen is ook heel belangrijk. Het is ook belangrijk wat de ingrediënten van de zelfmaakmaaltijden zijn.

Ik ben het met de anderen eens: meer (vet) spiervlees en minder orgaanvlees, zodat de maaltijd beter verzadigt. Aanvullen met groenten, fyto- of kruidenmix.
En idd: als je al brokken geeft, zou ik het ook niet aanvullen met graan (ook geen rijst).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door